apk remschijven afgekeurd
Moderator: Moderators
apk remschijven afgekeurd
heb afgelopen woensdag mijn auto naar de garage gebracht voor een grote beurt en apk.
werd ik s'middags gebeld met de mededeling dat mijn remschijven meer dan 50% verroest zijn en dat ze afgekeurd waren om door de apk te komen.
ik van : wtf .
remschijven zijn rond de 2 jaar oud (met senshi groupbuy gekocht,, de geperforeerde versie)
omdat ik toch door de apk moest, heb ik maar ja gezegd op vervanging, maar wilde de oude wel houden, omdat ik niet wilde geloven dat het echt zo was
zitten dus allemaal groeven op.
degene waar je geen groeven zit, dat is de voorkant. garage heeft er nu weer normale onder gezet, geperforeerde remschijven hadden ze niet.
kan iemand mij uitleggen hoe dit komt.
werd ik s'middags gebeld met de mededeling dat mijn remschijven meer dan 50% verroest zijn en dat ze afgekeurd waren om door de apk te komen.
ik van : wtf .
remschijven zijn rond de 2 jaar oud (met senshi groupbuy gekocht,, de geperforeerde versie)
omdat ik toch door de apk moest, heb ik maar ja gezegd op vervanging, maar wilde de oude wel houden, omdat ik niet wilde geloven dat het echt zo was
zitten dus allemaal groeven op.
degene waar je geen groeven zit, dat is de voorkant. garage heeft er nu weer normale onder gezet, geperforeerde remschijven hadden ze niet.
kan iemand mij uitleggen hoe dit komt.
- Bijlagen
-
- 28122006161.jpg (159.84 KiB) 1714 keer bekeken
-
- 28122006162.jpg (117.05 KiB) 1714 keer bekeken
-
- 28122006163.jpg (167.93 KiB) 1714 keer bekeken
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
een remschijf mag voor maximaal 50% van het beremde oppervlakte door roest zijn aangetast..
nu ben ik geen apk keurmeester, maar ziet er wel uit alsof de bovenrand erg roestig is, maar remoppervlak is niet echt roestig lijkt mij, dus weet niet of ze de voorkant dan ermee bedoelen, maar die ziet er nog redelijk gaaf uit..
@ marcel;
tsja, goedkope prutsschijven kunnen wel sneller slijten he, weet niet welke dit zijn....
maar goed, de slijtage achterop de schijf is wel vreemd... zijn de schijven krom? zodat ie meer die kant op gesleten heeft?
zou je in theorie ook wel wat moeten terugvinden in het gedrag van de auto als de schijf krom is
nu ben ik geen apk keurmeester, maar ziet er wel uit alsof de bovenrand erg roestig is, maar remoppervlak is niet echt roestig lijkt mij, dus weet niet of ze de voorkant dan ermee bedoelen, maar die ziet er nog redelijk gaaf uit..
@ marcel;
tsja, goedkope prutsschijven kunnen wel sneller slijten he, weet niet welke dit zijn....
maar goed, de slijtage achterop de schijf is wel vreemd... zijn de schijven krom? zodat ie meer die kant op gesleten heeft?
zou je in theorie ook wel wat moeten terugvinden in het gedrag van de auto als de schijf krom is
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
De schijf op de 1e foto is gewoon goed!
De schijf op de laatste foto is idd een afkeur!
Dit kan ontstaan door div. redenen;
wanneer je nieuwe schijven plaatst is het heel belangrijk dat er
ook gelijk nieuwe remblokken op komen, omdat er anders een
slecht remoppervlak ontstaat zoals op die laatste foto!
Wat ook kan; is wanneer mensen remmen als opa's en oma's
slijten de blokken niet hard genoeg op de schijven ook daar
krijg je dit soort problemen van!
Groetjes M&M
De schijf op de laatste foto is idd een afkeur!
Dit kan ontstaan door div. redenen;
wanneer je nieuwe schijven plaatst is het heel belangrijk dat er
ook gelijk nieuwe remblokken op komen, omdat er anders een
slecht remoppervlak ontstaat zoals op die laatste foto!
Wat ook kan; is wanneer mensen remmen als opa's en oma's
slijten de blokken niet hard genoeg op de schijven ook daar
krijg je dit soort problemen van!
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
fotos zijn vna 1 schijf, de goede kant is de voorkant, de slechte kant de achterkant.
gingen ook meteen nieuwe remblokken op.
maja, nu ben ik dus bang dat ik volgend jaar hetzelfde probleem ga krijgen maar dan met mijn achterschijven.
gebeurt zoiets over een langere tijd of kan het zo ineens gebeuren, want als het over langere tijd is, zou de garage het vorig jaar al hebben moeten zien aankomen lijkt me.
en als het slechte kwaliteit remschijven zijn, dan vraag ik me af hoeveel mensen er dan zullen volgen, aangezien er aardig wat mensen mee hadden gedaan volgens mij.
gingen ook meteen nieuwe remblokken op.
maja, nu ben ik dus bang dat ik volgend jaar hetzelfde probleem ga krijgen maar dan met mijn achterschijven.
gebeurt zoiets over een langere tijd of kan het zo ineens gebeuren, want als het over langere tijd is, zou de garage het vorig jaar al hebben moeten zien aankomen lijkt me.
en als het slechte kwaliteit remschijven zijn, dan vraag ik me af hoeveel mensen er dan zullen volgen, aangezien er aardig wat mensen mee hadden gedaan volgens mij.
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Toen ik mij mx net gekocht had moesten er ook nieuwe schijven en blokken achter op ivm met roest en apk afkeur.
waren ook verroest aan de binnekant..
Nu kom ik dit als keurmeester wel vaker tegen..
heb daar zelf een aantal ideeen over.
1. remblokken die niet goed glijden en dus min of meer vast zitten
2.vuil wat tussen de remblokken en de schijf komt
3. en het feit dat met name bij de achterkant de remwerking een stuk minder is.
5. Een bekend probleem bij de mx is dat die remklauwen vast gaan zitten en daardoor weinig of niets meer bewegen.
Nog ff iets over remmen.. ik had zelf een jaar geleden dit geintje:
Dit is een voorremblok waarvan het frictie materiaal is losgelaten van de plaat. waren immi blokken en heb toen dus originele blokjes gehaald.
waren ook verroest aan de binnekant..
Nu kom ik dit als keurmeester wel vaker tegen..
heb daar zelf een aantal ideeen over.
1. remblokken die niet goed glijden en dus min of meer vast zitten
2.vuil wat tussen de remblokken en de schijf komt
3. en het feit dat met name bij de achterkant de remwerking een stuk minder is.
5. Een bekend probleem bij de mx is dat die remklauwen vast gaan zitten en daardoor weinig of niets meer bewegen.
Nog ff iets over remmen.. ik had zelf een jaar geleden dit geintje:
Dit is een voorremblok waarvan het frictie materiaal is losgelaten van de plaat. waren immi blokken en heb toen dus originele blokjes gehaald.
To finish first, first you have to finish!