katvervanger hoe en wat?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

katvervanger hoe en wat?

Bericht door sander »

hoe zit het nou met de katvervanger voor de v6?
levert die echt 10 kp meer op?
en wat maakt het uit voor het verbruik?
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Re: katvervanger hoe en wat?

Bericht door Marcjuh »

sander schreef:hoe zit het nou met de katvervanger voor de v6?
levert die echt 10 kp meer op?
en wat maakt het uit voor het verbruik?


IK heb van Marcel_mx3 gehoord dat die 10 pk.. er echt bij zijn gekomen..

Maar over het verbruik kan ik je niets vertellen...

( dat laat ik over aan de echte kenners, misschien kan marcel_x3 er wel wat meer over vertellen.. )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Sander, wat waar is en niet waar durf ik niet te zeggen,
De een zegt dat alles gelul is en de ander van niet,

wat ik wel weet, is dat je het wel degelijk merkt, en dus het vermogen wel degelijk stijgt... mits er nog wel verdere dempers in het uitlaat systeem zitten voor de benodigde tegen druk...
bij turbo motoren hoeft dit niet, want daar komt de turbo alleenmaar sneller op toere waar de uitlaat flow het beste is...

ook heb ik zelf niet echt het idee dat de kick onderin weg is, dus persoonlijk vind ik dat ook gelul, wel merk je inderdaad pas vanaf 4000toeren (net als de normale kick) dat deze sneller is als normaal...

Katalysator; laat het weghalen er van verschil in vermogen zien?



Hebt u wel eens lekker gepresteerd met een filter voor de neus? Zo lang u normaal moet functioneren maakt het niet zo veel uit, maar als u topprestaties moet leveren gaat dit niet erg lekker. Dit geldt in het algemeen ook voor een auto: bij lagere toerentallen maakt het aanwezig zijn van een kat minder verschil dan bij hogere toerentallen, wanneer hij optimaal moet ademen.

hierboven nog een tekstje wat EPS heeft geschreven, schept opzich ook wel duidelijkheid (al willen hun geld verdienen natuurlijk hihi)

ps, ik heb de katvervanger er tijdelijk tussenuit, vanwege een projectje, dus als je in de buurt van purmerend woont moet je maar even langs komen, hangen we hem er even onder
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

projectje?
waar je kat voor terug moet?

en hoe zit het trouwens met je volledig uitlaat systeem?
staat dat nog op de planing?
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

ja ik ben nog bezig met die uitlaat, daarom ligt de einddemper er nu even af.. hihi
vandaar dat de kat er even onder terug is want anders word je helemaal gek haha

ps wat die uitlaat betreft ik moet wachten op eindsierstukken, maar het duurt weer een eeuw
Gebruikersavatar
speedymike
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 143
Lid geworden op: 20 nov 2003, 00:23
Locatie: Voorschoten

Bericht door speedymike »

he ik kan je wel vertellen dat het verwijderen van je kat met in combinatie eindstuk van raceland de blars VII zeker lekker klinkt en ook bij lage toerentallen maar alleen al het verwijderen van je kat merk je pas bij meer dan 3500 tpm ga je bij van Weijk langs mer dit iets eerder
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

speedymike schreef:he ik kan je wel vertellen dat het verwijderen van je kat met in combinatie eindstuk van raceland de blars VII zeker lekker klinkt en ook bij lage toerentallen maar alleen al het verwijderen van je kat merk je pas bij meer dan 3500 tpm ga je bij van Weijk langs mer dit iets eerder


Ja je merkt het ook zeker wel, ben ik met je eens, alleen het varvangen van de eindemper voel je volgens mij weinig van, maar ach het oog wil ook wat... en het oor niet te vergeten
OMD
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 feb 2004, 19:48
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door OMD »

Yo speedymike, Jij rijdt toch in die groene MX-3??
die blast VII uitlaat van Raceland is echt vet en zeker als je geen dempers meer hebt. Het geluidje van Speedymike is echt goed.
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

Bericht door skielder »

ff een ander vraagje over de kat-vervanger..

op je site, marcel, bij mods, katvervanger, staat dat je een katvervanger voor 50 euro kan bestellen.. is dat serieus? want bij jeroentje.nl is ie 95 euro, en die 40 euro korting zal wel mooi zijn dan..
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

laats heb ik daar toevallig heen gebelt maar je komt toch weer rond de 90 eurie uit ( incl. verzend kosten) volgens mij
Plaats reactie