moter stotterd

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
speedster
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:16
Locatie: Blokker

moter stotterd

Bericht door speedster »

Mijn auto heeft last van een stotterende moter, dacht eerst dat dit kon liggen aan vocht wat er misschien tussen de cilinders zou bevinden, en waardoor het slecht contact maakt met de moter, maar na een lange afstand rijden houdt hij het nog steeds en dat leek me onlogisch omdat het vocht dan al lang al verdampt moet zijn.
Aan mn bougie kabels lijkt het me ook niet te liggen omdat hij dan constant stotterd, en dat doet hij niet.
Heb ook aan een lekke uitlaat gedacht maar dat kan het ook niet zijn omdat hij een normaal geluid maakt.
Ook maakte hij nauwelijks touren en was hij erg traag!

Heb mn brandstoffilter laten vervangen, en merkte meteen verschil.
Hij maakt weer touren en is een stuk sneller, een hele vooruitgang dus, het schokken (stotteren) van de moter is een stuk minder maar nog niet helemaal weg..

Wat zou dit kunnen zijn?

Ook had ik een aantal weken geleden last van een tikkend geluid bij de nokkenas van de achterste cilinderrij, voor de moter levert dit geen probleem op maar voor een V6 bestuurder wel omdat het tikkende geluid irritand is. De schotelveer is vervangen waardoor mn v6 weer geheel zuiver klinkt!


Gr. Speedster.
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Er zijn meer topics over schokkende motors,

zie bv : http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=417

Zelf had ik laast dat de luchtslang gescheurd was, dus het kan geen kwaad daar ook even naar te kijken.

En als het heeft geholpen het brandstof filter te vervangen, mischien een idee om bij een tankstation een keer zo'n flesje te kopen met die schoonmaak troep die je bij je brandstof kan gooien.
Dat is om de injectors ed schoon te maken.
wie weet helpt dat wat.
Plaats reactie