ontsteking kapot icm raar geurtje?
Moderator: Moderators
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
ik wordt gek!!!!!
vandaag nieuwe ontsteking ontvangen van bastian, die met volle moed geplaatst, en wat denk je???
helemaal niks....
wordt er nu zo langzamerhand beetje sch**tziek van....
iemand een idee wat het dan nog meer kan zijn?
ik heb alles goed geplaatst, kabels goed genummerd teruggeplaatst naar de volgorde op de oude ontsteking..
enige twijfelgeval die ik nu nog heb, is dat de nummering op de ontsteking anders is als die in de manual..
in de manual staat: 123 boven, 456 onder...
vandaag nieuwe ontsteking ontvangen van bastian, die met volle moed geplaatst, en wat denk je???
helemaal niks....
wordt er nu zo langzamerhand beetje sch**tziek van....
iemand een idee wat het dan nog meer kan zijn?
ik heb alles goed geplaatst, kabels goed genummerd teruggeplaatst naar de volgorde op de oude ontsteking..
enige twijfelgeval die ik nu nog heb, is dat de nummering op de ontsteking anders is als die in de manual..
in de manual staat: 123 boven, 456 onder...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Benzine toevoer?? Bougies?? Luchtfilter??
Allemaal dingen waardoor ie boven-in de toeren niet goed kan functioneren
maar waarom start ie dan nu niet eens met de nieuwe ontsteking? dat is dus wat ik zo raar vind..
had dus ook al een andere ontsteking geregeld, en met die deed ie dus ook al niks.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
martinenijenhuis schreef:misschien verkeerde volgorde van ontsteking zie je andere topic
Groetjes M&M
nope...
want heb dus niet eens een vonk...
ok...
ff resume..
met oude ontsteking geen probleem, vonk is er, motor loopt niet heel goed naar mijn idee maar hij rijdt. bij 4000 toeren slaat ie direct uit ( toerenteller op 0) dus indicatie dat ontseking kapot is.
nieuwe bougiekabels gehaald, aangezien die ook niet helemaal fris meer waren.
nieuwe ontsteking geplaatst en hij vonkt niet... oude ontsteking teruggeplaatst, geen probleem, direct starten en lopen..
splinternieuwe ontsteking gehaald bij bastian, zelfde probleem als met die andere ontsteking.
ik heb de volgorde aangehouden die op de ontsteking zelf staat, die is volgens mij ook correct, want met de oude ontsteking misfired ie dan ook niet oid..
maar goed, mocht ik de verkeerde volgorde aanhouden dan moet ie toch nog wel vonken of niet?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
bramx3 schreef:en als t nu niet alleen de onsteking is
miss de ecu ?
zou die er niet voor kunnen zorgen dat je geen vonk meer krijgt ?
je had er toch een andere chip in gezet ?
nee, dat is al zolang geleden... daar deed ie dus helemaal niks mee he toen, dus dat is zeker niet aan de orde nu..
heb nu net de ontsteking teruggeplaatst, en die is zeker nu ook echt overleden, want bij starten loopt ie erg onregelmatig net alsof ie op 5 poten loopt, daarna wordt het nog minder ( volgens mij dan op 4 poten) waarna ie dan afslaat...
bah, wordt er echt zo moedeloos van...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
gewoon weer verder gokken...
heb net de 3-pins stekker doorgemeten ( +, - en tachosignaal aansluiting)
als de auto op contact staat komt er netjes 12V op de ontstekingsstekker te staan, dus stroom krijgt ie ook wel.
heb ik nu echt zo iets vreemds hier? heb xedos net ook even gevraagd, en die is ook eigenlijk door zn ideeen heen...
net mn buurman er ook even bij gehad ( die automonteur is) en ook die snapte er niks van..
enige optie was volgens hem dat de beide ontstekingen gewoon kapot waren aangekomen, dit ook baserend op feit dat als ik de ouwe erin stop hij gewoon wel weer loopt...
wat is btw de PCM of ECM?
dit staat in de manual '' is the pcm or ecm normal''
heb net de 3-pins stekker doorgemeten ( +, - en tachosignaal aansluiting)
als de auto op contact staat komt er netjes 12V op de ontstekingsstekker te staan, dus stroom krijgt ie ook wel.
heb ik nu echt zo iets vreemds hier? heb xedos net ook even gevraagd, en die is ook eigenlijk door zn ideeen heen...
net mn buurman er ook even bij gehad ( die automonteur is) en ook die snapte er niks van..
enige optie was volgens hem dat de beide ontstekingen gewoon kapot waren aangekomen, dit ook baserend op feit dat als ik de ouwe erin stop hij gewoon wel weer loopt...
wat is btw de PCM of ECM?
dit staat in de manual '' is the pcm or ecm normal''
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
geeft je OBD geen foutmeldingen?
misschien ligt t aan de ecu of aan een sensor
weet het niet zeker maar dacht dat de nokkenassensor een signaal geeft van wanneer die moet vonken.
als dit nou t geval is en je sensor is kapot zou die dus nauwelijks of helemaal niet de signalen doorgeven.
ECM is Engine Control Module en is volgens mij gewoon de ECU remsignalen en tacho en OBD zitten er namelijk ook op
of je ecu heeft de geest gegeven. dan toch misschien verkeerde chip of doorgebrandde chip
misschien ligt t aan de ecu of aan een sensor
weet het niet zeker maar dacht dat de nokkenassensor een signaal geeft van wanneer die moet vonken.
als dit nou t geval is en je sensor is kapot zou die dus nauwelijks of helemaal niet de signalen doorgeven.
ECM is Engine Control Module en is volgens mij gewoon de ECU remsignalen en tacho en OBD zitten er namelijk ook op
of je ecu heeft de geest gegeven. dan toch misschien verkeerde chip of doorgebrandde chip
Driven by a sixpack
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten