Standaart Lucht filter
Moderator: Moderators
Standaart Lucht filter
Hey,
Mijn pa heeft een mazda mx 3 gekocht , de 1.8i v6 24v uit 1998
Zodra ik mijn rijbewijs heb is ie van mij en mag ik alles vervangen wat ik wil ( over 3 maanden )
Ik had afgelopen vrijdag ff het luchtfilter gecontroleerd en nu zag ik dat de behuizing 3 aansluitpunten heeft.
1 is een buis die loopt dood , 2 is de normale lucht inlaat en 3 is een gesloten aansluiting.
Kan ik iets met die 2 gesloten aansluitingen doen , of is het beter om ze dicht te laten...
Alvast bedankt
Grtz
Mijn pa heeft een mazda mx 3 gekocht , de 1.8i v6 24v uit 1998
Zodra ik mijn rijbewijs heb is ie van mij en mag ik alles vervangen wat ik wil ( over 3 maanden )
Ik had afgelopen vrijdag ff het luchtfilter gecontroleerd en nu zag ik dat de behuizing 3 aansluitpunten heeft.
1 is een buis die loopt dood , 2 is de normale lucht inlaat en 3 is een gesloten aansluiting.
Kan ik iets met die 2 gesloten aansluitingen doen , of is het beter om ze dicht te laten...
Alvast bedankt
Grtz
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
spaar dan ff voor zon GREEN of K&N luchtfilter en niet voor zon universeel prutsding van autostyle
Ik heb er K&N inlegfilter in liggen (zat er al in maar anders had ik t zelf ook wel gekocht) en ik neem liever een duur filter waar ik zeker van weet dat het kwaliteit is en mn blok niet ernstig beschadig dan zon prul van de autostyle
Die dingen zijn niet voor niks zo goedkoop
Ik heb er K&N inlegfilter in liggen (zat er al in maar anders had ik t zelf ook wel gekocht) en ik neem liever een duur filter waar ik zeker van weet dat het kwaliteit is en mn blok niet ernstig beschadig dan zon prul van de autostyle
Die dingen zijn niet voor niks zo goedkoop
Driven by a sixpack
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
MarcX3 schreef:spaar dan ff voor zon GREEN of K&N luchtfilter en niet voor zon universeel prutsding van autostyle
Ik heb er K&N inlegfilter in liggen (zat er al in maar anders had ik t zelf ook wel gekocht) en ik neem liever een duur filter waar ik zeker van weet dat het kwaliteit is en mn blok niet ernstig beschadig dan zon prul van de autostyle
Die dingen zijn niet voor niks zo goedkoop
uhm, K&N en GREEN zijn ook allemaal geoliede filters, en ook die kunnen schade toebrengen aan je VAF sensor....
dus denk dat of je nou zon autostyle neemt van 10 euro of een green kit van goed 100 euro, idee blijft zelfde...
beste blijft GEEN geolied filter te nemen ( apexi bijvoorbeeld)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
turbulence schreef:MarcX3 schreef:spaar dan ff voor zon GREEN of K&N luchtfilter en niet voor zon universeel prutsding van autostyle
Ik heb er K&N inlegfilter in liggen (zat er al in maar anders had ik t zelf ook wel gekocht) en ik neem liever een duur filter waar ik zeker van weet dat het kwaliteit is en mn blok niet ernstig beschadig dan zon prul van de autostyle
Die dingen zijn niet voor niks zo goedkoop
uhm, K&N en GREEN zijn ook allemaal geoliede filters, en ook die kunnen schade toebrengen aan je VAF sensor....
dus denk dat of je nou zon autostyle neemt van 10 euro of een green kit van goed 100 euro, idee blijft zelfde...
beste blijft GEEN geolied filter te nemen ( apexi bijvoorbeeld)
Die filters van K&N en Green zullen best wel goed zijn twijfel ik niet aan.
Wat ik er mee probeer te zeggen is dat je bij vitale onderdelen van je motor niet moet bezuinigen op zon filtertje, aangezien goedkopere filters over t algemeen niet zo goed zijn als die dure.
Met andere woorden er kan vuil en zand in je verbrandingskamer komen bij een slecht filter en dan denk je 2 tientjes bespaard te hebben terwijl je blok kapot loopt
Driven by a sixpack