geperforeerde schijven v6 en motortuning
Moderator: Moderators
geperforeerde schijven v6 en motortuning
Goedendag allemaal.
Ik heb sinds zaterdag een mx3 1.8 van 1998 met slechts 60.000 km.
Perfekte auto, rijd prima. MAAR, ik heb wel gemerkt dat de standaard remmen niet slecht zijn, maar na een rondje gas geven laat het wat te wensen over. Wie heeft er ervaringen met geperforeerde remschijven??
Ook merkte ik dat onder de 4 duizend toeren niet veel gebeurt bij dit motortje. Wie heeft er ervaring met welke aanpassing het meest vermogenswinst en koppel opleveren.
Echter zonder het monteren van turbo's en dergelijke.
( lees aanpassingen aan in en uitlaatsysteem )
Alvast bedankt voor de tips.
Ik heb sinds zaterdag een mx3 1.8 van 1998 met slechts 60.000 km.
Perfekte auto, rijd prima. MAAR, ik heb wel gemerkt dat de standaard remmen niet slecht zijn, maar na een rondje gas geven laat het wat te wensen over. Wie heeft er ervaringen met geperforeerde remschijven??
Ook merkte ik dat onder de 4 duizend toeren niet veel gebeurt bij dit motortje. Wie heeft er ervaring met welke aanpassing het meest vermogenswinst en koppel opleveren.
Echter zonder het monteren van turbo's en dergelijke.
( lees aanpassingen aan in en uitlaatsysteem )
Alvast bedankt voor de tips.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Re: geperforeerde schijven v6 en motortuning
klopt, boven de 4000 toeren en later bij 5700 toeren kicked het VRIS systeem in wat zorgt voor een iets meer stijgende koppelcurve.
tsja, goedkoop vermogen winnen bestaat niet.
je kan zowieso diverse dingen wel verbeteren ''in en uitademen van de motor''
dus zorgen voor een goeie cold air intake met een openfiltertje, en zorgen voor een goeie uitademing door je uitlaatsysteem aan te passen. verder kun je ervoor kiezen om een vergroot gasklephuis te plaatsen of een benzinedrukverhoger te plaatsen .
verder kun je er evt voor kiezen om voor een 2.5L KLDE/KLZE motor te gaan ( 170/200pk) of evt een NOS setje steken..
genoeg opties voor elke beurs wel. verwacht echter bij de beginstage van tunen ( filtertje, uitlaatsysteem etc) niet enorm veel performance, het zal wel wat uitmaken maar VEEL zal het nooit schelen.
als je gaat denken om een 2.5L te swappen, kijk dan pak je zowieso al een boel extra vermogen mee, echter kost dit ook een stuk meer.
de k8 motor is miz wel goed, maar mist toch net even dat pittige....
wat ik een keer las op mx-3.com vond ik wel lachen ''when putting in a 2.5L, then you will feel how the mx3 should be''
tsja, goedkoop vermogen winnen bestaat niet.
je kan zowieso diverse dingen wel verbeteren ''in en uitademen van de motor''
dus zorgen voor een goeie cold air intake met een openfiltertje, en zorgen voor een goeie uitademing door je uitlaatsysteem aan te passen. verder kun je ervoor kiezen om een vergroot gasklephuis te plaatsen of een benzinedrukverhoger te plaatsen .
verder kun je er evt voor kiezen om voor een 2.5L KLDE/KLZE motor te gaan ( 170/200pk) of evt een NOS setje steken..
genoeg opties voor elke beurs wel. verwacht echter bij de beginstage van tunen ( filtertje, uitlaatsysteem etc) niet enorm veel performance, het zal wel wat uitmaken maar VEEL zal het nooit schelen.
als je gaat denken om een 2.5L te swappen, kijk dan pak je zowieso al een boel extra vermogen mee, echter kost dit ook een stuk meer.
de k8 motor is miz wel goed, maar mist toch net even dat pittige....
wat ik een keer las op mx-3.com vond ik wel lachen ''when putting in a 2.5L, then you will feel how the mx3 should be''
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
@M-Xtreme: Hoeveel ben je in totaal kwijt geweest voor je klze...
Dan bedoel ik onderdelen, motor, montage enz... alles bij elkaar eigenlijk om het ding goed te laten lopen met een klze...
Dan bedoel ik onderdelen, motor, montage enz... alles bij elkaar eigenlijk om het ding goed te laten lopen met een klze...
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
OizO schreef:@M-Xtreme: Hoeveel ben je in totaal kwijt geweest voor je klze...
Dan bedoel ik onderdelen, motor, montage enz... alles bij elkaar eigenlijk om het ding goed te laten lopen met een klze...
reken op als je het laat doen op een 2500/3000 euro ongeveer...
en dan ben je helemaal up and running he

als je het zelf doet kan het altijd iets goedkoper...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: