terug klappen van moter blok.
Moderator: Moderators
-
- Test-Pilot
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:17
terug klappen van moter blok.
Heej jongens?
Ik heb even een vraag in het algemeen aan de V6 rijders 1.8.
Ik ben een zuinige rijder dus ik schakel eigenlijk vlot op, 2,5 a 3 duizend toeren leg ik hem weer in een hogere versnelling.
Nu heb ik een vraag aan julie, hebben julie als V6 rijders wel eens last van het terug klappen van het moterblok? Als ik vlot opschakel dus optrek en bij de 2000 a 2500 toeren hem weer in een versnelling doe dus gas terug koppeling in , dan klapt het moterblok terug en dat hoor heel appart. BOK!! dus toen heb ik met mijn automonteur een ritje gemaakt en die zei dat de MX3 een toeren auto is dus een toeren moter heeft, maar hij zei dit hoort eigelijk niet te gebeuren. Maar als je dus optrekt en hem in een vrij laag toerental 2 a 2,5 dan heeft de moter niet veel tijd om weer rustig naar benden te zakken (heb ik gehoort van iemand) dus vandaar die BOK!!! en als je harder optrekt en hem in een hoger toerental laat overschakelen dan heeft de moter mooi de tijd om weer naar zijn normale positie te zakken.
Is dit waar?
En hebben julie dit ook?
Greets NG V6
Ik heb even een vraag in het algemeen aan de V6 rijders 1.8.
Ik ben een zuinige rijder dus ik schakel eigenlijk vlot op, 2,5 a 3 duizend toeren leg ik hem weer in een hogere versnelling.
Nu heb ik een vraag aan julie, hebben julie als V6 rijders wel eens last van het terug klappen van het moterblok? Als ik vlot opschakel dus optrek en bij de 2000 a 2500 toeren hem weer in een versnelling doe dus gas terug koppeling in , dan klapt het moterblok terug en dat hoor heel appart. BOK!! dus toen heb ik met mijn automonteur een ritje gemaakt en die zei dat de MX3 een toeren auto is dus een toeren moter heeft, maar hij zei dit hoort eigelijk niet te gebeuren. Maar als je dus optrekt en hem in een vrij laag toerental 2 a 2,5 dan heeft de moter niet veel tijd om weer rustig naar benden te zakken (heb ik gehoort van iemand) dus vandaar die BOK!!! en als je harder optrekt en hem in een hoger toerental laat overschakelen dan heeft de moter mooi de tijd om weer naar zijn normale positie te zakken.
Is dit waar?
En hebben julie dit ook?
Greets NG V6
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
ik weet niet wat je bedoeld met BOK maar als je tussen de 3 en 4000 toeren schakeld maak je gebruik van je max koppel (3500t) dan is t blok ook een stuk feller en rij je nog steeds vrij zuinig probeer dat eens
Ik schakel eigenlijk nooit onder de 2500 toeren trekt t blok niet echt vind ik
Maar doe anders je motorkap eens los en schud eens aan t blok misschien zit een motorsteun los of zoiets.
En een mx v6 motor is inderdaad een toerenblok, meeste v6 jes zijn onderin erg sterk maar bij deze blokjes moet je m in toeren houden
Ik schakel eigenlijk nooit onder de 2500 toeren trekt t blok niet echt vind ik
Maar doe anders je motorkap eens los en schud eens aan t blok misschien zit een motorsteun los of zoiets.
En een mx v6 motor is inderdaad een toerenblok, meeste v6 jes zijn onderin erg sterk maar bij deze blokjes moet je m in toeren houden
Driven by a sixpack
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
normaliter zou je geen BOK mogen horen
zou het wel even na gaan
zou kunnen dat er een motor steun niet goed vast zit / is
het het ook gehad
onderste motorsteun , was de draad van de bouten slecht , dus de steun zat niet goed vast.
en iedere keer als ik bij optrekken over schakelde , hoorde ik ook KNAK
en als ik goed accelereerde en bij hogere toeren in 1 keer het gas los liet , gebeurde dit ook nog wel eens
dus kijk eens je motor steunen na
trek de bouten voor de zekerheid eens na
zou het wel even na gaan
zou kunnen dat er een motor steun niet goed vast zit / is
het het ook gehad
onderste motorsteun , was de draad van de bouten slecht , dus de steun zat niet goed vast.
en iedere keer als ik bij optrekken over schakelde , hoorde ik ook KNAK
en als ik goed accelereerde en bij hogere toeren in 1 keer het gas los liet , gebeurde dit ook nog wel eens
dus kijk eens je motor steunen na
trek de bouten voor de zekerheid eens na
-
- Test-Pilot
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:17
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Uhm ik reageer sinds 2 maanden weer eens...
Ik heb ook weleens een sort bonk geluid gehad bij het op laten komen vd koppeling na het schakelen.
maar dit gebeurde alleen tijdens het rijden bleek dus een stuurkogel te zijn die dit veroorzaakte..
maar misschien heb ik nog iets voor je:
als die v6jes koud zijn en je hebt de coordinatie van gasloslaten en koppeling intrappen niet goed kan die bij lage toeren ff bokken..
succes ermee
Ik heb ook weleens een sort bonk geluid gehad bij het op laten komen vd koppeling na het schakelen.
maar dit gebeurde alleen tijdens het rijden bleek dus een stuurkogel te zijn die dit veroorzaakte..
maar misschien heb ik nog iets voor je:
als die v6jes koud zijn en je hebt de coordinatie van gasloslaten en koppeling intrappen niet goed kan die bij lage toeren ff bokken..
succes ermee
To finish first, first you have to finish!
-
- Test-Pilot
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:17