half uurtje gelopen en toen nix meer

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

Ik heb die man van die garaga opgebeld dezelfde avond als dat ik hem gekocht had. En heb met hem samen afgesproken dat ik hem naar de mazda garage zou brengen en dat hun hem dan nakeken. Daarna wordt hij als t goed is door die garage zelf gemaakt.
Burn the rubber not your soul
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Ik hoop voor je dat alles snel zal goed komen.

Dan kun je gewoon een frisse nieuwe start maken met je mx-je.
Veel suc6 en hou ons op de hoogte.



p.s. mocht je opeens toch zelf kosten moeten maken voor onderdelen of iets dergelijks, dan loont het zich zeker om even te shoppen. Bij de dealer zijn de orginele onderdelen best duur. Imitatie is (soms) net zo goed als orgineel, en er zijn hier leden die bijna een complete mx-3 in onderdelen thuis hebben liggen, die kunnen je dan vaak ook goedkoper onderdelen verschaffen.
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

thnx ik had 1 van de leden (ben even de naam kwijt) al gevraagd om een ontsteking wat die me zou kosten is idd een stuk goedkoper dan bij de dealer maar ik zal die waarschijnlijk niet zelf erin kunnnen zetten dus daar moet ik dan nog iemand voor zoeken. (als al zover zou komen)
Burn the rubber not your soul
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Je bedoelt vast en zeker Bastiaan, dat is onze "onsteking" man.

Wat ik heb begrepen van diverse leden is het vervangen van een ontsteking niet zo heel moeilijk. Vraag anders maar eens aan Turbulence, die heeft de laatste tijd vele malen een ontsteking vervangen. (weet alleen niet of hij er aan herinnert wilt worden ;) :mrgreen: )
jessi4real
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 jun 2006, 15:32
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door jessi4real »

wat k*t voor je dat er al vanaales aan de hand is. hoop dat het snel verholpen wordt
suc6 ermee
Ik Ben Tante Geworden Van Een Meisje: Alexandra...!

http://www.partyflock.nl/user/227761.html


Afbeelding
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

ik ga m morge al naar de mazda garage brengen (proberen daar te krijgen althans) misschien dat hij dan morgen al nagekeken kan worden. Ben benieuwd wat er uit komt hoop echt dat t maar iets kleins is.
Burn the rubber not your soul
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

BlackSheep schreef:Je bedoelt vast en zeker Bastiaan, dat is onze "onsteking" man.

Wat ik heb begrepen van diverse leden is het vervangen van een ontsteking niet zo heel moeilijk. Vraag anders maar eens aan Turbulence, die heeft de laatste tijd vele malen een ontsteking vervangen. (weet alleen niet of hij er aan herinnert wilt worden ;) :mrgreen: )


HEEEJ!!!! :evil: :mrgreen:

nee, maar je ontsteking verwisselen is echt peanuts...

je trekt de 6 kabels los, en de 2 stekkers bovenop. dan zit er onder en boven een 12mm moertje, deze draai je los en je trek je de onsteking zo naar je toe...

kijk goed hoe hij eruit komt, zo moet ie er ook weer in ( het asje achterop heeft 2 plaatjes... 1 met een inkeping, en 1 vol...

zorg dat bij de nieuwe onsteking de inkeping precies in dezelfde hoek staat als bij de oude en je kan em er zo in steken, je kunt altijd ook wel wat licht heen en weer draaien, er zit wat ruimte op...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

ik zie net bij de FAQ's een topic staan over tips bij ontstekings problemen da die kabels dan niet goed zijn. Dat zou natuurlijk ook goed kunnen dat hij daar last van heeft. Ben benieuwd hij staat nou bij de mazda garage. Zal toch waarschijnlijk wel een nieuwe ontsteking en bougie kabels/bougies's worden.
Maar dan hoop ik er ook ff mee vooruit te kunnen. is er iemand hier bij de club uit roemond met een 1.8 v6 waar ik een keer mijn auto mee kan vergelijken dan kan ik zien wat er misschien nog meer mis mee is.
Burn the rubber not your soul
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

Zoals ik dacht was het dus de ontsteking en de bougiekabels. Heb de man van de garage weer opgebeld en hij gaat t met zijn collega's bespreken. ben benieuwd wat hij dalijk te zeggen heeft belt me strax terug. en dan horen jullie meer van mij.
Burn the rubber not your soul
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

xedos schreef:Maar je hebt dan wel je koppeling ingetrapt? ook daar zit een schakelaar. dan is die niet goed meer. je rempedaalsensor is dan wel oke als ik het zo hoor. De rubbere slang tussen gasklep en luchtweger is ook goed? goed tussen de ribbels kijken.


De koppelings schakelaar was ook kapot. THNX ;)
Burn the rubber not your soul
Gesloten