MX-3 kopen voor weinig geld?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

stuur je 06 maar ff bel ik je wel. ;) :bier:

ff autootjes kijken :mrgreen:
Driven by a sixpack
Laibo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:28

Bericht door Laibo »

Voel me al helemaal thuis hier! Net Marc aan de telefoon gesproken en hij gaat morgen eerst even voor me kijken en of het wel de moeite waard is om vanuit Amsterdam voor die auto naar Didam te rijden. Echt top hoe jullie elkaar helpen hier!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Laibo schreef:Voel me al helemaal thuis hier! Net Marc aan de telefoon gesproken en hij gaat morgen eerst even voor me kijken en of het wel de moeite waard is om vanuit Amsterdam voor die auto naar Didam te rijden. Echt top hoe jullie elkaar helpen hier!


haha...

goeie zaak toch :bier:

zou mooi zijn voor je als het wat wordt... en je kan ook altijd nog even informeren zoals eerder aangegeven bij ricoh...

dat mxje is ook nog in topstaat, en laat je niet afschrikken door wat meer km's.. blokje van de mx3 is beresterk indien je er maar goed mee omgaat! 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Laibo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:28

Bericht door Laibo »

Ja, klopt, heb met Ricoh ook al wat berichten verstuurd, dus wie weet.
Eerst even de uitslag van Mark afwachten.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

heb gekeken naar die mx.

aan de buitenkant is die erg strak niks op aan te merken, onderkant heb ik niet bekeken.

Motorruim is vrij vuil, dacht dat mn motorruim smerig was maar is veel schoner dan van deze mx wel droog geen lekkages op t eerste oog,
Remvloeistof is zwart, moet dus vervangen worden
accu zag er goed uit niet oud
Olie zat erin maar was iets warm dus kan ik voor de rest niet veel over oordelen, kleur was bruin/zwart geen rare dingen opgemerkt
koelvloeistof aan t peil.

Interieur
veel verkleuring van t interieur
niet veel schoongemaakt
alarm die waarschijnlijk niet werkt
als je erin zit en je bediend t slot (best kant) reageert rechts (bijrijderskant) vrij traag en hapert. niet goed
raambediening links gammel en t off knopje werkt niet, ramen l en r doen t wel electrisch.
stoel veel draden los maar voor de rest in vrij goede staat bijrijdersstoel en achterin zijn goed
bediening achterklep bij de stoel werkt maar ik hoor geen klik en heb geen gevoel erin en gaat redelijk zwaar dus denk dat de kabel op knappen staat (mn mx gaat erg licht en je voelt wanneer die ontgrendelt en je hoort t ook)
kattebak bodemplaat scheuren in
hoedenplank zonder gaten
krik reservewiel ed allemaal erbij

Heb m gestart en gelijk sloeg de waaier van de radiateur aan, niet goed
met gas geven gorgelt die vrij veel dus ook niet helemaal goed
als die een week stil heeft gestaan start die moeilijk(van autobedrijf gehoord) is ook niet helemaal ok
Voor de rest was t aanraken lopen. maar niet naar mn zin startte wel goed maar weet niet mistte wat en als je m start hoor je iets schuren wat daarna wel weg is. dus ook niet helemaal ok
Loopt voor de rest erg rustig maar bleef bij de 1000 toeren hangen ging er niet onder, met gas geven kwam erg traag in toeren en kwam die ook erg traag terug in toeren.
Koppeling vrij onderin denk dat die vervangen is.
Heb er niet mee gereden alleen ff gekeken of de koppeling ok was.
motorkap erg dof

Auto komt niet van een liefhebber af. Niet zuinig mee omgegaan.

Ik heb m voor de rest niet gecontroleerd op verlichting ed.

Ik heb gekeken alsof ik op zoek was naar een mx, met t voordeel dat ik er 1 heb dus vrij vlot dingen aanmerk.
Mijn gevoel zegt dat deze mx niks is. Verwacht ook dat die afgetrapt is.

Maar goed de prijs is er ook naar.

