motor slaat af en toe uit.
Moderator: Moderators
- DJ_MIKE
- Site Admin
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: amersfoort
motor slaat af en toe uit.
Mijn auto slaat af en toe uit.
Als ik de olie peilstok eruit trek, dan gaat hij lager en onregelmatig stattionair lopen.
En als je de oliedop los draait slaat de motor gelijk af.
Als ik boven de 4000 toeren rij wil hij ook regelmatig tijdens het rijden al afslaan, wie heeft enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen
???????????????????????????
hoop snel wat te horen
Groetjes Mike
Als ik de olie peilstok eruit trek, dan gaat hij lager en onregelmatig stattionair lopen.
En als je de oliedop los draait slaat de motor gelijk af.
Als ik boven de 4000 toeren rij wil hij ook regelmatig tijdens het rijden al afslaan, wie heeft enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen
???????????????????????????
hoop snel wat te horen
Groetjes Mike
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
ik quote crazyarjan evenL:
dus daar is niks mis mee dus...
hij zal dus afslaan als de dop eraf gaat omdat er dan veel meer lucht binnenkomt.
als je de peilstok eruit trekt zuigt ie dan daar lucht aan denk ik, maar niet genoeg om af te slaan, wat resulteerd in onregelmatig lopen...
en boven de 4k rpm slaat ie ook af zeg je..
slaat ie dan echt af, of houdt ie beetje in?? als ie echt afslaat kan het evt je ontsteking zijn...
hoe gebeurt het dan precies? je rijdt gewoon rustig op de snelweg, en dan ineens zegt ie van ''doe het lekker zelf maar'' of meer als je optrekt richting de 4000???
omdat wanneer je de oliedop eraf draait via je carterventilatie lucht wordt aangezogen de motor in
die inlaat lucht gaat dan dus niet meet door je luchthoeveelheidsmeter
die zal dus een waarde NUL aangeven waardoor de motor electronica denkt dat er geen lucht meer de motor in stroomt
vrij logsch dus dat die afslaat..dus....
ik was in de veronderstelling dat het een luchtmassa meter was
mar toen ik gisteren aan het opmeten was voor en powerfilter
kwam ik erachter dat er gewoon eeen beweegbare klep in zat....
dat bracht me dus gelijk op dit idee...
maar kort samengevat
dat je motor afslaat bij het losdraaien van de oliedop is VOLKOMEN NORMAAL
dus daar is niks mis mee dus...
hij zal dus afslaan als de dop eraf gaat omdat er dan veel meer lucht binnenkomt.
als je de peilstok eruit trekt zuigt ie dan daar lucht aan denk ik, maar niet genoeg om af te slaan, wat resulteerd in onregelmatig lopen...
en boven de 4k rpm slaat ie ook af zeg je..
slaat ie dan echt af, of houdt ie beetje in?? als ie echt afslaat kan het evt je ontsteking zijn...
hoe gebeurt het dan precies? je rijdt gewoon rustig op de snelweg, en dan ineens zegt ie van ''doe het lekker zelf maar'' of meer als je optrekt richting de 4000???
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- DJ_MIKE
- Site Admin
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: amersfoort
motor slaat af
maakt niks uit als ik op trek en ik kom bij de 4000 slaat hij af maar als ik rij dan ook en hij slaat echt af houd niet in voor die tijd groed mike
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- DJ_MIKE
- Site Admin
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: amersfoort
ik ben er achter gekoomen dat de bogie kabels van de mx3 v6 een beetje tedun zijn voor de auto komt heel veel voor door de ouderom woord de weerstand steets grooter en om dat ze al aan de dunne kant zijn leveren ze dan te veel weerstand waar door je je ontsteeking op blaast dus dan nieuw kabes en nieuwe ontsteeking of aleen de chip
groed mike
groed mike