Wie weet welke motorblokken er allemaal passen in een mx3??

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ridderkerk-MX-3
New member
New member
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 aug 2006, 18:50
Locatie: Ridderkerk

Wie weet welke motorblokken er allemaal passen in een mx3??

Bericht door Ridderkerk-MX-3 »

HEy ik heb een vraagiej. WIe weet er welke motorblokken allemaal passen (ongeveer) in een 1.6 mx3 uit 92??

Mazllll :roll:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

hallo en welcome bij de mazdamx-3 club.... 8)

in een 1.6 mx kun je eigenlijk alleen maar een 4cilinder weer terugplaatsen, een V6je zal zo goed als onhaalbaar zijn..

wat nog wel eens gedaan wordt om er wat meer pit in te krijgen is het swappen van een BPT/B6T blok uit de oude 323tjes...

die blokjes doen normaal iets van 150pk geloof ik, en gezien dat je dan een turbo hebt heb je een mooie basis om verder te tunen...

er zijn een paar 1.6jes die rondrijden met deze turboblokken, hier bij de club ( INO, Snipes)

houdt er echter wel rekening mee dat dit niet een swap is die je zo 123 doet, er komen wat meer dingen bijkijken als alleen blok omhangen, maar het is zondermeer mogelijk..

**Stukje leesvoer:

http://www.mx-3.com/phpbb2/viewtopic.php?t=38979

PS:

misschien is het wel leuk als je even een profiel op de homepage aanmaakt; 8)

http://www.mazdamx-3.nl/members/loging/login.php

hier kun je fotos van je mx uploaden, alsmede je plannen in de toekomst en wat je al gedaan hebt in der tijd...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

als het btp blok past. dan zal het 323f 1.8gt blok ook wel passen. heeft niet zoveel vermogen maar is toch goed voor 131 pk.

de blokken van de 323f-bg en 323 bg passen naar mijn weten allemaal in de 1.6 mx-3.
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

M-Xtreme schreef:als het btp blok past. dan zal het 323f 1.8gt blok ook wel passen. heeft niet zoveel vermogen maar is toch goed voor 131 pk.

de blokken van de 323f-bg en 323 bg passen naar mijn weten allemaal in de 1.6 mx-3.


ja, maar de winst die je dan behaald is nihil.. maatje van mij had een 323f creon met ook een GT blok erin, en qua prestatie deed ie niet veel onder aan de v6...

als je dan toch jezelf al de moeite op de hals gaat halen om een blok te swappen doe het dan meteen goed. 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

ja daar heb je helemaal gelijk in. ik ben het 200% met je eens ik heb het zelf ook gedaan.

maar hij vroeg welke blokke er passen in een mx-3. dus help hem alleen.
ze zijn niet snel maar passen wel.
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ridderkerk-MX-3
New member
New member
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 aug 2006, 18:50
Locatie: Ridderkerk

Koppeling vervangen

Bericht door Ridderkerk-MX-3 »

hey jongens thnx he :D:D

Dan heb ik nog een vraagiejj :P:P IK wil me koppeling vervangen gaat dat makkelijk en waar moet ik opletten ??? De motorsteun die op je bak zit moet sowieso los tog ??

Mazll
Plaats reactie