lamdasonde, hoeveel draads?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Je moet een 4-draads hebben.
De aansluitingen voor je A/F meter kan je bij de ecu weg pakken. Wel zo makkelijk 8)
Je moet dan een volledig groene draad hebben en een volledig gele.
Ik heb ze daar ook opgehad met een schakelaar er tussen zodat ik kon schakelen tussen de voorste en de achterste.
2 meters vond ik een beetje onzinnig.

De A/F meter heb ik nu vervangen voor een breedband meter van Zeitronix http://www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.htm
Das een errug mooi dingetje; online uit te lezen met m'n laptop :mrgreen:
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

turbulence schreef:vaag...

ff verder gezocht en vind toch alleen maar berichten dat het 4 draads is..

-Grijs = signaal
-zwart is massa van signaal
-wit is 12V voeding voor de verwarming
-wit is massa voor verwarming
(Ja 12V en massa verwarming zijn beide wit!)


Ja dit is goed, ik heb zelf ook toen lopen vloeken,
plus en min dezelfe kleur :nut: :nuts:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

martinenijenhuis schreef:Ja dit is goed, ik heb zelf ook toen lopen vloeken,
plus en min dezelfe kleur :nut: :nuts:

Groetjes M&M

Sja, dan zal het wel niet uitmaken hè, waar je de +of - opzet. :clown:
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Ik heb er hier nog een liggen die komt uir een 1600tje, weet niet of het dezelfde zijn als de v6?
Afbeelding
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

nee die zijn anders

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

4 draads inderdaad. 2 voor de verwarming en 2 voor het lambda signaal.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Waarom zit er eigenlijk een draad bij voor de verwarming??

Ik meende dat de lambda sensoren alleen dienen om het juiste mengsel te maken / controleren
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Een lambda sensor werkt alleen bij een bepaalde temperatuur. Dus is het goed om de lambda sonde zo snel mogelijk te laten opwarmen Vandaar dus extra verwarming in de sondes. Beetje duidelijk zo?
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ahaa.. ik snap hem ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie