terug klappen van moter blok.

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Noblegreen V6
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:17

terug klappen van moter blok.

Bericht door Noblegreen V6 »

Heej jongens?
Ik heb even een vraag in het algemeen aan de V6 rijders 1.8.

Ik ben een zuinige rijder dus ik schakel eigenlijk vlot op, 2,5 a 3 duizend toeren leg ik hem weer in een hogere versnelling.
Nu heb ik een vraag aan julie, hebben julie als V6 rijders wel eens last van het terug klappen van het moterblok? Als ik vlot opschakel dus optrek en bij de 2000 a 2500 toeren hem weer in een versnelling doe dus gas terug koppeling in ;) , dan klapt het moterblok terug en dat hoor heel appart. BOK!! dus toen heb ik met mijn automonteur een ritje gemaakt en die zei dat de MX3 een toeren auto is dus een toeren moter heeft, maar hij zei dit hoort eigelijk niet te gebeuren. Maar als je dus optrekt en hem in een vrij laag toerental 2 a 2,5 dan heeft de moter niet veel tijd om weer rustig naar benden te zakken (heb ik gehoort van iemand) dus vandaar die BOK!!! en als je harder optrekt en hem in een hoger toerental laat overschakelen dan heeft de moter mooi de tijd om weer naar zijn normale positie te zakken.
Is dit waar?
En hebben julie dit ook?

Greets NG V6
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

ik weet niet wat je bedoeld met BOK maar als je tussen de 3 en 4000 toeren schakeld maak je gebruik van je max koppel (3500t) dan is t blok ook een stuk feller en rij je nog steeds vrij zuinig probeer dat eens

Ik schakel eigenlijk nooit onder de 2500 toeren trekt t blok niet echt vind ik

Maar doe anders je motorkap eens los en schud eens aan t blok misschien zit een motorsteun los of zoiets.

En een mx v6 motor is inderdaad een toerenblok, meeste v6 jes zijn onderin erg sterk maar bij deze blokjes moet je m in toeren houden
Driven by a sixpack
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

normaliter zou je geen BOK mogen horen
zou het wel even na gaan
zou kunnen dat er een motor steun niet goed vast zit / is

het het ook gehad
onderste motorsteun , was de draad van de bouten slecht , dus de steun zat niet goed vast.
en iedere keer als ik bij optrekken over schakelde , hoorde ik ook KNAK
en als ik goed accelereerde en bij hogere toeren in 1 keer het gas los liet , gebeurde dit ook nog wel eens

dus kijk eens je motor steunen na
trek de bouten voor de zekerheid eens na
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Ik zou inderdaad eens goed naar je motorsteunen kijken. Misschien het rubber gescheurd of los.
Noblegreen V6
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:17

Bericht door Noblegreen V6 »

Bedankt jongens.

Dan zal ik dat maar eens aankaarten bij mijn monteur. straks moet hij toch voor een grote beurt..

Gr NG V6
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Uhm ik reageer sinds 2 maanden weer eens...

Ik heb ook weleens een sort bonk geluid gehad bij het op laten komen vd koppeling na het schakelen.
maar dit gebeurde alleen tijdens het rijden bleek dus een stuurkogel te zijn die dit veroorzaakte..

maar misschien heb ik nog iets voor je:
als die v6jes koud zijn en je hebt de coordinatie van gasloslaten en koppeling intrappen niet goed kan die bij lage toeren ff bokken..

succes ermee
To finish first, first you have to finish!
Noblegreen V6
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:17

Bericht door Noblegreen V6 »

Jah bedankt voor de info. Dat zou et best wellus kunnen zijn ja daar zit wat in. Want als ie koud is dan rij ik super rustig weg, en dan wil hij nog wellus bokken. Echt een rot sound.
Ik laat hem even nakijken.

Bedankt.

GR NG V6
Plaats reactie