mx3 kopen
Moderator: Moderators
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- MarcX3
- Super-Pilot
- Contacteer:
BlackSheep schreef:Yep dat is 8 - 10 newton.
Maar je kunt het beter gewoon met de "hand" vastschroeven, en vast is vast.
Had zelf ook een momentsleutel gehaald voor het kleppendeksel maar helaas beginnnen die pas bij 10 newton.
ze zijn er die ook op 8Nm kunnen worden afgesteld. maar zijn redelijk moeilijk te vinden idd
met de hand vastdraaien is vrij riskant want vast is vast maar wat is vast is vast? dus momentsleutel is toch t beste
Driven by a sixpack
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
- BlackSheep
- Super-Pilot
Jahoor kun je gewoon losdraaien, het is alleen een kap, hij zit niet vast aan de distributieriem ofzo.
Wel zou ik als ik jou was wanneer je je kleppendeksel eraf hebt, controleren of je de juiste nieuwe pakking in huis hebt. Schijnen nog wel eens verkeerde pakkingen in de omloop te zijn.
Kosten mij 4 dagen extra voordat ik de juiste pakking te pakken had, ondanks dat de computer systemen mij vertelde dat ik reeds de juiste had.
Wel zou ik als ik jou was wanneer je je kleppendeksel eraf hebt, controleren of je de juiste nieuwe pakking in huis hebt. Schijnen nog wel eens verkeerde pakkingen in de omloop te zijn.

Kosten mij 4 dagen extra voordat ik de juiste pakking te pakken had, ondanks dat de computer systemen mij vertelde dat ik reeds de juiste had.
- BlackSheep
- Super-Pilot
Kleppendeksel kun je losdraaien door de schroeven die rondom zitten en 3 stuks in het midden van de deksel, totaal volgens mij 11 stuks.
Kijk anders maar eens ff in mijn profiel, daar staan wat foto's van mijn kleppendeksel. Hier zie je waar de schroeven zitten. Volgens mij staan de foto's op bladzijde 7.
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=3866&postdays=0&postorder=asc&start=60
Kijk anders maar eens ff in mijn profiel, daar staan wat foto's van mijn kleppendeksel. Hier zie je waar de schroeven zitten. Volgens mij staan de foto's op bladzijde 7.
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=3866&postdays=0&postorder=asc&start=60