Rikmx schreef:Met een remus zit je altijd goed... geen gebrul of geresoneer meer zoals ik met een freeflow had! nu is er duidelijk een "v6" sound met OBX spruitstukjes klinkt het helemaal top:D (ook als je veel snelweg rijd)
maar de kwaliteit van een immitatie uitlaat.. roest even hard...
Rikmx schreef:Met een remus zit je altijd goed... geen gebrul of geresoneer meer zoals ik met een freeflow had! nu is er duidelijk een "v6" sound met OBX spruitstukjes klinkt het helemaal top:D (ook als je veel snelweg rijd)
Waar heb jij die OBX spruitstuk vandaan eigenlijk?
Ik heb namelijk nog niet echt een antwoord gezien op de vraag. Ik heb ook een v6 en als ik daar dan een freeflow onder doe dan word het een hele lage brom waarbij het V6 geluid een beetje verdwijnt?
Wat voor uitlaat genereerd dan zo'n hoog race geluid? Kan je dan gewoon de einddemper vervangen door RVS buis met mooie universele eindstukjes?
Ik had eerst een (gedempte) JT katvervanger en een remus einddemper, onder de 3000 toeren was er bij gas geven een diepe resonerende brom. na het plaatsen van OBX spruitstukjes was dat weg en is de auto stiller en klinkt hij vooral bij hoge toeren heel mooi. Dus geen zwaar gedreun maar echt racy v6 (daar ben je denk ik op uit). heb nu het plan om over een paar maanden de middendemper te vervangen door een rechte pijp hij is nu namelijk erg stil en zonder middendemper ben ik ook af van de schotdempers die het vermogen wat afknijpen.
nadeel met freeflow is vaak hoe hij bevestigd wordt; stukjes buis worden aan elkaar gelast om de goeie kromming te krijgen wat meer weerstand geeft dan een mooi gebogen pijp. De interne diameter van een freeflow demper is vaak groter dan de interne diameter van de rest van de uitlaat, gevolg: versterkt geluid (gebrom en geresoneer)