motor houdt in en stottert loopt niet lekker......

Uitleg over veel gestelde vragen, en "How to's".
Plaats hier uw bericht in overleg met een Moderator

Moderator: Moderators

Gesloten
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

motor houdt in en stottert loopt niet lekker......

Bericht door zilverbird »

Hallo

ik had het zelfde probleem na het zuiver maken van de gas klep schijnt dat hij daar heel gevoelig voor is en dan zijn instellingen op een of anderen manier kwijt is doe het volgende heeft bij geholpen maak alles weer zuiver dus ook de gas klep haal hem er wel uit dit om zo veel mogelijk troep uit het inlaat spuitstuk te laten als je de gasklep los hebt spuit dan eerst het slaggetje uit wat naar de kleppen deksel loop dit komt uit op het inlaat stuk spuit in de opening hier van ook genoeg ga dan met een dunnen schroevendraaier in het gat en haal er zo veel mogelijk uit

maak dan de gasklep zuiver goed zuiver ik heb zo gedaan ik heb de twee schroevjes los gedraait die in de midden zitten van de klep dan kun je het plaatje er zo uit halen maak dit goed zuiver ik heb het geboendt tot het blinkte met het in elkaar zetten let op de schuinen kant van het plaatje dit moet passen in de gasklep unit test dit eerst voor het vast te draaien (dit wegens beschadigingen) toen de rest zuiver gemaakt dus ook de afstel schroef van de stationeer (ben wel voor zichtig hier mee....)


p.s. draai nu de gasklep sensor in de midden als hij daar niet al op staat staat hij in de midden draai hem dan een heeeeel klein beetje naar jouw toe dit kun je straks nog wat bij regelen dit is nodig om dat je nu meer ruimte hebt in je gasklep doordat hij zuiver is...wordt vervolgt draai het onderste schroefje niet te strak je zult nog wat moeten bij stellen vandaar.


dan spuit het nog wat zuiver met carabuteur reiniger daar heb ik alles mee zuivergemaakt met een kwastje er bij....
zet het er weer op en sluit allen slangen weer aan.

zet nu de gas kabel er weer aan en stel deze ook af zo dat deze mooi strak staat niet te strak gewoon strak.

stel de onstekking af niet lopende draai de schroeven los en zet heb ongeveer in de midden draai hem dan naar je ongeveer 5 tot 8mm
en draai hem vast,dit kun je later nog wat bij stellen.

maak je bougie`s zuiver en de stel ze af 9 tot 10mm dan maak je de verdeel kapzuiver. ook de rotor met waterproef schuurpapier een paar keer licht er over..

reset de ECU unit zekering er uit van de binnen verlichting en trap de voetrem 30sec in....

dan start de auto kijk effe of er geen water lekt bij de gasklep zo niet kijk waar de stationeer op staat als die van mij koud is loopt hij effe 2000 toeren en zakt dan bijna meteen terug naar ongeveer 1800 toeren ....en dan naar ongeveer 1500 1600..als hij dit doet is het goed.. zo niet wel dan kom je aan het uit proberen helaas moet hij dan koud zijn dus wordt het een wacht karwijtje.
je zult hier ook het stationeer toerental moeten af stellen dus naar maten hij warmer wordt stel je dit bij tot hij ongeveer 500 600 zonder verlichting en airco en blazer. ga dan een stuk rijden en kijk wat hij doet rijd hij goed niks aan doen wacht tot hij weer koud is en kijk wat hij dan doet als hij weer koud is zie hier boven .

is het goed is het goed zo niet dan moet je met de gasklep sensor en het stationeer toeren tal blijven proberen tot dit goed is ja dat is niet makelijk maar het werkt bij mij wel heb dus ook geen last van haperingen als ik dus langzaam rij maar met een beetje geduldt kun je dus best verkomen.

p.s. de onsteking is voor het laaste maar zo als hij staat moet hij goed staan je kunt hem ook nog in de midden zetten en kijken wat hij dan doet maar let hier mee op kijk dan ook naar je bougie`s als ze wit worden worden ze te warm moet je dus de onsteking terug draaien..

ik zou willen zeggen doe het op je gemak en ooo voor ik het vergeet dit zul je een aantal keren moeten doen want de gasklep stelt zich er op in die gaat zich zetten zo als dat heet dus schrik niet als je een stuk hebt gereden dat je dan een lager toeren tal hebt
en nee ik heb geen appratuur gebruikt hier voor ook niet voor de onsteking het gehoor is waar ik het op heb gedaan,de bougie`s wel maak ze wel zuiver als je de onsteking verandert....


veel plezier zilverbird :mrgreen:
en hoop dat het werkt bij mij wel ..... :lol: :lol:

is er iets niet duidelijk vraag het gewoon effe
die van mij loopt nu als 6 zonnetje`s ;)
Bastian mx-3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 83
Lid geworden op: 27 jan 2004, 00:13
Locatie: Albergen

Bericht door Bastian mx-3 »

Hey, kzal je wel ff helpen, kweet hoe beroerd het is als je auto niet top rijdt.

Er zijn een aantal mogelijkheden wanneer je motor inhoud, eigenlijk best veel. So here we go!!

1. Meest voorkomende is de verdeler, met name die met het type nr. kl01, het zijn en blijven gewoon scheitdingen!!
2. Bougies/bougiekabels
3. Brandstoffilter
4. Brandstofdrukregelaar (niet zo waarschijnlijk)
5. Injectoren (niet bepaald waarschijnlijk)
6. Vacuumlek
7. Brandstofpomp.
8. Je TPS (throtle positioning sensor) staat verkeerd, is de sensor die aan je gasklephuis zit.
9. Luchtfilter, naar verloop van tijd worden deze vies en moeten ze vervangen worden.

Das het wel zo ongeveer, mocht het je niet lukken geef dan maar een belletje dan kijk ik er zelf wel ff naar.

Suc6, Bastian
KLZE Power
Gesloten