koppakking en dergelijken

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Tino
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 nov 2006, 16:19
Locatie: Rotterdam

koppakking en dergelijken

Bericht door Tino »

Hoi allemaal,

vandaag weer eens een lekker stuk in de mx3 rondgereden,helaas van korte duur.

Mn temperatuur liep ineens hoog op, mn motor wou niet meer en viel uit op de snelweg.

Nog uit kunnen laten rollen op de vluchtstrook tot iets voor de bezinepomp.

Kwam veel rook onder de kap vandaan, ff opengezet en af laten koelen.

Toen maar de ANWB gebeld, wat moet je anders he, zag niet echt opvallende dingen zelf, en ben te a technisch om dat zelf ff op de vluchtstrook van de a15 te gaan staan bekijken.


Uur gewacht op een sleepwagen,die mij 200 meter verder sleepte en achterliet met de woorden '' wij slepen alleen, er komt zo hulp''

Nog een uur later kwam er een busje van de ANWB, die wel naar het probleem wou kijken,

volgens hem dus de koppakking sowieso, en wie weet meer.
Hij was ook ''drooggelopen'' en hij wou niet meer starten, mn accu had ook de geest gegeven.(lag al een nieuwe klaar hier, dus das opzich geen probleem).

Toen kon die man met bus niets meer voor mij betekenen en zou hij de sleepdienst bellen om mij of naar huis of naar een garage te rijden.

Maar voor huis gekozen, heb nl geen vaste garage en zowieso zijn de garages hier in de buurt niet echt super.


Nu zijn er 2 dingen, die er misschien allicht mee te maken kunnen hebben, maar volgens de anwb dus niet,maar zou het graag van een expert horen nog.

-liter eur95 getankt ipv V-power
-over een flinke steen heen geschraapt met mn onderkant.


En verder, iemand ervaringen? ik weet nog niet wat ik hier nu weer mee moet, alleen maar pech gehad met mn mx3 nu die 4weken dat ik em heb, :cry:

Ga zelf ook nog op zoek naar meer info


groeten,Tino
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

tsja...

1 ding blijft moeilijk en dat ik zulk soort problemen op te sporen zonder de auto voor je te hebben....

er zijn paar dingen die je kan doen om problemen uit te sluiten

* compressie testen ( om te zien of je koppakking lek is)
* koelsysteem laten afpersen ( om te zien of je een koelprobleem hebt)

zowieso zal het niet aan de benzine liggen ( tenzij je diesel getankt hebt)

schrapen over een steen is niet goed, je carterpan kan bijvoorbeeld kapot zijn, wat resulteert in droogloop van de motor zonder olie.. echter zou dit niet het koelprobleem moeten veroorzaken..

koelslangen zitten niet erg laag, plus dat ze ''verstopt'' zitten achter kuntstof kappen..

het kan bijv ook je thermostaat zijn of een ander koelprobleem. houd er wel rekening mee dat de mx3 niet blij wordt van warm lopen, dus sluit ergens een koelprobleem niet uit...

gewoon even mee naar de garage en die oa het koelsysteem goed na laten kijken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Aan de benzine zal het niet liggen.
Je kan euro 95 tanken en v-power maakt voorderest niks uit.
Ik tank altijd euro 95.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Plaats reactie