Ik zag deze tellerplaten op internet staan, ze lijken aardig op de tellerplaten van een mx-3. (Ik vindt ze niet echt mooi, maar de vorm ziet er precies het zelfde uit)
Zouden deze op een mx-3 passen?
http://www.marktman.nl/readid.php?id=19641&groep=3
tellerplaten
Moderator: Moderators
- D-PAC
- Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
tellerplaten

私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Re: tellerplaten
D-PAC schreef:Ik zag deze tellerplaten op internet staan, ze lijken aardig op de tellerplaten van een mx-3. (Ik vindt ze niet echt mooi, maar de vorm ziet er precies het zelfde uit)
Zouden deze op een mx-3 passen?
http://www.marktman.nl/readid.php?id=19641&groep=3

nee dus
De platen op www.marktman.nl zijn voor mijn auto, de Mazda 323f BG. De schaal en alles is verder hetzelfde, dus met wat knip- en plakwerk passen ze wel. Maar je kunt ze niet zo zonder meer plaatsen.

- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Contacteer:
- crazyarjan
- Pilot
volgens mij past het allemaal
je kunt die tellerplaten van de bg zo over zetten naar een mx3
alleen er is het een en ander anders
zoals het lettertype
en het rode gebied op de toerenteller klopt niet met de V6
die begint pas bij 7000 toeren in plek van 6500
je kunt die tellerplaten van de bg zo over zetten naar een mx3
alleen er is het een en ander anders
zoals het lettertype
en het rode gebied op de toerenteller klopt niet met de V6
die begint pas bij 7000 toeren in plek van 6500
To finish first, first you have to finish!
Helaas... dat klopt niet. De bevestigingspunten zijn allemaal anders
dus die moet je afknippen en op een andere manier voor elkaar zien te krijgen. Bovendien kloppen ook de gaatjes voor de schroefjes die midden op de platen zitten niet helemaal.
Maar: goed nieuws. Voor deze platen maakt dat allemaal niet uit. Behalve dan dat rooie gebiedje, maar dan vraag je gewoon of geen of een andere shiftline mogelijk is. De schaalverdeling is hetzelfde. Verder zijn dit stickers (blijkbaar), die je op de bestaande platen plakt. Nadat je dat gedaan hebt kun je dus gewoon alles dat uitsteekt netjes wegknippen/snijden en de platen terug zetten. Daarbij ga ik er wel van uit dat er (nog) geen gaatjes voor de schroefjes inzitten.
dus die moet je afknippen en op een andere manier voor elkaar zien te krijgen. Bovendien kloppen ook de gaatjes voor de schroefjes die midden op de platen zitten niet helemaal.
Maar: goed nieuws. Voor deze platen maakt dat allemaal niet uit. Behalve dan dat rooie gebiedje, maar dan vraag je gewoon of geen of een andere shiftline mogelijk is. De schaalverdeling is hetzelfde. Verder zijn dit stickers (blijkbaar), die je op de bestaande platen plakt. Nadat je dat gedaan hebt kun je dus gewoon alles dat uitsteekt netjes wegknippen/snijden en de platen terug zetten. Daarbij ga ik er wel van uit dat er (nog) geen gaatjes voor de schroefjes inzitten.