Raar startprobleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Raar startprobleem

Bericht door MX3V6_DH »

Hallo mensen,

Ik pas geleden bij een Mazda dealer een MX-3 1.8 van 1998 met nog maar 32000 km op de teller aangeschaft.
Ik had de auto bijna een week en al die tijd zonder problemen gereden maar op een middag wilde hij ineens niet meer starten. De startmotor ging wel draaien maar de motor sloeg gewoon niet aan :shock: Ik ben lid van de ANWB dus ik heb de Wegenwacht erbij gehaald. Die monteur heeft een uur lang van alles geprobeerd, het ging allemaal niet zo makkelijk want ze hebben bij de Wegenwacht geen electrisch schema voor de MX-3 van na de facelift.
De monteur kwam er uiteindelijk op uit dat hij geen signaal van de hallgever (nokkenassensor) kon meten. Omdat hij eigenlijk geen goed electrisch schema voor deze auto had twijfel ik daar een beetje aan, maar goed :? Voor dit probleem moest de auto naar de lokale Mazda dealer, dus ik heb hem daar 's avonds door een kennis heen laten slepen.
De dag daarop werd ik gebeld door die lokale dealer; ze hadden er naar gekeken en de auto startte en liep bij de 1e poging, zonder dat ze ook maar iets gedaan hadden. Ze hebben de boordcomputer van de auto uitgelezen maar dat leverde geen mogelijke oorzaak op.
Dit was ongeveer 2 weken geleden en sindsdien is het elke keer gewoon starten lopen zoals het hoort. Heeft iemand hier misschien enig idee waar dat niet willen aanslaan van de motor die ene keer vandaan gekomen kan zijn? Volgens de Mazda dealer waar ik hem vandaan heb is de gehele ontsteking van deze auto al een keer vervangen. Als jullie ideeën hebben hoor ik het graag...
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

misschien weer de ontsteking? die willen nog wel eens kapot gaan

voor de rest is t gissen omdat t probleem niet meer is
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

zeker ontsteking, ga maar op zoek naar een HEi module.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Bedankt voor jullie reacties. Over zo'n HEi module had ik al iets in een ander topic gelezen, maar waar kan ik zo'n ding krijgen? Het is zeker geen standaard Mazda onderdeel?
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

is idd geen standaard auto onderdeel maar bij een goede autozaak kun je ze wel krijgen 4pins is voldoende.
Anders kun je het altijd nog via bastian proberen.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Ok. Bedankt voor de tip :top:
Plaats reactie