te rijk??

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
OMD
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 feb 2004, 19:48
Locatie: Leiden
Contacteer:

te rijk??

Bericht door OMD »

:angel:
Laatst gewijzigd door OMD op 08 jan 2005, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: te rijk??

Bericht door Marcel_mx3 »

OMD schreef:Mijn mx-3 loopt veels te rijk... als ik hem net heb gestart dan laat ik soms rookpluimen achter van hier tot tokyo (en 't stinkt) maar met rookpluimen bedoel ik niet pluimpjes maar echt een heel rookgordijn...

kat is er wel onder vandaan...
nou loopt ie wagen gewoonweg TE rijk maar ik weet niet hoe ik dat moet oplossen...

en men krukas poelie is ook nog es naar de klote :evil: gelukkig kan ik er wel enigzins mee rijden dus dat scheelt...


wat moet ik doen?????


Naar mijn wete is de complete inspuiting electronisch geregeld,
Volgens mij kun je die dus ook niet zelf afstellen. maar mischien kun je daar beter even een belletje voor plegen naar de mazda dealer...

Kan het niet zijn dat je o2 censors stuk zijn?
die meten naar mijn weten de nog aanwezige zuurstof in je uitlaat gassen en stellen daar je inspuiting op aan..
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Nu heb ik het vaker gehoord en ik heb er ook last van. Als auto tijdje heeft stilgestaan en ik rij dan weg...mist...zeer dikke mist.

Mij is verteld dat het door de kleppenseals komt. Als moter stil staat zakt de olie via de slechte seals in de cilinder..die wordt dan opgerookt.

Nu komt er bij mij deze week een ander blok in...vorige eigenaar was het roken volgens mij zat en heeft tijd zonder olie gereden( alle lagers in het blok aan stront).

Dus na de swap hoop ik er vanaf te zijn
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Als het goed is geeft verbrande olie blauwe rook
Onverbrande koolstoffen (slechte verbranding) zwarte rook.
Onverbrande brandstof witte-rook
En ook witte rook bij koelwater lekkage van bijv koppakking...

Dus welke kleur gaat het om?
Gebruikersavatar
speedymike
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 143
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
Locatie: Voorschoten

Bericht door speedymike »

he marcel dat ben ik helemaal met je eens
maar wat je ook kan hebben is een beetje rare kleur blauw/zwart en na mijn weten is dat meestal als men niet lang rijdt met een auto dat koolstof gaat kleven in de buizen en als je m intrapt gooit ie dat er uit niet leuk voor degene achter je.
Belangrijk is wel dat je vaak genoeg lang rijdt of dat je de auto op een geode temp laat komen dan blijft je uit laat ook langer schoon
een ander gegeven is dat als een auto te RIJK staat meestal de CO2 sensor niet lekker meet of stuk is en anders als hij ROT STATONIAR loopt dat de VAF niet meer meet stuk is OF een VUILE OPENLUCHTFILTER aanwezig is.
moest deze laatste van de week schoon maken geen fijne klus en zeker niet als je er al ruim 25000km mee heb gereden FOUTJE!!!!!!!!!!
Plaats reactie