Mijn mening is:

Als je vrij handig bent en of een onderdelenauto zoekt is dit een goede auto voor weinig geld. Ik vertrouw m niet helemaal omdat er niet zuinig mee om gegaan is. Verwacht binnenkort of op den duur ook problemen. en de apk verloopt over 2 maanden

Ben je niet zo handig (wat je al aan de telefoon zei) en zoek je een betrouwbare auto, zoek verder of koop die van Ricoh.
Je bent dan wel veel meer geld kwijt maar je weet dat die goed is. en deze mx is t nog maar de vraag. Er kwam wel een 93 mx binnen wat een plaatje moest wezen voor dacht ik 2500 maar heb m niet kunnen bekijken dus kan t niet zeggen
Driven by a sixpack
Laibo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:28

Bericht door Laibo »

Ok, blij dat er iemand naar toe gegaan is met verstand van de auto. Als ik het zo lees moet er naar mijn idee teveel aan gebeuren en sla ik hem dus af...!
€1000 klinkt leuk, maar als ik eerst een kapitaal erin moet steken om hem in orde te hebben en daarna ook nog de kans loop dat de APK niet gehaald wordt, dan voel ik er weinig voor.
Mijn zoektocht zet zich voort.

Mark, dank je wel, echt, niet alleen scheelt het me een lange reistijd, tevens is er door iemand met verstand naar gekeken. Nogmaals dank je wel dus!

Misschien inderdaad even bij Ricoh kijken, weet iemand anders nog een goede MX die niet of nauwelijks boven de €2500 kost en in (redelijk) goede staat is? Ik hou me aanbevolen!!!
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Veel dingen zijn vooral details die redelijk makkelijk gemaakt kunnen worden maar juist de details zoals de sloten zegt me dat je er gewoon beter af kunt blijven, juist omdat t meestal met een beetje spray oid te verhelpen is maar niet is gebeurd. De auto heeft gewoon geen aandacht gehad en daardoor verwacht ik veel verborgen gebreken die ik zo niet heb gezien.

Fijn dat ik je er mee kon helpen en succes met t zoeken naar een andere mx :bier:
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Laibo schreef:Misschien inderdaad even bij Ricoh kijken, weet iemand anders nog een goede MX die niet of nauwelijks boven de €2500 kost en in (redelijk) goede staat is? Ik hou me aanbevolen!!!


ricoh is hier wel eens geweest met zijn mx en ik kan je zowieso zeggen dat hij er erg voorzichtig mee is geweest...

binnenin was alles echt spik en span, interieur zag er toppie uit. buitenkant was ook echt niks op aan te merken, geen rotterij of gekke plekken...

dus als je zeker een goeie mx zoekt dan is dat misschien eens een x een optie ( en amsterdam-leeuwarden is ook nog wel een keer te doen toch)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Laibo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:28

Bericht door Laibo »

Helaas, helaas, Ricoh heeft z'n auto verkocht, vlak voordat ik die kant op zou gaan! :cry: :cry: :cry:
Heb er vandaag eentje bekeken in Hoorn (ja, het is me echt ernst om zo snel mogelijk een in goede staat zijnde MX-3 te vinden!). Hij reed echt super!!! Maar moest teveel gebeuren (nieuwe voorruit, veel lakschade) voor de vraagprijs!
Heb er nu eentje gevonden die er op foto's echt goed uitziet. Ga hem maandag bekijken, is ook weer bij een autodealer en de ervaringen daarmee zijn tot op heden niet denderend, maar wie weet. Heeft 208.000 km gelopen, is uit 1992 en moet €1950 kosten. Hopelijk is het wat en kan ik binnenkort deelgenoot zijn van het genot van een MX-3 rijder!!! :)
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Hoi laibo..

Ik ben eigenlijk ook stilletjes aan het denken om mijn mx te verkopen
Je mag ook wel die van mij komen bekijken..

Ik weet dat de auto goed is heb hem een paar weken terug nog uitvoerig nagekeken en moet zo door de apk rollen..
als ik hem verkoop regel ik dan ook wel een vers apktje

Auto van mij heeft 194K gelopen is van 92
distribute e.d. hoef je je ook geen zorgen om te maken 150.000 is die gedaan. De motor is ook in goede conditie. loopt mooi strak alleen heeft wel een beetje last van het zogenaamd schotelveren probleem.. kan die heel oud mee worden maar het maakt wat geluid..

Ik heb de auto gewoon ieder jaar een beurtje gegeven rond juni dus dat duurt dan niet zo lang meer. De klepdeksel pakkingen heb ik ook al vervangen en die zijn ook mooi droog.

De remmen rondom heb ik ook al vervangen die zijn ook nog in prima conditie en heb je dus ook geen omkijken naar.

Ik heb nu de originele mx3 velgen onder zitten met banden die voor apk goed zijn, maar wel binnen afzienbare tijd vervangen zoude moeten worden.

Laat maar weten of je het wat vind
je lijkt me wel een geschikte gozer d'r voor ;)

de groeten arjan
To finish first, first you have to finish!
Gesloten