ik wil een klze..........

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Ik neem aan dat het gaat om de europese variant van de 2,5 V6, de KLDE dus. Die past ook gewoon. Je moet dan de ECU en luchtmassameter hiervan ook overnemen.
ozzy
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 aug 2006, 21:07
Locatie: Haarlem

Bericht door ozzy »

Inmiddels een hoop technische informatie gevonden over het KL-ZE blok, heb echter ook wat praktische vragen. Ik wil dit tzt nij jeroentje laten doen en vroeg me af of er mensen ervaringen heb met specifiek deze 'ingreep' bij jeroentje??

Is het om heel zwart/wit te zeggen genoeg om met een zak geld en een auto daar aan te komen? Maw, worden ook de aanpassingen om de swap heen gedaan (van ECU tot koppeling?)

Een 'oud' blok, met zo'n 90.000 km, kan ik die net als bij auto's 'inruilen'? Of wordt dat marktplaats.nl?

De motoren die aangeboden worden, zijn dat relatief nieuwe motoren? Vind die prijs van 1500 erg meevallen voor een nieuwe motor. En is te controleren wat een motor gelopen heeft?

Uiteraard heb ik de zoekfunctie volop gebruikt, heb op deze vragen niet echt antwoord kunnen vinden. Mochten deze wel ergens staan; excuses.
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Stuur gewoon een mailtje naar Jeroen of bel hem even op zou ik zeggen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ozzy schreef:Inmiddels een hoop technische informatie gevonden over het KL-ZE blok, heb echter ook wat praktische vragen. Ik wil dit tzt nij jeroentje laten doen en vroeg me af of er mensen ervaringen heb met specifiek deze 'ingreep' bij jeroentje??

Is het om heel zwart/wit te zeggen genoeg om met een zak geld en een auto daar aan te komen? Maw, worden ook de aanpassingen om de swap heen gedaan (van ECU tot koppeling?)

Een 'oud' blok, met zo'n 90.000 km, kan ik die net als bij auto's 'inruilen'? Of wordt dat marktplaats.nl?

De motoren die aangeboden worden, zijn dat relatief nieuwe motoren? Vind die prijs van 1500 erg meevallen voor een nieuwe motor. En is te controleren wat een motor gelopen heeft?

Uiteraard heb ik de zoekfunctie volop gebruikt, heb op deze vragen niet echt antwoord kunnen vinden. Mochten deze wel ergens staan; excuses.


denk niet dat jeroentje.nl zit te wachten op inruilblokken, als jou oude blok niet veel kms heeft gelopen is er altijd wel wat geld voor te vangen ( maar reken niet op veel)

KLZE motoren worden veelal geimporteerd uit japan. veelal hebben ze weinig km's gelopen ( denk gemiddeld rond de 80.000/90.000 km)

ik neem aan dat jeroentje wel een soort van garantie geeft op de motoren, compressie kun je testen dat is een indicatie om te zien of de motor goed is, maar er zijn meer variabelen die de kwaliteit kunnen beinvloeden, het blijft altijd wel een 'gokje' maar er zijn maar weinig mensen met een KLZE bij wie deze kapot is gegaan..

als je het blok wilt laten inbouwen kun je gewoon wel aangeven wat je allemaal wel wilt ( zowieso moet je een nieuwe koppeling en ecu hebben) dus dat zijn kosten die ze wel zullen meenemen in de prijsopgave..

reken op 1500 voor blok, 200 voor ecu, 400 voor koppeling en dan nog extra kosten aan kleine dingetjes ( aandrijfriem, olie, keerringen etc)

en natuurlijk het meest kostbare de arbeidsuren..

maar denk dat als je gewoon eens een mailtje/belletje doet naar jeroentje.nl dat je zo kan uitvinden wat je compleet kwijt bent voor de ombouw.. ( reken op goed 3000 euro gok ik)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
ozzy
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 aug 2006, 21:07
Locatie: Haarlem

Bericht door ozzy »

Super! Had inderdaad al gerekend op zo'n 3000 euri. Tijdje terug een topic gevonden waarin je dat al uitrekende, kon em helaas niet terugvinden.

Zal inderdaad Jeroentje eens een mailtje sturen met genoemde vragen.

Zal nog wel even duren voordat het zover is, maar een gedegen voorbereiding is het halve werk toch :?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

tuurlijk..

stel dat je bijvoorbeeld het doet over 6 maanden, dan heb je mooi de tijd om dingen uit te zoeken, geld te sparen etc...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

En ik zou ook de distributie vervangen.

Beter het zekere voor het onzekere
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

WitteFinish schreef:En ik zou ook de distributie vervangen.

Beter het zekere voor het onzekere


idd heb ik ook gedaan. en ook de filters, bougies en nog wat klein spul.
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

er staat nu bij Jt in iig geen prijs meer bij.

http://www.jeroentje.nl/index.php?page=product_view&auto_id=0150&product_id=60104001

er staat wel bij dat hun de conversie/ombouwen doen inclusief waterpomp en meer.
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
legerwoman
New member
New member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jun 2006, 21:40

Re: ik wil een klze..........

Bericht door legerwoman »

M-Xtreme schreef:nu weet ik dat dit onderwerp al vaker is besproken maar.
en wie wilt het nou niet maar ja.
ik wil dus een klze blok :mrgreen: . (ik heb me mx-3 nu 2dagen :oops: ).

ik weet dat deze te krijgen zijn in nederland voor 1500 euro. (bij jt)

is er iemand hier op het forum die het voor minder kan leveren. of een alternatief heeft??
ik regel je er wel een voor de helft

ps niet vragen waar hij vandaan komt
Plaats reactie