Witte wijzerplaten plaatsen

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie
DaNdOo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 jul 2004, 01:02

Witte wijzerplaten plaatsen

Bericht door DaNdOo »

Nu heb ik helaas mijn benzine meter wijzer al kapot gemaakt, maar nu wil ik dus graag witte indiglo wijzerplaten plaatsen.

Weet iemand een simpele methode, want ik wil niet nog meer slopen.
Kan iemand mij helpen, of misschien zelfs persoonlijk helpen?

Ik hoor graag van iemand!

Gr.
Dandoo
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

gebruik eens de zoekfunctie, dit is al erg vaak ter sprake gekomen ;) :bier:

je schuift de tellerplaat zo over je naald heen
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Pcies Marc ;)
Het kan wezen dat je even het naaldje een beetje omhoog moet houden om de plaat er goed in te krijgen.
Je kan in principe niks stuk maken...
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

DAt klopt dat je ze er zo overheen kunt schuiven, maar dat geldt alleen voor de snelheidsmeter en de toerenteller.

Voor de benzine en temperatuur meters geldt een andere werkwijze, je moet namelijk 1 van de tellers loshalen. Schroef je benzine meter los zodat het hele gedeelte uit je cockpit komt, schuif dan je tellerplaat over de andere naald heen en plaats dan weer je benzine meter terug.

Dit is (bij mij weten ) de enige veilige manier om niet je wijzers te slopen.

suc6
DaNdOo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 jul 2004, 01:02

Bericht door DaNdOo »

bedankt, slotje erop
Gebruikersavatar
Choclate Brownie
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mar 2007, 20:54
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Choclate Brownie »

Tip. Kijk wel uit dat je je nieuwe wijzerplaten goed uitsnijt. Mocht je ze moeten uitsnijden dan.. Als je het te krap doet blijven je meters hangen. Doe je het te wijd zie je de gaten zitten... De gulde middenweg vinden. Spreek uit ervaring,bij mij heeft vorige eigenaar zitten freubelen en daar een x aantal meters ver****t. :blink: :?
Kijk niet te veel naar achter, want dan mis je de toekomst van voren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Choclate Brownie schreef:Tip. Kijk wel uit dat je je nieuwe wijzerplaten goed uitsnijt. Mocht je ze moeten uitsnijden dan.. Als je het te krap doet blijven je meters hangen. Doe je het te wijd zie je de gaten zitten... De gulde middenweg vinden. Spreek uit ervaring,bij mij heeft vorige eigenaar zitten freubelen en daar een x aantal meters ver****t. :blink: :?


tsja, of je koopt gewoon direct goeie platen welke al een redelijk ruim gat in de midden hebben zitten ;)

wij hebben toen een x een groupbuy gedaan in DLD waar het gat precies groot genoeg was om zo om de wijzer te schuiven...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
JD GRAFFIX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door JD GRAFFIX »

Simple trick with the fuel meter and temp meter. Loosen the screws on the fuel meter and turn it around, so that both needles are facing the same direction, and then just slide over the new white dial. once in place, turn the fuel meter back round and screw it down.
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)

SideSkirts on Back order :-(
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

JD GRAFFIX schreef:Simple trick with the fuel meter and temp meter. Loosen the screws on the fuel meter and turn it around, so that both needles are facing the same direction, and then just slide over the new white dial. once in place, turn the fuel meter back round and screw it down.


Het is een goede manier maar let wel op dat je maar een halve slag doet draaien (of minder).

Heb die van mij tevaak rondgedraaid waardoor de hele meter niet meer goed functioneerd.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie