Lekstroom

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Lekstroom

Bericht door RazorMX-3 »

Ik heb in m'n auto last van lekstroom. Een paar weken nadat er een alarm ingebouwd was, was de accu leeg, maar et was ook niet een goeie, et was maar een 50 amp accu terwijl der 60 in moet.
Daarna heb ik maanden lang zonder problemen rond gereden, tot het punt dat ik de rechter zijkant heb laten spuiten (roest), en der moest ook een paatje in een doorgerot stuk gelast worden. Daarna heb ik alleen maar problemen ermee gehad. Eerst ging ie steeds slechter starten tot de dag dat ie het helemaal niet meer deed. Toen ff aangekregen met startkabels, en gemeten met multimeter of de accu wel oplaadde terwijl de auto liep. Dat was wel het geval, dus ik dacht: Nou het zal wel, maar het blijft maar terug komen. Hij doet het een paar dagen goed tot ik hem weer met startkabels moet starten.
Ik heb van een bevriende monteur gehoord dat in mijn accu wel de volts geladen kunnen worden maar dat ie de amp niet goed laad, maar dat kan ik niet met mijn multimeter meten, want die gaat maar tot de 10 amp. Wat moet ik doen??? Moet ik hem maar eens laten uitlezen bij de mazda dealer, of weten jullie iets.
Ik heb ook gehoord dat je als je last van lekstrroom hebt, dat je dan je multimeter tussen de min draad en de minpool moet schaklen. Dan moet je zekeringen eruit gaan trekken en kijken waar je een rare uitslag kreeg. Dat kreeg ik alleen bij de room zekering. Die heb ik er toen uitgehaald, maar het probleem bleef zich voordoen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
X-Centric
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 dec 2004, 11:50
Locatie: België

Bericht door X-Centric »

heb je tijdens het lassen aan je carroserie de batterij losgekoppeld ?
als je dat niet hebt gedaan, is dit je probleem.
als je aan je auto last moet ja altijd de batterij losmaken, of je kan hem weggooien ...

X
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

inderdaad zo als X-centric zegt, als de accu niet is los gehaald tijdens het lassen kan je bij deze de accu weg gooin....

Wat ook kan zijn gebeurd is dat er tijdens het lassen in de deur draden zijn gesmolten, dus haal het binnen paneel eens los om te kijken of daar niks raars is te zien.

Meten tussen de min pool en de carroserie heeft totaal geen zin, hier zal zowiezo 0 volt staan.

Over jouw multi meter, je kan allicht proberen te meten of de accu geladen word. het ergste wat er gebeuren kan is dat de zekering in de meter kapot gaat. als deze er niet in zit doe je gewoon zelf even een zekering tussen de pool en de draden van je meter.
Als de accu namelijk 50 AH is betekend dat niet dat de laadstroom ook 50 ampere is. en ik kan me ook niet voorstellen dat de laadstroom hoger als 10 ampere zal zijn, zeker niet als de auto stationair draaid...
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Ik heb het gevraagd aan de lasser. Hij zei dat hij op de accu een apparaat had gezet die de piekspanning opvangt. En het lassen is niet in de deur gebeurd maar in het paneel rechtsachter, maar ik zal in ieder geval m'n draden gaan nakijken.
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Ik heb het ook nog eens aan een bevriende monteur gevraagd, en hij zegt dat door het lassen mijn dynamo wel eens niet goed meer kan zijn, en dat hij niet goed meer de amp laad.
Gebruikersavatar
speedymike
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 143
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
Locatie: Voorschoten

Bericht door speedymike »

RazorMX-3 schreef:Ik heb het ook nog eens aan een bevriende monteur gevraagd, en hij zegt dat door het lassen mijn dynamo wel eens niet goed meer kan zijn, en dat hij niet goed meer de amp laad.


een lek stroom kan je vinden door de minpool eraf te halen en met een ampere meter door meten en vervolgens instellen op het grootste bereik
in verder lager instellen naar mate de meter het nog niet aangeeft.
onder de 0.5 ampere is er niks aan de hand hier boven wel (zoek uit wat )
voor het laden moet je je auto in een heel donker stukje zetten en vervolgens alles aan zetten behalve je radio en dan kijken naar je accu lampje als deze maar ook iets oplicht dan is zeker je dynamo aan het overlijden en vervang ook je accu omdat deze niet goed wordt op geladen en met een nieuwe dynamo NOOIT meer op zijn capaciteit komt
meer weten??????vraag maar.
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Lekstroom kan het niet zijn want als ik hem tussen de minpool en de aansluiting doormeet kom ik op 0.1 amp uit, dus volgens speedymike goed. Ik heb vandaag bij de kwik fit accu en dynamo laten doormeten en die waren ook goed. nu weet ik het niet meer :? :? :? . Iemand anders nog suggesties??? ;)
Gebruikersavatar
speedymike
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 143
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
Locatie: Voorschoten

Bericht door speedymike »

RazorMX-3 schreef:Lekstroom kan het niet zijn want als ik hem tussen de minpool en de aansluiting doormeet kom ik op 0.1 amp uit, dus volgens speedymike goed. Ik heb vandaag bij de kwik fit accu en dynamo laten doormeten en die waren ook goed. nu weet ik het niet meer :? :? :? . Iemand anders nog suggesties??? ;)


he razor hoe staat het met accu water is die goed op niveau?????
en bij de kwikfit kunnen ze niet goed meten.
daar meten ze de spanning en de din of en waarde met een weerstands meting.
mijn mening is dat je waarschijnlijk een kapotte cel heb of dat je een te lage niveau heb......en die 0.1 amp is op de laagste stand??????
btw heb je ook mijn truukje geprobeerd in het donker?????
zet er wel een kokertje op je lampje ivm invloed van je dashboard verlichting.......
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Het water is goed op niveau dus dat kan het ook niet zijn. Ik zal je truukje in het donker eens proberen.
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

En hoe kom ik erachter of er een cel kapot is???
Plaats reactie