1.6 16v naar 2.5 v6???

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Michel-3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 apr 2004, 12:48
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

1.6 16v naar 2.5 v6???

Bericht door Michel-3 »

dag mensen van het goeie leven

Zoals sommige waarschijnlijk nog wel weten heb ik dus nog geen mx-3 maar ik wil dus graag een 1.8 v6 om daar later een swap maa te doen naar een 2.5 v6

maar nu hoor ik dat ik een v6 niet kan verzekeren omdat ik nog maar een jaar m'n rijbewijs heb en 19 ben.

dus wil ik als ik hem niet kan verzekeren een 1.6 gaan kopen maar als ik dan een 2.5 v6 erin wil "gooien" wat moet ik dan zoal gaan aanpassen???

Greetz Michel
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

de 1.6 motor is van een compleet andere serie als de 1.8 (1.6 = B serie, 1.8 en 2,5 = K serie). Deze zijn onderling niet uit te wisselen zonder erg grote aanpassingen. Dit moet je dus gewoon niet willen. :cry:
Zie ook de FAQs over de B en K serie.

Er zijn wel andere motoren uit de B serie, onder andere de BPT, een 1.8 turbo motor die (uit mijn hoofd, citeer me hier niet op) ongeveer 180 pk levert. Ik weet niet hoe makkelijk het is om hieraan te komen, maar erg makkelijk zal het niet zijn.
Bedenk dat als je de 1.6 koopt dat je (afhankelijk van het bouwjaar) ook spoilers mist, maar in ieder geval heb je achter geen remschijven en geen abs. Met name die remschijven zijn wel handig met zoveel power.

Het verhaal van het verzekeren ken ik trouwens niet hoor. Het zal natuurlijk niet goedkoop zijn, maar volgens mij moet het best lukken om er eentje te verzekeren.
EricMX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 apr 2004, 23:30
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: 1.6 16v naar 2.5 v6???

Bericht door EricMX »

Michel-3 schreef:dag mensen van het goeie leven

Zoals sommige waarschijnlijk nog wel weten heb ik dus nog geen mx-3 maar ik wil dus graag een 1.8 v6 om daar later een swap maa te doen naar een 2.5 v6

maar nu hoor ik dat ik een v6 niet kan verzekeren omdat ik nog maar een jaar m'n rijbewijs heb en 19 ben.

dus wil ik als ik hem niet kan verzekeren een 1.6 gaan kopen maar als ik dan een 2.5 v6 erin wil "gooien" wat moet ik dan zoal gaan aanpassen???

Greetz Michel


Je kan hem het beste op naam zetten van een van je ouders, je bent dan ook stukken goedkoper uit. 8)
Afbeelding
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: 1.6 16v naar 2.5 v6???

Bericht door Qinx »

Michel-3 schreef:dus wil ik als ik hem niet kan verzekeren een 1.6 gaan kopen maar als ik dan een 2.5 v6 erin wil "gooien" wat moet ik dan zoal gaan aanpassen???


Om te beginnen je auto-papieren, aangezien daarin staat dat het een 4 cylinder is. Als die niet wordt teruggevonden bij de APK is het afkeur, en waarschijnlijk inname deel I totdat de auto opnieuw gekeurd is, dit keer door het RDW.

Meende ik me te herinneren...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michel-3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 apr 2004, 12:48
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Michel-3 »

Hmmmm... dus toch maar proberen om een v6 verzekerd te krijgen.
Want zo te horen gaat het echt Te veel kosten om met een 1.6 een swap te doen...

Bedankt wederom voor de info!

Laterzzzz Michel
Gebruikersavatar
speedster
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:16
Locatie: Blokker

Bericht door speedster »

Ook ik ben 19 en wilde m'n mx3 1.8 v6 verzekeren op mijn naam.
Dit ging niet omdat ze je willen verzekeren t/m 70 kw, en omdat de 1.8 100kw heeft (136pk) zit je voor hun boven de grens. Een mx 3 1.6 zou je wel op je eigen naam kunnen verzekeren die heeft namelijk 66 kx ( 90pk)
Dan blijft er een mogelijk over en dat is verzekeren op iemand anders zijn naam..

Gr. Speedster
Gebruikersavatar
Michel-3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 apr 2004, 12:48
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Michel-3 »

Hmmm ja juist.....

Maar toch heb ik liever een v6 :lol:
Arjan
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jul 2004, 23:52
Locatie: Brabant

Bericht door Arjan »

bij ons is het omgedraait!!

mijn v6 staat op mijn moeder haar naam!!

haat toyota starlet staat op mijn naam ;)

zo bouw ik toch een no claim op!!!

en later kan je dan de v6 gewoon over zette op je eigen naam!!

:bier:
Gebruikersavatar
MAD-MX-3
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2004, 19:10
Locatie: Nijverdal

Bericht door MAD-MX-3 »

Arjan schreef:bij ons is het omgedraait!!

mijn v6 staat op mijn moeder haar naam!!

haat toyota starlet staat op mijn naam ;)

zo bouw ik toch een no claim op!!!

en later kan je dan de v6 gewoon over zette op je eigen naam!!

:bier:

Das wel errug handig jah, allen bij ons werkt dat hier nie :? ik heb de lichtste wagen (qua gewicht dan ) maar ik heb hem wel op mijn pa's naam staan en betaal nu voor verzekering en wegenbelasting iets van €50 p/m valt me dus weer reuze mee :D
My ride... My life
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

jah bij mij staat de auto op mijn vaders naam
bij mijn moeder zou het op de een of ander manier goedkoper zijn
weet ook niet waarom
maar dat kon bij de mijne niet meer bij omdat ze al 2 auto's verzekerd heeft.


ik ben overigens verzekerd bij stad rotterdam verzekeringen
mijn vader zei me dat ze daar geen bezwaren tegen hadden dat ik er het meeste in rijdt, moet ik er wel bijzeggen dat je niet meer als 1 keer betrokken moet zijn bij een aanrijding.
plus een complete polis en niet al te hoge premie
en als ik tegen de 23 ben kan ik hem zelf verzeren en misschien al met een korting beginnen omdat ik dan al langer een rijbewijs heb
To finish first, first you have to finish!
Plaats reactie