Blok van een Mazda 323 1.8i GTX Turbo

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Hexicon
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2006, 08:44

Blok van een Mazda 323 1.8i GTX Turbo

Bericht door Hexicon »

Past het blok van een 323 1.8i GTX Turbo makkelijk in een mx-3?
Of moet er dan heel veel aangepast worden?
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

het pást wel
maar er zijn wel de nodige aanpassingen voor
dit geld uiteraard als je een 1600 hebt

heb je een V6 kun je beter een 2,5 liter overwegen .

ik meen dat IVO op dit forum ook een 323 turbo blokje er in heeft en snipes dacht ik ook

kijk even in het leden gedeelte , of meel 1 van die gasten ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Hexicon
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2006, 08:44

Bericht door Hexicon »

Ik wilde inderdaad voor de 1600 versie gaan.
En hier dan een turbo blok inleggen.
Voordeel van een turbo vind ik toch dat het tunen in de toekomst wat makkelijker zal gaan.
En het geluid van een dump valve blijft natuurlijk super bruut.

Ik heb alleen nog 1 vraag: Als je het vermogen gaat opkrikken zit je natuurlijk met de trommelremmen achter.
Zijn de schijfremmen van de v6 zo over te zetten.
Als je in de v6 zomaar een 4 cilinder turbo zou mogen zetten zou ik het gelijk doen, maar dan kom je de keuring dus niet door helaas :(
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

de laatste 1.6jes zijn uitgerust met schijven achter bep typr dacht ik.

de carrosserie van de 1.6 en v6 is precies hetzelfde dus je kan de schijven van een v6 achter ombouwen op een 1.6 alleeen moet je wel t complete remsysteem van de v6 overzetten ivm de abs ;)
Driven by a sixpack
Hexicon
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2006, 08:44

Bericht door Hexicon »

MarcX3 schreef:de laatste 1.6jes zijn uitgerust met schijven achter bep typr dacht ik.

de carrosserie van de 1.6 en v6 is precies hetzelfde dus je kan de schijven van een v6 achter ombouwen op een 1.6 alleeen moet je wel t complete remsysteem van de v6 overzetten ivm de abs ;)


De ABS daar had ik inderdaad even nog niet aan gedacht.
Bedankt voor de info.

Zodra de auto er is kan ik van start.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

uummm mijn mx kwamn 19 februari 1998 van de band afgerold en ik heb achter gewoon trommels :roll:
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

of is jouw mx-3 19 02 98 op naam gezet, want dat is
de datum die jij in je papieren ziet staan ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

scary schreef:uummm mijn mx kwamn 19 februari 1998 van de band afgerold en ik heb achter gewoon trommels :roll:


Waar kijk je bij?

toelating of afgifte

Timbraeckman heeft namelijk wel schijven op zn 1.6
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
parajoy
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jun 2005, 22:17
Locatie: Maarssen

Bericht door parajoy »

De mijne komt uit maart '98 maar heeft ook gewoon trommelremmen

Zou wel mooi zijn, schijven achter 8)
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

MarcX3 schreef:
scary schreef:uummm mijn mx kwamn 19 februari 1998 van de band afgerold en ik heb achter gewoon trommels :roll:


Waar kijk je bij?

toelating of afgifte

Timbraeckman heeft namelijk wel schijven op zn 1.6
afgevenen de
Plaats reactie