ontstekingsprobleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

ontstekingsprobleem

Bericht door hyperman »

Oke, ik heb even hulp nodig want zelfs met hulp kom ik er niet meer uit. Het probleem is mijn onsteking.
nu hebben robert en ik een aantal dingen uitgezocht en we zijn tot een aantal ontdekkingen gekomen.
De kabelboom bij de driepolige stekker heeft een compleet andere volgorde dan de stekker in Robert zijn auto en de voorbeelden op internet.
Tevens is de volgorde van de bougiekabel aansluiting anders dan de vervangingsmodules ide ik heb gekregen.
Tevens staat op de vervangingsmodules en die van robert KL01 terwijl mijn onsteking K834 staat.
Op de een of andere manier krijg ik geen vonk wat ik ook probeer.
Ecu heb ik uitgewisseld dat is het probleem niet. bougiekabels hebben we uitgewisseld ook geen effect. verschillende bougies gebruikt ook geen effect. bedrading doorgemeten alle die spanning moeten hebben hebben spanning alleen de signaal draad heeft 2.5 v terwijl die van robert 0.5 v heeft.
Samengevat zijn de vreemde zaken
ontstekingvolgorde op rotorkap zijn afwijkend.
Typenummer op ontseking is K834 terwijl andere KL01 hebben.
Voltage op signaaldraad is 2,5 v ipv 0,5v

HHHEELLLUUUPPP
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

heul apart...

ik moet zeggen dat dit mij ook bekend voorkomt ( nieuwe ontsteking plaatsen en dan ineens geen vonk krijgen)

ik heb toen van bastian een KL01 ontsteking gekregen echter deed ie het daar dus ook niet mee. K-834 is dat niet de ecu voor de mxjes na de facelift. die ontstekingen zijn anders als voor de ZE/k8 >94....

KL01 T0T57071 is de code die je moet hebben in iedergeval.. heb je het al geprobeerd met de ontsteking van robert dan?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

nee want hij heeft een kl01 ontsteking en daar heb ik er 2 van liggen.
vage is wel dat de ecu van mij het wel bij hem doet en bij mij niet. volgens mij moet ik perse een k834 onsteking hebben.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

hyperman schreef:nee want hij heeft een kl01 ontsteking en daar heb ik er 2 van liggen.
vage is wel dat de ecu van mij het wel bij hem doet en bij mij niet. volgens mij moet ik perse een k834 onsteking hebben.


ja, dat denk ik ook, maar dat zei ik gisteren ook
Omdat de ontstekings volgorde HEEL belangrijk is,
Maar ookal heb je de verkeerde volgorde heb je WEL een vonk
alleen op het verkeerde moment!
En bij jou is er helemaal GEEN vonk, dus is er wat anders aan de hand.
(is de bobine wel goed?)
(ik heb nu overigens het ontstekingverhaal in het wekplaats boek
gevonden)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

Ik heb het even nagezocht op internet, en het blijkt dat de k834 onsteking uit een andere reeks komt.
het is namelijk een onsteking die hoort bij het model dat van 94 tot 96 is geproduceerd. Het is een geheel afwijkende onsteking , verschilt ook sterk in prijs ten opzichte van de andere.
Ik heb al een gelijk type ontsteking kunnen vinden op internet dus die ga ik maar bestellen. De kl01 onstekingen kunnen dan weer de deur uit dus als iemand interesse heeft laat het maar weten.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik snap niet waarom het daaraan moet liggen.

Immers hebben we ecu's uitgewisseld. Ik heb met jou ecu in mijn auto, met onsteking kl01 gewoon kunnen starten.
Misschien eens proberen om de verbindingen te ontdoen van al het soldeertin en vervolgens met dunner tin opnieuw te solderen. Een slechte verbinding kan al voor een storing zorgen.

Waar ik ook nog aan dacht. We hebben het nog over een weerstand gehad in de kabelboom. Zijn er niet meer van dat soort weerstanden of zekeringen in de kabelboom. Wellicht is ergens wat kapot gesprongen waardoor ie het niet meer doet. (ben maar gewoon hardop mee het denken)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

Ik heb al een k834 onsteking kunnen achterhalen deze ga ik morgen oppikken deze gaat er sowieso in aangezien ik deze in eerste instantie ook had. Het is een nieuwe dus op het moment dat deze het ook niet dote kan ik dat definitief uitsluiten en dan blijft alleen een fout in de kabel boom nog over als optie.
Plaats reactie