kloppend geluid bij rechtervoorwiel

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

homokineet ''knakt'' inderdaad meer bij het bochten maken, maar dat is het niet echt....

als je niet beter zou weten dan zou je bijv zeggen dat er een slag in het wiel zat...

maar goed, dat is ook niet het geval, maar het is wel meer hoorbaarder geworden sinds ik van 15 standaard velgjes naar 17 inch ben gegaan...

het is wel zo dat het duidelijker hoorbaar is als ik bijv een rotonde om ga..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Heb je al gevoeld of er ruimte op je wiel zit? Ruimte hoeft niet per sé in te zitten maar kan best.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

moet ik morgen even kijken als ik bij de mx ben...

en gewoon aan het wiel scheuren??? en wat zou dit kunnen zeggen? er vanuit gaand dat er bijv speling opzit...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

ff krik eronder en aan het wiel voelen.

Het kan miss ook een rubber zijn, weet niet hoe het heet zit ook bij het wiel. pff hoe heet het nu..
Afbeelding
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

turbulence schreef:moet ik morgen even kijken als ik bij de mx ben...

en gewoon aan het wiel scheuren??? en wat zou dit kunnen zeggen? er vanuit gaand dat er bijv speling opzit...


Als er genoeg speling op zit kan je het voelen. Een lager kan ook beschadigd zijn en lawaai geven zonder dat je er speling op voelt.
Maar even bovenop beet pakken en heen en weer drukken en links en rechts van de band pakken en heen en weer 'sturen'. Voel je ruimte of iets bonken dan is er zeker wat aan de hand.
Op een brug of krik zetten en controleren kan speling eerder aan het licht brengen.
Ook ff een slinger geven en vrij laten draaien en luisteren.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Plaats reactie