mijn mx3 start niet meer!!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

wes-mxje
New member
New member
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2004, 00:04

Bericht door wes-mxje »

Het probleem is eindelijk gevonden. Jammergenoeg is het geen leuk probleem. De distributieriem heeft vastgezeten en er zijn dus ook een paar tandjes van afebroken.
nu moet deze vervangen worden en waarschijnlijk ook een van de loopwieltjes waar deze over heen loopt. dus al met al duur geintje. :cry:
maarja hoort er jammer genoeg allemaal bij .
Dootjuhmx3
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2004, 18:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Dootjuhmx3 »

Beste mensen,

Ben al tijdje lid hiero alleen nie zo vaak meer gekeken..... srry ik zal weer is wat vaker kijken...:$:$:$

Maar ik reed dus ook met me mx-3 (1.8 v6)enne ineens viel me toerenteller uit en me km teller, enne ff later ook me motor helaas.... eenmaal thuis door sleep gekomen daarna ff gekeken.

Een vriend van mij zegt dat me Dynamo kapot is, we hebben dit getest door startkabels aan te sluiten en uhm te starte en jahoor da gekke ding loopt weer, maar ff multi meter erop gezet nadat de startkabels verwijderd waren....

gek genoeg liep de accu weer leeg.....
en de dynamo laadde de accu ook niet op.... volgens me maatje.

Dusse als iemand weet waar je makkelijk een dynamo voor een mx-3 1.8 v6 1992 ken vinden... graag hoor ik dat.

De site ziet er errg goed uit zo in het nieuwe jasje!!!


Groetjes Dominique (man)
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Dat is *** man, maar goed lees hhet volgende topic even :

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=420

Via een van die adressen kom je zeker wel aan een dynamo..
Laat het maar horen zou ik zeggen, suc6
2fast 2robbie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 269
Lid geworden op: 14 jun 2004, 11:46
Locatie: made

Bericht door 2fast 2robbie »

op marktplaats staat ook nog een dynamo.
weet niet of het wat is maar,
proberen waard
Afbeelding
Gebruikersavatar
raymond-mx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 dec 2003, 10:30
Locatie: tiel

Bericht door raymond-mx »

bij van dijne kost ie 250 euro en bij de mazda ongeveer 750 euro :?
kies maar
groetjes R-MX
wes-mxje
New member
New member
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2004, 00:04

Bericht door wes-mxje »

ik had er een op sloop gehaald was 100,- kwijt
dus viel nie tegen :)
ze hadden er toevallig een mx staan en ook een v6 dus was beetje lucky
Dootjuhmx3
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2004, 18:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Dootjuhmx3 »

Heyy Mensen,

Nahh ikke ben rustig aan zelf bezig met me dynamo eruit aan het halen ut is niet zo moeilijk iig.
eigenlijk makkelijker dan ik verwacht.

Nu moet ik uhm alleen nog ff laten reviceren..

In Alphen aan den Rijn zit Auto Electric die kunnen dat voor je doen, en die hebben ook gereviceerde dynamo's liggen helaas niet voor mxje....

Ik hou jullie op de hoogte..

Groetjes Dominique
Dootjuhmx3
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2004, 18:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Dootjuhmx3 »

Hey mensen,

ik zou jullie op de hoogte houden over dynamo...

Door de regen kon ik gister helaas nie verder gaan met uhm eruit halen en het werd donker buiten dus zie je niet zo veel meer....

Maar vandaag ff verder gegaan het is vrij makkelijk om je dynamo eruit te halen.

Vooraan zit je lucht aan zuiging die normaal naarje lucht filter gaat tenzij je sportfilter heb en deze verwijderd hebt, wat overigens niet handig is ivm koude lucht aanvoer, maar schroef deze platte buis los ( 2 boutjes) en je hebt ruimte tussen je motor en je radiateur.

HAAL EERST JE ACCU LOS EN DE DRADEN OP DE DYNAMO!!!!!

Nu zie je links beneden zo je dynamo zitten, hij hangt met een beugeltje aan je kleppen deksel, dit boutje is ook zo los.

Nu onderaan de bout is wat moeilijker deze zit ter hoogte van de onderkant van de spanrol van je multi riem.
Je kan er net aan bij, het is beetje moeilijk maar met een goede steeksleutel of ringsleutel kom je er makkelijk bij van de onderkant.

draai deze bout eerst beetje los, dan kan je doordat je de boven kant al los heb je dynamo naar beneden duwen, hierdoor ontspant gelijk je multiriem en die kan je dan gelijk van dynamo afhalen.

Hierdoor krijg je nog meer ruimte om de onderste bout los te draaien je hoeft deze niet veel los te draaien, het is een bout met weinig schroef draad, wel erg lange bout is het.

Eenmaal deze ook los kan je zo je dynamo los halen, ik heb de dynamo uit de motorruimte verwijderd door me auto ff op het standaard krikje te zetten en via de onderkant eruit gehaald dit leek mij het makkelijkst.



Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft, dit zijn mijn bevindingen over het los halen van de dynamo ik zeg niet dat dit het juiste is. maar misschien kan je hier wat uit opsteken als je ook je dynamo er zelf uit haalt.

Het kost misschien je in totaal een uurtje (misschien niet eens) dus spaart weer uurloon voor een garage uit...

Groetjes Dominique
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Heb je er ook foto's van gemaakt?
Dootjuhmx3
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jul 2004, 18:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Dootjuhmx3 »

uhmmss shit, dat ik daar niet aan gedacht heb.....

Weet je ikke maak er foto's van als ik de dynamo er weer in zet, dan maak ik gelijk dubbele foto's ervan ik weet toch nog precies hoe ik uhm eruit heb gehaald dus dan maak ik gewoon bij de foto's een mooie beschrijving... moet lukken naar mijn idee.
Plaats reactie