auto spuiten

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

GEEN spuit van de gamma oid nemen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je een spuit wilt om verf mee te spuiten koop er dan 1 bij een speciaalzaak en geen bouwmarkt.

Bouwmarktspul is te onregelmatig te groffe nozzle en laat te wensen over dus neem een prof spuit (25/50 euro) wil je ten minste een goed resultaat behalen.
Driven by a sixpack
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

dat kan ook

maar zeg nu zelf , alles beter dan een spuitbus ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

bramx3 schreef:dat kan ook

maar zeg nu zelf , alles beter dan een spuitbus ;)


Dat zowieso, met een spuitbus kun je geen mooi resultaat krijgen ik zou t iig nooit doen.

Maar als je t doet moet je t goed doen vandaar dat ik zei dat je geen gammaspuit moet nemen lijkt super maar is niks

Heb zelf een prof spuit en gammading en t spuitresultaat is echt anders. prof is veel makkelijker in te stellen en de lak zit beter. en je hebt minder lucht nodig.

Gammacompressor is leuk als je kleine stukjes moet spuiten maar je hebt zowieso een opbrengst van 260 lpm nodig, dit is geen aanzuigcapaciteit wat bij de bouw markt vermeld word!!!!!!
Driven by a sixpack
legerwoman
New member
New member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jun 2006, 21:40

Bericht door legerwoman »

ik heb nog een vraagje

ik kan voor een paar euro aan de ogen van een Mazda 323 BG-F komen jeweetwel die komen zo omhoog

kan je die plaatsen in een mx3???
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

je bedoelt de koplampen???
alles kan je plaatsen als je er de tijd en het geld voor hebt,
maar of het er mooier op wordt dat weet ik niet :?
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

weet niet waar je mee bezig bent , maar with all of my respect ......

je gaat toch geen klap lampen plaatsen op een mx3 ?
dat zal zekers niet bekomen tot de rondingen en de rest van t uitelijk van de auto.
tis jou auto .... maar mijn mening is dat t niet zal staan ;)

maar het is wel mogelijk
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

ik heb hiervoor een 323-f gehad met klaplampen en heb nu een mx-3 genomen omdat ik die klaplampen niet mooi vond.
:roll:
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
Red Canton Flag
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2006, 20:27
Locatie: Axel

Bericht door Red Canton Flag »

Hey om even terug te komen op je spuitwerk, Ten eerste kan je niet zomaar met een compressor spuiten die je bij een kluswinkel koopt. Je hebt om goed te spuiten een cabine nodig vanwege stof en/of verontreinigingen en ook heb je kans op het het sinaasappelhuidje. Verder moet je compressor een zeer fijn filter hebben om de laatste olie en waterdeeltjes eruit te filteren. Dus eigelijk is het not done om daar aan te beginnen. Wil je toch graag wat zelf doen en je bent vrij handig dan zou ik aanraden om het voorwerk al allemaal te doen. Dat heb ik zelf ook gedaan. Het pas maken van bumpers en het schuurwerk. Voor het schuren volstaat een stuk scotchbride ofwel staalwol (wel de fijne). In principe hoeft de oude laklaag alleen maar opgeruwt te worden. Monteer je wel evt. bepaalde stukken van polyester dan moeten deze geschuurt met 240 daarna evt plamuren en nogmaals opschuren met 240. Is dit goed dan loop je hem na met 500 en daarna met 1000 met water. Dan krijg je een perfect resultaat. Wel met een blokje schuren anders staan je vingertoppen na het spuiten in de lak :). ik hoop dat het lukt als je dit echt wil.
ozzy
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 aug 2006, 21:07
Locatie: Haarlem

Bericht door ozzy »

Mocht je op zoek zijn dan ik kan wel wat telefoonnummers van autospuiters regelen (alleen woonachtig en werkzaam in N-Brabant). Daar ik jaren bij mijn vader in de (verfspeciaal)zaak de autolakkenafdeling mede onder mijn hoede heb gehad kan ik je ook wel evt vragen beantwoorden.

Wat betreft het spuiten met spuitbussen; alleen doen om eens wat beschadigingen bij te werken/kleine onderdelen te spuiten. Deze 1-componenten lak haalt het nooit bij kwaliteit van prof. autolakken.

Succes iig!
Plaats reactie