vliegwiel

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MAD-MX-3
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2004, 19:10
Locatie: Nijverdal

Bericht door MAD-MX-3 »

Als je vliegwiel kleiner word (minder massa) lijkt het me dat je juist trekkracht (koppel) onderin de toeren verliest, en dus meer toeren moet maken. Een soort 2 takt, al het vermogen bovenin de toeren. ( Correct me when i'm wrong) 8)
My ride... My life
Gebruikersavatar
raymond-mx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 dec 2003, 10:30
Locatie: tiel

Bericht door raymond-mx »

je kan het een beetje verglijken met een rally auto ,die zie je wel eens afslaan bij de start als ze niet met het gas spelen .
komt ook door dat vliegwiel afdraaien (rally auto's hebben gewoon een ander vliegwiel) maar ze hebben wel een snelle aceleratie maar loop stationair wel beroerd is maar net wat je er voor over hebt
groetjes R-MX
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Re: vliegwiel

Bericht door Marcjuh »

cristof19 schreef:haalo weer kan iemand me zeggen of het gezond is voor je motor om je vliegwiel er af te draaien. ik weet of wist iemand die dat voor 50 euro doet alle een tijd geleden dan toch en je wint er naart het schijnt rond de 25 pk mee as da waar is natuurlijk


Dat vliegwiel zit er niet voor niets, en ze zullen de mx3 heus niet expres langzamer maken.....!!!

---------

En over de vergelijking met de rally wagens, dat zal wel opgaan maar het is een beetje appels met peren vergelijken.

Door ALLEEN het vliegwiel weg tehalen / aan te passen kom je er niet. Bij Rally wagens zijn denk ik toch wel en paar extra modificaties toegepast .. ;)

--------

Stel dat je en vermogen mee wint is 25 pk wel erg veel.
Afbeelding
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Er is trouwens nog een nadeel. Het brandstofverbruik gaat flink omhoog. Je vliegwiel houdt energie vast op het moment dat je motor op toeren is en je je koppeling intrapt. Met een klein vliegwiel "valt" te toerental omlaag. Remmen op de motor wordt trouwens ook minder.
Gebruikersavatar
raymond-mx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 dec 2003, 10:30
Locatie: tiel

Re: vliegwiel

Bericht door raymond-mx »

Marcjuh schreef:
cristof19 schreef:haalo weer kan iemand me zeggen of het gezond is voor je motor om je vliegwiel er af te draaien. ik weet of wist iemand die dat voor 50 euro doet alle een tijd geleden dan toch en je wint er naart het schijnt rond de 25 pk mee as da waar is natuurlijk


Dat vliegwiel zit er niet voor niets, en ze zullen de mx3 heus niet expres langzamer maken.....!!!

---------

En over de vergelijking met de rally wagens, dat zal wel opgaan maar het is een beetje appels met peren vergelijken.

Door ALLEEN het vliegwiel weg tehalen / aan te passen kom je er niet. Bij Rally wagens zijn denk ik toch wel en paar extra modificaties toegepast .. ;)

--------

Stel dat je en vermogen mee wint is 25 pk wel erg veel.


ik zeg toch ook niet dat je dan het zelfde vermogen krijgt als een rally auto
ik zei je je kan het er een beetje mee verglijken,, bij een rally auto kan je goed zien wat het afdraaien of vervangen van een vliegwiel doet ;)
groetjes R-MX
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Ik heb naar alle waarschijnlijkheid groeven in m'n vliegwiel, doordat koppeling naar de kl*te is gegaan. Ik wil dus of een nieuw vliegwiel of het huidige laten afdraaien.

Nieuw zijn ze vrij prijzig.... :?
Weet er toevallig iemand een adresje voor het afdraaien???
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik zou gewoon ff op de sloop kijken voor een 2e handsje
heb ook een keer haarscheurtjes gehad in me vliegwiel
voor 90 euro een op de kop getikt
moet er wel bij zeggen dat die sloop duur was
kijk eens in ospel
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
Le(m)x-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:46
Locatie: Noordwijk

Bericht door Le(m)x-3 »

afdraaien bij een mx-3 is niet nodig/bijna niet mogelijk omdat er in een mx-3 al een heel klein vliegwiel zit dus als je dat zou doen zou je er niet zoveel winst mee maken als dat andere auto's doen bijv. bij een BMW :roll: kan je heel goed doen omdat daar een hele grote op zit en daar kan je ongeveer 1.5 kilo af laten draaien :bier:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Le(m)x-3 schreef:afdraaien bij een mx-3 is niet nodig/bijna niet mogelijk omdat er in een mx-3 al een heel klein vliegwiel zit dus als je dat zou doen zou je er niet zoveel winst mee maken


denk dat ie dat zelf ook al die conclusie heeft weten te trekken na de vorige pagina ;)

alleen omdat waarschijnlijk zijn koppeling af is geweest heeft deze dus het vliegwiel iets beschadigd, en nu is de vraag of licht afdraaien/2e hands niet een optie is...

denk dat als je er niet teveel vanaf haalt, en hem gewoon resurfaced dat het wel meevalt..

en anders mooi Fidanza vliegwiel op de kop tikken op ebay :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

turbulence schreef:
Le(m)x-3 schreef:afdraaien bij een mx-3 is niet nodig/bijna niet mogelijk omdat er in een mx-3 al een heel klein vliegwiel zit dus als je dat zou doen zou je er niet zoveel winst mee maken


denk dat ie dat zelf ook al die conclusie heeft weten te trekken na de vorige pagina ;)

alleen omdat waarschijnlijk zijn koppeling af is geweest heeft deze dus het vliegwiel iets beschadigd, en nu is de vraag of licht afdraaien/2e hands niet een optie is...

denk dat als je er niet teveel vanaf haalt, en hem gewoon resurfaced dat het wel meevalt..

en anders mooi Fidanza vliegwiel op de kop tikken op ebay :mrgreen:


heb jij die erop?
zo ja..
en is die lichter?
wat zijn verder de voordelen?
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Plaats reactie