Zonder DBKILLER(geluidsgbegrenzer) rijden of met

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

turbulence schreef:er zijn wel losse DB killers in de handel..

gozer die mijn uitlaten gemaakt heefd had toen ook gewoon 2 los liggen... zal hem wel eens vragen of ie ze nog kan krijgen en tegen welke kosten..

passen gewoon in elke 100mm freeflow ( zolang die maar onderin een gaatje met schroefdraad heeft om em vast te zetten

jah als ie een 100 mm eindtip heeft.
gaatje voor vastzetten kan je anders ook zelf maken natuurlijk. ff gaatjuh borennn
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

turbulence schreef:er zijn wel losse DB killers in de handel..

gozer die mijn uitlaten gemaakt heefd had toen ook gewoon 2 los liggen... zal hem wel eens vragen of ie ze nog kan krijgen en tegen welke kosten..

passen gewoon in elke 100mm freeflow ( zolang die maar onderin een gaatje met schroefdraad heeft om em vast te zetten


Als je erachter kan komen wat de kosten zullen zijn ben ik waarschijnlijk wel geïntresseerd
Alsvast bedankt daarvoor

Ik kan mischien aan een orginele invidia db-killer komen voor 10euro. Hij ziet er wel wat veroest uit maar is nog wel heel.
En morgen ga ik samen met mijn schoonvader de uitlaat monteren. Ik zal dan wel merken of ik het geluid te hard vind ofniet.

Dat zal ik hier laten weten of het geluid zo hard is datik tog liever met db-killer rij.
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

Maar de db-killer is dus wel los verkrijgbaar?
Kost waarschijnlijk wel wat maar mischien beter voor de langere afstanden rijden :)
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

gcw schreef:
turbulence schreef:er zijn wel losse DB killers in de handel..

gozer die mijn uitlaten gemaakt heefd had toen ook gewoon 2 los liggen... zal hem wel eens vragen of ie ze nog kan krijgen en tegen welke kosten..

passen gewoon in elke 100mm freeflow ( zolang die maar onderin een gaatje met schroefdraad heeft om em vast te zetten


Als je erachter kan komen wat de kosten zullen zijn ben ik waarschijnlijk wel geïntresseerd
Alsvast bedankt daarvoor

Ik kan mischien aan een orginele invidia db-killer komen voor 10euro. Hij ziet er wel wat veroest uit maar is nog wel heel.
En morgen ga ik samen met mijn schoonvader de uitlaat monteren. Ik zal dan wel merken of ik het geluid te hard vind ofniet.

Dat zal ik hier laten weten of het geluid zo hard is datik tog liever met db-killer rij.

voor die 10 euro zou ik em gewoon nemen, als je em kan krijgen !
en als ie verroest is stop je der ff een uurtje of 2 werk in en dan is ie weer als nieuw.
ik heb de mijne standaard in de achterbak liggen.
mocht ik gezeur krijgen met de politie of wat dan ook.
als je bijv echt een stuk moet rijden zeg meer dan 3 uur en je hebt geen zin in die herrie zet je dat ding er ff in en klaar
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

RichMX-3 schreef:voor die 10 euro zou ik em gewoon nemen, als je em kan krijgen !
en als ie verroest is stop je der ff een uurtje of 2 werk in en dan is ie weer als nieuw.
ik heb de mijne standaard in de achterbak liggen.
mocht ik gezeur krijgen met de politie of wat dan ook.
als je bijv echt een stuk moet rijden zeg meer dan 3 uur en je hebt geen zin in die herrie zet je dat ding er ff in en klaar


Dan ga ik dat dit weekend regelen. Ik hoop dat die persoon hem nog heeft liggen.
Ik kom langs zijn woonplaats opweg naar heerlen dus kan hem eventueel onderweg ophalen :) Word dus zowieso ongeveer 100km snelweg met uitlaat zonder db-killer.

@turbulence: Indien hij de db-killer niet meer heeft ben ik geïntresseerd in de db-killer waar jij mischien aan kan komen.
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

Ooow de invidia db-killer is intussen verkocht ben ik net via email te weten gekomen.

Ik zal dit weekend de diameter van het eindstuk meten en het hier laten weten.
@turbulence: ik ben geïntresseerd in info over de db-killer waar je aan kan komen.
Alvast bedankt daarvoor! :bier:
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

ik weet van een vriend van mij dat hij met zn compleet standaar uitlaat met Invidia uitlaat egt een hoop herrie maakte, en op de snelweg met 120 km/h hoorde je het helemaal in het interieur brommen, en dat is niet egt mer leuk, vind ik zelf, wordt eerder hinderlijk.
En dat was met een volvo 440 1.8 8V het klonk idd heel zwaar.
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

DB89 schreef:ik weet van een vriend van mij dat hij met zn compleet standaar uitlaat met Invidia uitlaat egt een hoop herrie maakte, en op de snelweg met 120 km/h hoorde je het helemaal in het interieur brommen, en dat is niet egt mer leuk, vind ik zelf, wordt eerder hinderlijk.
En dat was met een volvo 440 1.8 8V het klonk idd heel zwaar.


Morgen moet ik 190km rijden (meest snelweg)
Als de uitlaat eronder zit zal ik eerst een testrid make voordat ik die 190km terug naar huis ga rijden.
Opzich vindik trillend intrieur niet erg ,want dat doetet al een klein beetje met mn totaal standaard uitlaat :) Dat is door een loshangend speaker snoertje ofzo :)
Ik laat hier weten of ik tevreden ben met het geluid. Misschien kan ik meteen een filmpje maken ervan
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

ik had ook een db killer er bij gekocht en die heb ik er een keer ingehad maar die haalde ik er ook weer meteen uit :bier: als je op de snel weg rijd dan hoor je hem wel,, dat is een kwestie van wennen,, ik ben toen met mij remus hardline(freeflow) naar Duitseland gereden en ik had er totaal geen last van, en ik hoorde van meerderen dat mijn mxje toen ook een erg zwaar brommend geluid maakten :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

scary schreef:ik had ook een db killer er bij gekocht en die heb ik er een keer ingehad maar die haalde ik er ook weer meteen uit :bier: als je op de snel weg rijd dan hoor je hem wel,, dat is een kwestie van wennen,, ik ben toen met mij remus hardline(freeflow) naar Duitseland gereden en ik had er totaal geen last van, en ik hoorde van meerderen dat mijn mxje toen ook een erg zwaar brommend geluid maakten :mrgreen:


Joa het zal mij waarschijnlijk ook niet uitmaken als het een zwaar geluid zal maken in de auto. Dat vindik juist een groot pluspunt :)

Het gaat ook om mijn vriendin en mijn/haar ouders die wel eens mee rijden.
Ik wil er zowieso een db-killer bij hebben zodat ik het geluid wat kan minderen door hem erin te zetten.
Plaats reactie