Wil een mx3 kopen heb een paar vragen
Moderator: Moderators
Wil een mx3 kopen heb een paar vragen
Hallo
IK had een vraag, ik wil een mazda mx3 kopen een 1.8 v6, maar ik twijfel een beetje, omdat ik op het forum allemaal dingen gelezen heb(mankementen) die mensen hebben gekregen, zoals lekke koppakking motor schade tik in het blok enz, ik heb nu zelf een daihatsu charade 1.6 16v heb er zelf een ander blok in gebouwd rij nu meer als een jaar brobleem loos meej rond en nooit wat meej gehad en met het vorige blok ook niet, wil mx3 gaan rijden omdat het een hele mooie auto is en aardig snel alleen zijn deze erg onderhouds gevoellig wie kan mij daar antwoord op geven? alvast bedankt,
Gr Sander
IK had een vraag, ik wil een mazda mx3 kopen een 1.8 v6, maar ik twijfel een beetje, omdat ik op het forum allemaal dingen gelezen heb(mankementen) die mensen hebben gekregen, zoals lekke koppakking motor schade tik in het blok enz, ik heb nu zelf een daihatsu charade 1.6 16v heb er zelf een ander blok in gebouwd rij nu meer als een jaar brobleem loos meej rond en nooit wat meej gehad en met het vorige blok ook niet, wil mx3 gaan rijden omdat het een hele mooie auto is en aardig snel alleen zijn deze erg onderhouds gevoellig wie kan mij daar antwoord op geven? alvast bedankt,
Gr Sander
charade
Tik in het blok weet ik in ieder geval dat vrij normaal KAN zijn, heb het met die van mij ook:
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=2361&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=tikken
Zelf heb ik mijn auto gekocht met een waterpomp die al aan vervanging toe was.... Dit kun je merken doordat er plasjes onder je auto staan en je vaker je koelvloeistof bij moet vullen....
Ik heb mijn waterpomp vervangen gelijk met me distributieriem, spanrollen, en elektrische stellers voor 500 euro's (zwart wel)..
Dus dat valt nog wel mee voor reparatie...
Lekke koppakking is mij in ieder geval niet bekent dat dit vaak voorkomt bij mx-3'tjes
Maar in ieder geval veel succes met je zoektocht als je ervoor gaat...
je kunt je schotelveren van de nokkenassen ook horen.. maar dat is alleen stationair goed hoorbaar. als je gas geeft hoor je dat veel minder. Klepstoters hoor je echt met het toerental meegaan.
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=2361&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=tikken
Zelf heb ik mijn auto gekocht met een waterpomp die al aan vervanging toe was.... Dit kun je merken doordat er plasjes onder je auto staan en je vaker je koelvloeistof bij moet vullen....
Ik heb mijn waterpomp vervangen gelijk met me distributieriem, spanrollen, en elektrische stellers voor 500 euro's (zwart wel)..
Dus dat valt nog wel mee voor reparatie...
Lekke koppakking is mij in ieder geval niet bekent dat dit vaak voorkomt bij mx-3'tjes
Maar in ieder geval veel succes met je zoektocht als je ervoor gaat...

I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
Re: Wil een mx3 kopen heb een paar vragen
GUN schreef:Hallo
Gr Sander
hallo sander..
goeie zet die je in iedergeval maakt om naar de mx3 te gaan kijken.
allereerst moet je gewoon weten dat bij ''normaal'' gebruik de motortjes erg sterk zijn.
als je hem gewoon altijd netjes goed warm rijd en dan gaat knallen is er niks aan de hand. het is altijd de vraag of de vorige eigenaar dit ook gedaan heeft, maar ja dat blijft altijd een beetje een gok.
wat je kan doen is de verkoopsectie hier ook een beetje in de gaten houden, de autos van de leden zijn vaak goed onderhouden en worden altijd netjes bereden...
verder moet je natuurlijk niet denken dat de k8 motor onverwoestbaar is ( duidend op jouw vraag omdat je zegt dat je dingen lees over lekke koppakkingen, tikjes etc) want ik weet zeker als je naar bijv een honda civic of peugeot 206 forum gaat je deze vragen ook zult vinden..
het is een onderhoudsonderdeel van je auto, en dan kan het eens gebeuren dat er vervelende dingen gebeuren, maarja dan kun je beter blijven fietsen ipv een auto kopen

kijk er zijn ook leden bij die al meer als 200.000 gereden hebben; zelfs iemand al met 300.000 km, dus wees maar niet bang dat het motortje niks kan hebben!!
lees ook eens deze topics goed door;
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4718
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4583
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4389
mocht je dan nog vragen hebben, stel ze gewoon, daar is dit forum ook voor bedoeld immers!!
normaal kun je je niet gauw miskopen bij een mxje, let gewoon goed op deze punten bij de aankoop:"
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=693
en dan moet het vast wel goedkomen..
wel even nieuw topicje aanmaken als je een mxje gekocht heb he, we zijn altijd benieuwd naar nieuwe leden en hun mx!!!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
Ben het met Turb. eens, je kunt een mx-je kopen met 130.000 op de teller die helemaal afgetrapt is.
Zelf heb ik eentje uit 1998 met nu ruim 2 ton op de teller. ik rij er 1000 kilometer per week mee, en ben niet echt een rustige rijder
Heb geen problemen met de wagen, en mijn 1.6 op gas haalt ook de 200 km/h. Hiermee wil ik aangeven dat het een sterk blokje is en een goed gebouwde auto.
suc6 met de zoekactie en eventuele aankoop.
Gr. Dennis
Zelf heb ik eentje uit 1998 met nu ruim 2 ton op de teller. ik rij er 1000 kilometer per week mee, en ben niet echt een rustige rijder

Heb geen problemen met de wagen, en mijn 1.6 op gas haalt ook de 200 km/h. Hiermee wil ik aangeven dat het een sterk blokje is en een goed gebouwde auto.
suc6 met de zoekactie en eventuele aankoop.
Gr. Dennis
Okeey jongens,
Bedankt voor de informatie, ik denk dan toch dat het een mx3 word, ik wil gewoon een klein beetje zekerheid omdat ik van plan ben om de mx3 uit te bouwen heb ik nu ook met mijn charade gedaan dus weet wat het kost, niet dat ik straks de mx3 klaar heb en dat er van alles naar de klote gaat, maja dat weet je toch nooit van te voren, maar het is toch wel fijn om wat meer meningen hier over te horen hoe een mx3 is, heb ik nog een vraag wat ben je kwijt aan belasting en verzekering per maand? hoop weer van jullie te horen.
Gr Sander
Bedankt voor de informatie, ik denk dan toch dat het een mx3 word, ik wil gewoon een klein beetje zekerheid omdat ik van plan ben om de mx3 uit te bouwen heb ik nu ook met mijn charade gedaan dus weet wat het kost, niet dat ik straks de mx3 klaar heb en dat er van alles naar de klote gaat, maja dat weet je toch nooit van te voren, maar het is toch wel fijn om wat meer meningen hier over te horen hoe een mx3 is, heb ik nog een vraag wat ben je kwijt aan belasting en verzekering per maand? hoop weer van jullie te horen.
Gr Sander
charade
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
GUN schreef:Bedankt voor de informatie, ik denk dan toch dat het een mx3 word, ik wil gewoon een klein beetje zekerheid omdat ik van plan ben om de mx3 uit te bouwen heb ik nu ook met mijn charade gedaan dus weet wat het kost, niet dat ik straks de mx3 klaar heb en dat er van alles naar de klote gaat, maja dat weet je toch nooit van te voren, maar het is toch wel fijn om wat meer meningen hier over te horen hoe een mx3 is,
tsja, 1 ding, je zult hier niet gauw iemand vinden die echt niet tevreden is over zn mx... en als die dat wel is dan heeft die daar of een hele goeie reden voor, of geen verstand van autos, want miz is de mx echt een supergoeie auto welke een goed sportief uiterlijk heeft en ook een zeer mooi voorkomen heeft..
heb ik nog een vraag wat ben je kwijt aan belasting en verzekering per maand? hoop weer van jullie te horen.
Gr Sander
tsja, wegenbelasting scheelt per provincie, maar kun je hier berekenen;
http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/
even provincie en gegevens van de auto invoeren.
en voor de verzekering moet je eens gaan naar:
http://www.independer.nl/
daar kun je vrijblijvend zeer veel verzekeringen op een rijtje zetten en evt zo online afsluiten..
waar je rekening mee moet houden is dat als je een beginnende bestuurder bent of net 18 dat het vaak wel moeilijker is om een V6 in de verzekering te krijgen ivm het redelijk hoge vermogen..
maar er zijn zat die je wel accepteren, dus zal vast wel goedkomen. ik betaal geloof ik 30 euro ofzo per maand
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer: