Binnenkort : Spoorverbreders

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Richard
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 68
Lid geworden op: 01 aug 2003, 13:57
Locatie: Purmerend

Bericht door Richard »

raymond-mx schreef:p.s deze site wordt echt steeds mooier vind hem mooier als mx3.nl


Bennik het helemaal mee eens jah :D :D (Beetje OT post, maar goed :oops: )
luna
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2003, 19:42
Locatie: hoofddorp

Bericht door luna »

Het ziet er zeker strak uit!
Maar voel je niet elk steentje dat je tegen komt met die bumpstops?

mazzel Luna
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

luna schreef:Het ziet er zeker strak uit!
Maar voel je niet elk steentje dat je tegen komt met die bumpstops?

mazzel Luna


Valt mee, maar inderdaad hij is weer stugger geworden...
Ik had eerst alle ringen er onder gezet, en dat was inderdaad helemaal gek.. dat is niet goed voor je rug... ik heb nu achter nog 1 cm vering over dus dat is heerlijk confortabel hihi
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

Qinx schreef:Slijten je lagers daar niet ontzettend van? Want eigenlijk zet je nu velgen op je auto met een ET die 25 mm lager uitvalt! :shock:
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Qinx schreef:
Qinx schreef:Slijten je lagers daar niet ontzettend van? Want eigenlijk zet je nu velgen op je auto met een ET die 25 mm lager uitvalt! :shock:


Haha ff duidelijk maken dat ik nog niet geantwoord had... hihi
nou ik zou het je niet met zekerheid durfen zeggen,
maar naar mijn mening zal het voor de lagers niets uitmaken,
oke het zwaarte punt veranderd iets maar ik kan me niet voorstellen dat dat wat uitmaakt, hooguit zou ik kunnen verwachten dat de band wat ander zou kunnen gaan slijten en zelfs dat lijkt me on waarschijnlijk.

De spoorverbreders hebben het duidse T.U.V keurmerk, wat een zwaardere keuring is als de apk dus ik neem aan dat dit soort dingen wel getest zullen zijn..
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

hmmm, okee... ik had eerlijkgezegd begrepen dat een niet al te grote afwijking in door Mazda voorgeschreven ET waarde kon leiden tot problemen, maar het zal dan wel meevallen.

Ik dacht namelijk eigenlijk dat spoorverbreders waren om velgen met een te grote ET waarde te kunnen plaatsen zonder dat de banden aan de binnenkant tegen de vering aanlopen. En daar zullen ze vast voor getest worden. (Ter vergelijking: een strijkijzer is ook vaak door TÜV getest, en toch zijn ze gevaarlijk als je em gebruikt als je je kleren nog aan hebt, of als je er mee gaat hamerslingeren ;))

Overigens: de witte ring die je laat zien op de foto's, is dat een centreerring/ Want die zaten inderdaad bij m'n velgen, maar die moest ik daar in het gat slaan - niet op de as van de auto zetten... of is het toch weer iets anders?
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Nou ja wat de verbreders betreft, en de tuv, ik weet het ook allemaal niet zeker..., maar stuk zal het zo snel niet gaan denk ik, en anders heb ik pech hihi...

Voor wat die centreer ring betreft, ik snap wel waar hij voor is, maar goed het maakt niet uit of je die in je velg slaat of op je as, dat is inwezen het zelfde natuurlijk..... :wink:
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

Ja, dat zal niet uitmaken, alleen hij zit bij mij muurvast in de velg, dus ik vroeg me af of het hetzelfde is... maar het zal per (merk) velg verschillen, daar had ik nog even niet aan gedacht. Ik weet wel dat je een beiteltje nodig hebt om ze bij mij weer uit m'n velgen te krijgen (OZracing)
Plaats reactie