geperforeerde schijven v6 en motortuning

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

er zitten er wel meerdere in limburg die dat aan zouden durven ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
rsebel
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2006, 20:54
Locatie: Lisserbroek

Bericht door rsebel »

Ik heb bij Autopartsonline geperforeerde schijven besteld zowel voor als achter met sportremblokken. Als het goed is komt het morgen binnen.
Ik laat nog wel even weten hoe het bevalt.
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

We zijn benieuwd ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
rsebel
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2006, 20:54
Locatie: Lisserbroek

Bericht door rsebel »

Ik heb de schijven voor vervangen door de geperforeerde samen met de speciale blokken van brakemax.
Ik kan niet zeggen dat de 30 % extra remvertraging zoals zij beloven gehaald zijn. De remschijven zien er goed uit en zullen ook niet verkeerd zijn maar de blokken zijn toch niet echt te vergelijken met de speciale blokken van bv Ferodo. Die vertragen toch wel duidelijk beter.
Morgen de schijven en blokken achter maar vervangen als het droog is.

Weet iemand hoe gevoelig de MX3 is met het naar rechts trekken. De auto is vorige week uitgelijnd ( was hard nodig ) en de banden zijn vernieuwd voor, maar de auto blijft wat gevoelig voor het naar rechts trekken.
Nu weet ik dat de ene auto (type) hier gevoeliger voor is dan de andere, maar van de MX3 weet ik het NOG niet.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

rsebel schreef:Weet iemand hoe gevoelig de MX3 is met het naar rechts trekken. De auto is vorige week uitgelijnd ( was hard nodig ) en de banden zijn vernieuwd voor, maar de auto blijft wat gevoelig voor het naar rechts trekken.
Nu weet ik dat de ene auto (type) hier gevoeliger voor is dan de andere, maar van de MX3 weet ik het NOG niet.



ok..

nu ga je me voor gek verklaren denk ik, maar dat maakt mij niet uit.. :mrgreen:

er is 1 verklaring voor genaamd: het ''Coriolis-effect ''

als jij bijvoorbeeld met je mxje naar het zuidelijk halfrond zou gaan ( lets say middle of afrika ofzo) dan zal ie precies hetzelfde doen, alleen trekt ie dan naar links.. :shock:

De afbuiging als gevolg van de Corioliskracht kan dus alleen worden waargenomen door iedereen die met het ronddraaiende stelsel waarop hij zich bevindt meedraait. De Coriolis-kracht is dus een schijnkracht. En de Coriolis-versnelling (kracht= massa x versnelling) die er aan ten grondslag ligt is een schijnversnelling die alleen maar de mate van afbuiging van bewegende voorwerpen ten opzichte van een ronddraaiend stelsel bepaalt. Aan hun snelheid ten opzichte van de niet-meedraaiende ruimte verandert immers niets.

Op de rond zijn as draaiende aarde is de Coriolis-kracht verantwoordelijk voor de afbuiging van zo'n beetje alles dat beweegt


maar zoals je zegt, elke auto heeft dat iets meer of minder, maar daar heeft het dus mee te maken ( of je auto moet gewoon krom zijn door een vroegere aanrijding ofzo)

maar in theorie zouden alle autos die vol remmen altijd iets naar rechts trekken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
rsebel
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2006, 20:54
Locatie: Lisserbroek

Bericht door rsebel »

Ik verklaar je niet voor gek, maar technisch gezien kan ik het helaas niet al te serieus noemen. Indien het al waar zou zijn dan zullen de effecten zo minimaal zijn dat dit niet meet of merkbaar zou zijn.

Technisch heeft het bijna altijd te maken met de lengte van de rechter aandrijfas. Omdat de versnellingsbak links gemonteerd is, is de rechter aandrijfas langer dan de linker. Om het fenomeen van het overmatig naar rechts te trekken enigzins te ondervangen, zijn ze op een gegeven moment de rechter aandrijfas in tweeen gaan delen, net zoals bij de MX3.

Nu is het alleen zo dat de ene auto toch gevoeliger is als de andere voor het naar rechtstrekken.
Dit alles uiteraard in een normale rijdende toestand.
Bij het remmen zal een auto, indien technisch in orde, normaal recht blijven. Uiteraard spelen andere omstandigheden zoals het soort wegdek ook een rol in het rechtblijven van de auto tijdens het remmen.

Ik heb trouwens de achterremmen nu ook vervangen door geperforeerde schijven + de speciale blokken van Brakemaxx.

Wat ik al eerder zij, het remt goed maar het komt zeker niet aan de 30 % remvertraging zoals zij beloven. Als de blokken op zijn maar weer over op Ferodo racing.
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

is er niet 1 velg krom misschien, is je bandenspanning ook goed?

ik heb er ook weleens last van gehad...maar later bedacht ik me dat het veel op hetzelfde stuk wegdek was :?
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Plaats reactie