Zonder DBKILLER(geluidsgbegrenzer) rijden of met

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Zonder DBKILLER(geluidsgbegrenzer) rijden of met

Bericht door gcw »

Hallo,

Ik heb een vraagje:
Heeft hier op het forum iedereen die een freeflow einddemper heeft er geen geluidsdemper meer inzitten?
Hoe zit dit dan met boetes etc.
Met politie wil ik liever geen gezeik Dat heb ik met de scootertijd al zat gehad :)
En is een decibelkiller (geluidsbegrenzer freefloweinddemper) ook los te koop? en waar zijn deze verkrijgbaar?

Want sinds vandaag heb ik een freeflow einddemper.
Zaterdag wil ik hem gaan aansluiten. Maar weet niet of het geluid te extreem word. Want de decibelkiller zit er niet in en heb ik ook (nog) niet in bezit.

Ik vind het gluid wel erg mooi van wat ik bij showoff van jullie mx3's gezien heb

Ben benieuwd wat mijn mxj zal doen

Alsvast bedankt voor de info!
:bier:
Laatst gewijzigd door gcw op 29 mar 2007, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Ik rij rond met 134Db....

Katvervanger,geen tussendemper,63mm rvs vanaf de katvervanger naar de freeflow en geen Db-killer.Allemaal achter een V6.

Ik ben nu een keer aangehouden en met veel geluk zonder een bekeuring weggekomen.


Voor zover ik weet zijn die Db-killers moeilijk los te verkrijgen.

Wat heb je allemaal veranderd aan je uitlaatlijn en wat wat voor blok heb je erin liggen?
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

Aan de uitlaatlijn verder is niets veranderd.
Laatst is er een 2dehands katalysator en nieuwe (standaard)middendemper aangesloten.
De motor is een 1.6 uit 1993 met zover ik weet 90pk.

* standaard Kat.
* standaard middendemper.
* eindemper word dan freeflow (invidia zonder dB Killer)

Maar hier zal ik waarschijnlijk niet zon herrie mee maken dat ik de politie van me af zou moeten schudde? ;)
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

gcw schreef:Aan de uitlaatlijn verder is niets veranderd.
Laatst is er een 2dehands katalysator en nieuwe (standaard)middendemper aangesloten.
De motor is een 1.6 uit 1993 met zover ik weet 90pk.

* standaard Kat.
* standaard middendemper.
* eindemper word dan freeflow (invidia zonder dB Killer)

Maar hier zal ik waarschijnlijk niet zon herrie mee maken dat ik de politie van me af zou moeten schudde? ;)


Denk dat het wel meevalt hoor. Misschien valt het zelfs tegen. Het wordt echt hard zonder middendemper en katvervanger.
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Ik weet dat er ook Invidia's zijn MET Db-killer,als je het niet vertrouwt kun je beter een freeflow nemen met Db-killer en dan kun je altijd nog er voor kiezen om hem te verwijderen.
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

okeej beter maar dan

Dus het zal niet zo zijn dat ik over de 97decibel zal gaan?
Ik heb op een ander forum gelezen dat dit de grens is tot waar ze eventueel alleen boetes geven. Als je daarover heen gaat word kenteken in beslag genomen+boete.
Of dit waar is weet ik niet. Dit heb ik op een honda forum gelezen.

Morgen ga ik met me schoonvader :) de uitlaat monteren.
Ben benieuwd wat voor gluidje eruit zal komen.
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

V6peter schreef:Ik weet dat er ook Invidia's zijn MET Db-killer,als je het niet vertrouwt kun je beter een freeflow nemen met Db-killer en dan kun je altijd nog er voor kiezen om hem te verwijderen.


joa ik heb er eentje waar een db killer in kan. Maar deze zit er (nog) niet bij.
Ik heb de uitlaat van bartmx3 overgenomen.
Die heeft altijd zonder gereden ,maar wist niet zeker of hij de dbkiller nog had liggen.

Mijn ouders vinden het ook niet egt fijn die herrie voor de deur. Maarja dat is een bijzaak.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

gcw schreef:
V6peter schreef:Ik weet dat er ook Invidia's zijn MET Db-killer,als je het niet vertrouwt kun je beter een freeflow nemen met Db-killer en dan kun je altijd nog er voor kiezen om hem te verwijderen.


joa ik heb er eentje waar een db killer in kan. Maar deze zit er (nog) niet bij.
Ik heb de uitlaat van bartmx3 overgenomen.
Die heeft altijd zonder gereden ,maar wist niet zeker of hij de dbkiller nog had liggen.

Mijn ouders vinden het ook niet egt fijn die herrie voor de deur. Maarja dat is een bijzaak.


zonde als je je dbkiller in je invidia doet !
die dempers geven mooi geluid zonder die dbkiller.
joh en het valt allemaal best mee, hij gaat gewoon heeeel zwaar klinken.
hard ? tsja wat is hard als ik in me auto op de snelweg rijd en dan rond de 120/130 kan ik bijna niet met degene naast me lullen.
dat is is het enige nadeel. maar het klinkt wel super.
het geluid is gewoon onwijsssss laag. hele zware brom.
ik heb ook 1.6 met tussedemper en kat.
maar hard dat je buiten echt onwijze aandachttrekker bent nee.
mensen denken vaak wel dat je met 100 aankomt terwijl je maar 50 rijd, en dan krijg je weer zo'n blik van :roll:
kortom gewoon monteren, en is het echt veelste hard, dan koop je bij jeroentje tuning een regelbare klep ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

er zijn wel losse DB killers in de handel..

gozer die mijn uitlaten gemaakt heefd had toen ook gewoon 2 los liggen... zal hem wel eens vragen of ie ze nog kan krijgen en tegen welke kosten..

passen gewoon in elke 100mm freeflow ( zolang die maar onderin een gaatje met schroefdraad heeft om em vast te zetten
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

RichMX-3 schreef:
gcw schreef:
V6peter schreef:Ik weet dat er ook Invidia's zijn MET Db-killer,als je het niet vertrouwt kun je beter een freeflow nemen met Db-killer en dan kun je altijd nog er voor kiezen om hem te verwijderen.


joa ik heb er eentje waar een db killer in kan. Maar deze zit er (nog) niet bij.
Ik heb de uitlaat van bartmx3 overgenomen.
Die heeft altijd zonder gereden ,maar wist niet zeker of hij de dbkiller nog had liggen.

Mijn ouders vinden het ook niet egt fijn die herrie voor de deur. Maarja dat is een bijzaak.


zonde als je je dbkiller in je invidia doet !
die dempers geven mooi geluid zonder die dbkiller.
joh en het valt allemaal best mee, hij gaat gewoon heeeel zwaar klinken.
hard ? tsja wat is hard als ik in me auto op de snelweg rijd en dan rond de 120/130 kan ik bijna niet met degene naast me lullen.
dat is is het enige nadeel. maar het klinkt wel super.
het geluid is gewoon onwijsssss laag. hele zware brom.
ik heb ook 1.6 met tussedemper en kat.
maar hard dat je buiten echt onwijze aandachttrekker bent nee.
mensen denken vaak wel dat je met 100 aankomt terwijl je maar 50 rijd, en dan krijg je weer zo'n blik van :roll:
kortom gewoon monteren, en is het echt veelste hard, dan koop je bij jeroentje tuning een regelbare klep ;)


Wat het probleem is bij mij: ik ga om de 2weken naar mijn vriendin die in omgeving Heerlen woont. Ik zelf woon in omgeving Gouda. Dus moet dan behoorlijk eind snelweg rijden :)
Opzich lijk het mij wel leuk beetje uitlaat gluid Maar kwil dus niet dat ik telkens word aangehouden ookal rij ik de normale snelheid Maar zosnel zal dat dus waarschijnlijk niet gebeuren met alleen de einddemper vervangen voor een freeflow?
Plaats reactie