Brrrr geen verwarming

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
donnie_darko
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40

Bericht door donnie_darko »

thx man!
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Hoe harder je gaat rijden hoe lager je temp meter aangeeft dat klopt wel.Als de thermosstaat in dit geval dus open blijft staan pompt de waterpomp de koelvloeistof steeds geheel door de radiateur en dan wordt de koelvloeistof dus continu gekoeld terwijl het nog niet nodig is.En als je dan dus 80km/uur gaat rijden heb je veel koellucht.Een goedwerkende thermosstaat gaat tijdens het rijden open en dicht of gedeeltelijk dicht.In moderne auto's zitten zelfs electronisch gestuurde thermosstaten.Hij is dus 100% zeker defect. Advies: haal een originele. ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
donnie_darko
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40

Bericht door donnie_darko »

Jup ik ga maandag naar de mazda dealer...die zal dan ook een originele plaatsen. Ik vraag me af hoelang dit gaat duren? Is een thermo vervangen zio gebeurd?
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Is niet echt een makkelijke klus. Zijn ze wel ff zoet mee. :mrgreen:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
donnie_darko
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40

Bericht door donnie_darko »

Hoi,

ik heb mn auto afgelopen zaterdag een kleine beurt gegeven: Olie ververst, Bougies vervangen, oliefilter, luchtfilter en schoongemaakt :D.
Ik merkte ook dat het dopje van de koelvloeistof reservoir loszat...als ik het op het reservoir klik, fit ie niet meer echt...het glijdt er steeds vanaf...aan dit dopeje zit ook een rietje en een slangetje naar (volgens mij) de radiator. Kan het zijn dat ik geowon een nieuwe dopeje moet kopen die goed vast blijft zitten?? Want nu rij ik eigenlijk met een dop die loszit....er ontsnapt dus lucht.
Gebruikersavatar
donnie_darko
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40

Bericht door donnie_darko »

Hoi,

ik heb mn auto afgelopen zaterdag een kleine beurt gegeven: Olie ververst, Bougies vervangen, oliefilter, luchtfilter en schoongemaakt :D.
Ik merkte ook dat het dopje van de koelvloeistof reservoir loszat...als ik het op het reservoir klik, fit ie niet meer echt...het glijdt er steeds vanaf...aan dit dopeje zit ook een rietje en een slangetje naar (volgens mij) de radiator. Kan het zijn dat ik geowon een nieuwe dopeje moet kopen die goed vast blijft zitten?? Want nu rij ik eigenlijk met een dop die loszit....er ontsnapt dus lucht.

Maar even terug over het onderhoud, na het onderhoud werkte mn verwarming weer!!! maar dit duurde niet lang, een halve dag ofzo....misschienomdat ik tijdens het onderhoud het dopje even goed heb kunnen krijgen??
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

als je dopje er niet goed op blijft kan je koelsysteem geendruk opbouwen aangezien er stoom dus warmte uit gaat kan dat zeker de oorzaak zijn van een niet functionerende verwarming en als je m niet zou vervangen bestaat de kans dat die in de zomer oververhit raakt met alle gevolgen van dien. dus gewoon vervangen die dop :bier:
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
donnie_darko
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40

Bericht door donnie_darko »

Thx, geen 1 mazda dealer heeft het op voorraad, moet het dus bestellen, kost geen geld man...6 euro ofzo
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

6 euro kun je niet voor naar de sloop

succes
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
donnie_darko
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40

Bericht door donnie_darko »

ik bedoel btw het dopje rechts van het reservoir he, niet die van de radiator.
Plaats reactie