Achterlampjes Altezza vervangen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Achterlampjes Altezza vervangen

Bericht door OizO »

Doel :

Witte lampjes voor de knipperlichten (in m'n nieuwe altezza's) vervangen
door oranje lampjes.

Korte samenvatting:

Nou ik heb net effe lekker met de handjes gewerkt, heb scheldwoorden geroepen die ik zelf niet eens kon maar na ongeveer 1 uurtje zitten er oranje lampjes als knipperlicht in men nieuwe altezza's.... :roll:

Ik dacht na het eruit halen van de achterlichtunits (die er zeer makkelijk uitgingen, vond Dennis (Blacksheep) ook) woensdagavond dat dat mij ook wel zou lukken in m'n eentje bij de altezza's :hypocrite: ........ nou niet dus! :?:
Er was geen beweging in te krijgen en durfde niet te hard te trekken bang dat ik iets kapot trok.

Uiteindelijk toch maar Dennis effe gebeld :tel2: , want ik wist dat hij het al vaker had gedaan. Dennis vertelde mij dat het toch een qwestie was van met beleid eraan trekken :clown:, maar mocht het echt echt niet lukken kon ik nog altijd het kapje aan de bovenkant losschroeven en dan de lampunit eruit schuiven aan de zijkant maar dan zou ik hem heel lastig weer terug erop krijgen :roll: ...

Nou ik met geweld...... uh ik bedoel beleid eraan trekken in inderdaad het bovenste bevestigingspunt schoot los :duim1: yes nog maar 2 te gaan...
Maar de lamp was iets naar beneden geschoven dus ik probeer hem recht te duwen... en jawel hoor PLOP bovenste bevestigingspunt weer vast................. :x :x HEEL VEEL SCHELDEN :x :x ..................Nou dan nog maar eens proberen.

Trek, trek, trek, zeer hard trekken, PLOP tok..tok.tok...tok........
Ik had de unit eindelijk eraf maar jawel hoor onderste bevestigingspunt afgebroken en lag ergens bij de overburen (schoot ongeveer met mach 12 los :shock: ).... :x :x

Lampje rechts vervangen en inderdaad mooi oranje licht ;).
Maar je hebt 2 lampenunits...... :roll: :roll: :roll:
Dus 1ste weer mooi netjes vastgezet, maar het zal ook weer eens niet er zat nog speling op :?. Maar ik dacht och ja begin gewoon lekker aan de 2de en die zat nog vaster. Dus f*ck it rechterunitkapje eraf gehaald en de unit eraf geschoven en dat ging supergemakkelijk tegenover het lostrekken van de bevestigingspunten. Lampje vervangen en inderdaad hier ook mooi oranje knipperlicht.

Maar nu het terugzetten van de rechterunit, en geloof me Dennis loog niet, dat was **** :evil: om hem gelijktijdig overal erin te schuiven.....zeg maar kompleet onmogelijk. Dus ik heb uiteindelijk maar het klemmetje aan het uiteinde van de unit eraf gehaald en de unit schoof er verbazingwekkend zonder dat klemmetje wel goed erop :mrgreen:. Nou alles weer vastschroeven en ding zit gewoon muurvast (ook zonder het klemmetje dus).

Nou daarna hetzelfde gedaan bij de linkerunit (die al 1 klemmetje armer was) en na alles vastgeschroefd te hebben zit die ook weer muurvast (met 2 missende klemmetjes). :bouncered: :bouncered:

Conclusie : Mocht iemand bij het eruit halen van z'n lampenunits de unit er ook niet vanaf krijgen raad ik je aan het kapje eraf te schroeven en hem eraf te schuiven, en bij de montage gewoon het buitenste klemmetje weg te laten! ;)
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

uhmmmmmmmm je hoort ook oorspronkelijk de units eruit te schuiven :? dat trekken kan wel maar is niet de bedoeling.
gewoon ff het zwarte kapje los en naar rechts of links schuiven.
aan het uiteinde van je sparing (dus het chasis) zit idd ook zo'n zwart klemmetje op de hoek.
die trek je eruit stopt em terug in je lamp unit...... et voila je schuift de unit zo weer op zijn plek. zonder vloeken of wat dan ook.
echt heel simpel.(gewoon ff kijken wat je doet)
monteren/demonteren/vervangen van een lampje is echt gewoon 3 a 4 minuten werk per unit.
:bier:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ja daar kwam ik dus daarna ook achter :oops:
, dat dat een stuk makkelijker was...
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

yup vorige maand voor apk ook nieuwe lampjes erin gedaan, hooguit 5mins werk per unit.

ik draai eerst de 2 schroefjes bovenop los,
dan leg ik mijn handpalm op de lamp en duw de unit met beleid eraf.
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

zo stonden we dus ook bij stefan, begonnen marcel en stefan dus ook die lampen eruit te trekken. stond echt raar te kijken.
ik zeg je kan ze er ook uitschuiven. wisten ze allebei niet :?
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

justa schreef:zo stonden we dus ook bij stefan, begonnen marcel en stefan dus ook die lampen eruit te trekken. stond echt raar te kijken.
ik zeg je kan ze er ook uitschuiven. wisten ze allebei niet :?
:meeting:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

justa schreef:zo stonden we dus ook bij stefan, begonnen marcel en stefan dus ook die lampen eruit te trekken. stond echt raar te kijken.
ik zeg je kan ze er ook uitschuiven. wisten ze allebei niet :?

Maar jij wist niet dat het zo als ik het deed ook kon :mrgreen:
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
MDC
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 jul 2005, 00:00
Locatie: Almelo

Bericht door MDC »

marcel v6 schreef:
justa schreef:zo stonden we dus ook bij stefan, begonnen marcel en stefan dus ook die lampen eruit te trekken. stond echt raar te kijken.
ik zeg je kan ze er ook uitschuiven. wisten ze allebei niet :?

Maar jij wist niet dat het zo als ik het deed ook kon :mrgreen:


Ja!!! Daar heeft hij natuurlijk wel een punt.

Idd klote dingen om te vervangen, dat ben ik toch wel met de meesten eens. Tís'n kwestie va geduld "zoals normaal dat zou zeggen". Twents.
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

niet echt mee eens hoor ;)
tis meer een kwestie van ..... niet weten hoe het precies moet.
En tja dat soort dingen duurt dan vaak langer.
tis echt maar een paar min. werk per lampunit
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie