Vergroten gasklephuis

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

welke van de 2 is nou die uitgeboorde?

die rechtse toch?

dan zit er toch ook geen andere klep in of zie ik dat nou verkeerd :blink:
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

de linker is uitgeboord ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Er zit natuurlijk een andere klep in, anders zou hij in gesloten toestand niet meer afsluiten.
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

ik wil ooookkk :shock:
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
MX3Powerr
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 18 aug 2005, 14:50

Bericht door MX3Powerr »

ik ook :P
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

martinenijenhuis schreef:He mannen, ik heb dit even gevraagd aan mijn chef,
hij heeft veel motoren gemaakt voor de auto racerij,
en hij zei dat die vernauwing (restrictor) erin zit
zodat de lucht een stroomversnelling krijgt!!

Dat zou dus betekenen dat wanneer je dit uitfreest, het
eigenlijk vermogen kost en je alleen maar een mooi
geluid gaat krijgen!

Een grotere gasklephuis, dat werkt wel!

Groetjes M&M


dit klopt idd..

heb er zelf ook over zitten te denken, maar ik laat denk ik eentje overkomen uit de US, want bij navraag vermeldde hij mij dit:

Many tuners opt to purchase an aftermarket larger bore throttlebody. But the larger diameter of the bore will drop critical intake velocity at lower RPM and cause low end torque loss.


dus zou betekenen dat je alleen hoger in de toeren iets meer kan winnen, aangezien de motor dan ook meer aanzuigen kan, en onderin verliest omdat er te weinig onderdruk is, waardoor er niet een goeie flow is..

deze komen bij www.xtremethings.com weg, en worden gepolished en de vlinderklep wordt vlakker gemaakt, waardoor er wel iets tegenwerking is, maar minder als normaal...

http://www.xtremethings.com/Trick_Tips.htm ( laatste 2 artikelen onderin)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dit lijkt me nauwelijks merkbaar...

Ik denk ook dat het op de lange duur niet echt bevorderlijk is voor je motor
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Er zijn op probetalk een aantal dyno's gedaan met een opgeboord gasklephuis. Het effect is er zeker.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

voor het oor is het merkbaar, tja en voor het vermogen....
ja waarschijnlijk ook merkbaar het is minder geworden ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Sorry Marcel, je hebt vaak gelijk, maar nu even niet. De dyno plot op de eerste pagina (en zo zijn er nog heel veel) laat zien dat er zeker geen sprake is van merkbaar minder vermogen en de ervaringen van mensen ook niet.
Plaats reactie