98 of 95
Moderator: Moderators
98 of 95
even een vraagje. ik heb zo een mx-3 met kl-ze. kan ik dan alleen nog maar op 98 rijden of kan ik gewoon 95 tanken??
ik wil natuurlijk wel dat de auto optimaal rijd maar het scheeld toch iets qua geld dus vraag het eerst..
nog een vraag tussendoor wat is de diameter van de luchtfilter (voor eventueel openluchtfilter)?
ik wil natuurlijk wel dat de auto optimaal rijd maar het scheeld toch iets qua geld dus vraag het eerst..
nog een vraag tussendoor wat is de diameter van de luchtfilter (voor eventueel openluchtfilter)?
Auto is te koop!! PM of MAIL
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
cristof19 schreef:kan het eigenlijk kwaad als je eens vor een keer overschakelt op 98 om bv. te gaan sprinten.
jazeker, kan je motor van in de soep lopen
tuurlijk niet joh... maakt niks uit....
persoonlijk zal het denk ik in de praktijk weinig tot niks uitmaken als je gaat sprinten..
alleen als je veel eist van de motor en deze sterk getuned is dan kan een hogere ronbrandstof helpen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.
Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.
Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
WitteFinish schreef:Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.
Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.
ja oke maar de kl-ze heeft een ander computer magagement en komt ook uit japan. daar rijden ze naar mijn weten op 101 ipv 95 of 98
Auto is te koop!! PM of MAIL
WitteFinish schreef:Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.
Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.
je computer heeft tog nix met de verbranding te maken. inspuiting wel maar verbranding niet of zit ik fout.
een hoger octaangehalte verbrand tog harder dat kan je ecu tog niet regelen
i live my life for a mx-3
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
cristof19 schreef:WitteFinish schreef:Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.
Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.
je computer heeft tog nix met de verbranding te maken. inspuiting wel maar verbranding niet of zit ik fout.
een hoger octaangehalte verbrand tog harder dat kan je ecu tog niet regelen
Als ik mij niet vergis heeft het octaangehalte te maken met de felheid van verbranden. Bij fellere verbranding hoort ook meer lucht.
Wanneer je ecu dit niet weet zal dit ook niet plaatsvinden
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences