Olie in het gasklephuis!!!!
Moderator: Moderators
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
johnmichel schreef:zoiets zei de monteur vandaag ook op het werk,
Daar zou rotzooi tussen kunnen zitten.
Met als gevolig
kan..
je kan ook ff checken of de PCV connector nog wel goed is. even goed schoonmaken en aan de onderkant doorblazen..
je moet dan het balletje binnenin horen vallen... blaas je er zo doorheen zonder dat ie dicht gaat ( evt van andere kant even doorblazen om te zien of ie tegenwerkt) dan kun je zo'n aansluitstukje zo halen bij la garage
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
ik denk dat de pcv connector zijn beste tijd heeft gehad!!
Als ik aan de onderkant blaas kan ik er blijven door blazen.
Als ik aan de andere kant blaas voel ik wel tegenwerken maaar komt wel lucht uit een beetje.
Maar ik dacht ik controleer eens de bougies.
En die zijn wit bij waar ze onsteken! Snie good!
Wat duid dit aan witte bougie's? iemand?
Als ik aan de onderkant blaas kan ik er blijven door blazen.
Als ik aan de andere kant blaas voel ik wel tegenwerken maaar komt wel lucht uit een beetje.
Maar ik dacht ik controleer eens de bougies.
En die zijn wit bij waar ze onsteken! Snie good!
Wat duid dit aan witte bougie's? iemand?
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
ff de zoek funtie gebruikt:
Bougies lezen:
Bougies lezen is een goede gewoonte om aan te leren. De bougie kan namelijk het volgende over de motor vertellen, Olie verbruik, temperatuur, ontsteking (de timing en werking van deze) en brandstof verbruik. Hier volgen enkele mogelijkheden,
- Koffiebruin (met melk) is goed
- Roetneerslag duid op te lage compressiedruk, slecht functionerende ontsteking of een te veel aan benzine.
- Wanneer deze nat zijn en ruiken naar benzine dan heeft de motor geen ontsteking.
- Olie neerslag duidt op olie gebruik in de verbrandingskamer.
- Witte isolator (midden in de bougie) de bougies worden te heet. - Met een harde droge aanslag komt of de motor of de bougie niet op temperatuur
Dus denk dat er verkeerde bougies in zitten.
Die zijn pas geleden nog vernagen door een monteur.
Bougies lezen:
Bougies lezen is een goede gewoonte om aan te leren. De bougie kan namelijk het volgende over de motor vertellen, Olie verbruik, temperatuur, ontsteking (de timing en werking van deze) en brandstof verbruik. Hier volgen enkele mogelijkheden,
- Koffiebruin (met melk) is goed
- Roetneerslag duid op te lage compressiedruk, slecht functionerende ontsteking of een te veel aan benzine.
- Wanneer deze nat zijn en ruiken naar benzine dan heeft de motor geen ontsteking.
- Olie neerslag duidt op olie gebruik in de verbrandingskamer.
- Witte isolator (midden in de bougie) de bougies worden te heet. - Met een harde droge aanslag komt of de motor of de bougie niet op temperatuur
Dus denk dat er verkeerde bougies in zitten.
Die zijn pas geleden nog vernagen door een monteur.
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
johnmichel schreef:Nog iets vergeten te vermelden,
Als ik bijv nu mij olie bijvul tot het max.
Dan is ie over 2 weken weer bij het min.
Ik denk dat je zuigerveren een beetje versleten zijn of dat ze vastzitten als die zoveel olie verbruikt.
Als ze niet meer goed afdichten krijg je overmatige carterdruk en dus ook een overmatige carterontluchting. wat weer resulteert in een vuile gasklep. Tis niet echt iets om je druk over te maken dat daar olie zit.
Echter dat olieverbruik kan ik niet echt normaal noemen.
Ik denk dat je toch eens bij je olieverversing en oliesysteem reiniging er tegenaan moet gooien. Misschien dat dat je olieverbruik wat tempert.
Ik heb zelf ook even nagedacht waarom ze de carterontluchting op 2 manieren hebben. dacht eerlijk gezegd dat het iets te maken heeft met de efficientie van de carterontluchting bij de verschillende motorbelastingen.
Van die pcv klep weet ik wel dat die alleen bij deellast open staat.
To finish first, first you have to finish!
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)