na een hele dag kloten ( nu eerst bier want ben dr zat van)
heb ik een aantal vage dingen gevonden...
als ik de bougiedop eraf trek en even tegen blok leg dan vonkt ie uit de dop ( logisch want daar zit het contact naar de bougie) maar er springen dan ook vonkjes vanaf de zijkant van het rubber van de dop zelf ( vanaf de buitenkant)
als ik em eraf heb en tegen blok aanleg dan kun je haast de vonk volgen door de kabel heen, want die licht gewoon helemaal blauw op in het donker, verder springen er ook vonkjes over nabij de verdeelkap ( lijkt me ook niet de bedoeling)
ook heeft de bougiekabel van de achterste cilinderrij ( helemaal links achterin, de langste dus) een te hoge weerstand van 19,8 Kohm ( waar 16 Kohm maximaal mag)
zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het falen van de onsteking?
heb em helemaal uit elkaar gepluisd en kon er verder niks aan vinden, vreemde is, mijn oude onsteking hebben we helemaal uitgeplozen en daarmee startte ie dus gewoon zonder problemen ( alleen klapt ie uit boven de 4000 RPM) en met de andere onsteking start ie dus niet eens ( niet eens een vonk)