benzine drukregelaar

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

benzine drukregelaar

Bericht door DB89 »

helpt een brandstofdruk-regelaar nou dat werkelijk op een atmosferische motor, dat je iets merkt qua prestaties ? :blink:
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Ik geloof er niks van iig. Ze kunnen niks méér dan wat de originelen kunnen, behalve de druk is hoger in te stellen.
Op een vrijwel originele motor zal je het niet vernemen.
Ik heb iig nog nooit een bijbehorende dynorun gezien. Die is dan plotseling zoek. :mrgreen:
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

Afbeelding
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Ja die teksten heb ik wel eerder gelezen, maar de originele brandstofdrukregelaar doet hetzelfde. Als het vacuum ineens minder wordt doordat je plotseling gas geeft, gaat de originele brandstofdrukregelaar ook verder dicht waardoor de druk in de brandstofrail stijgt.
Ik vind het een goed verkoopverhaal maar ik denk hierbij direct aan de brisk bougies en de cylclone voor in je inlaattraject. En als je net 160 euro hebt uitgegeven aan zo'n ding dan wil je toch wel graag dat het iets uitmaakt......Wishful thinking.
Ik klink vast weer kritisch maar ik ben ook niet zo goedgelovig om te denken dat wanneer Biesheuvel iets verkoopt het automatisch ook goed is. :clown:
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

nee, daar heb je met verdere aanpassingen eigenlijk niet veel aan. eerst noemde ze die van biesheuvel powerboost valves en de mensen die ze toendertijd hadden zeiden dat ze alleen merkte dat hun verbruik omhoog ging.
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

ok bedankt voor jullie reacties, ik dacht zelf al dat het pas helpt als je scherpere nokken hebt en dat het bij een turbo meer uit maakt, maar bedankt iig
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Een permanent hogere brandstofdruk kan je uit de brand helpen als je injectoren te klein worden om voldoende brandstof te leveren.
B.v. na montage van een compressor o.i.d.
Injectoren aanpassen is dan de betere stap.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

Fullsize schreef:Een permanent hogere brandstofdruk kan je uit de brand helpen als je injectoren te klein worden om voldoende brandstof te leveren.
B.v. na montage van een compressor o.i.d.
Injectoren aanpassen is dan de betere stap.
je hebt er zeker goed verstand van kerel,, :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

scary schreef:
Fullsize schreef:Een permanent hogere brandstofdruk kan je uit de brand helpen als je injectoren te klein worden om voldoende brandstof te leveren.
B.v. na montage van een compressor o.i.d.
Injectoren aanpassen is dan de betere stap.
je hebt er zeker goed verstand van kerel,, :mrgreen:


Hij heeft wel gelijk ;)
Gebruikersavatar
to fast
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:30
Locatie: veenendaal

Bericht door to fast »

hij is niet voor niets de mx6 man bij de mx6 club....... :mrgreen: :) :lol:
Plaats reactie