beslagen ramen... GEK wordt ik er van

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Ron Mx-3 »

Dat is allemaal leuk en aardig, maar het vocht is er ook zo weer in..Dat is helaas niet te vermijden met dit weer. Je stapt weer in met sneeuw onder je schoenen en het is weer hetzelfde als het begin..Lekker krabben! Ben je tenminste een keer in beweging :bier:
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

also true :roll:
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Ik heb vandaag bij Turbulence in de auto gezeten en het is bij hem wel een heel stuk extremer als bij de mijne.
De manier om snel vocht uit een auto te krijgen is om hem idd in een garage te zetten en dan een straalkacheltje op de achterbank. Maar daarmee los je de oorzaak niet op.
Nu heb ik bij turbulence wel een vermoeden waar het aan ligt en zal daar ook binnenkort met hem ff mee bezig...lekke kachel :?
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

Tiga schreef:Ik heb vandaag bij Turbulence in de auto gezeten en het is bij hem wel een heel stuk extremer als bij de mijne.
De manier om snel vocht uit een auto te krijgen is om hem idd in een garage te zetten en dan een straalkacheltje op de achterbank. Maar daarmee los je de oorzaak niet op.
Nu heb ik bij turbulence wel een vermoeden waar het aan ligt en zal daar ook binnenkort met hem ff mee bezig...lekke kachel :?


wil je ook een uitgebrande auto hebben dan
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

cristof19 schreef:
Tiga schreef:Ik heb vandaag bij Turbulence in de auto gezeten en het is bij hem wel een heel stuk extremer als bij de mijne.
De manier om snel vocht uit een auto te krijgen is om hem idd in een garage te zetten en dan een straalkacheltje op de achterbank. Maar daarmee los je de oorzaak niet op.
Nu heb ik bij turbulence wel een vermoeden waar het aan ligt en zal daar ook binnenkort met hem ff mee bezig...lekke kachel :?


wil je ook een uitgebrande auto hebben dan


zal wel meevallen hoor..

ken zat mensen die smorgens vroeg als het weer koud is geweest, en de ramen dicht zitten even een klein kacheltje of vorstbeschermer met een verlengsnoer in de auto plaatsen om zo snel enige warmte erin te krijgen..

zolang je hem nergens tegen aanzet, of iets erop legt kan er echt weinig gebeuren...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

idd...zolang je niet eentje erin doet die roodgloeiend wordt werkt het perfect.
Ik heb een peugje 205 gehad, die was zo lek als een mandje...af en toe ff een nachtje met kachel in de garage en hij kon er weer een maand tegen :)
Gebruikersavatar
Le(m)x-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:46
Locatie: Noordwijk

Bericht door Le(m)x-3 »

iets wat zeker werkt tegen die beslagen ramen is een beetje dreft of iets van die rommel op je ramen smeren aan de binnenkant.
heb ik zelf ook gedaan en werkt prima :bier:
Gebruikersavatar
Retuow
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 193
Lid geworden op: 22 sep 2005, 10:45
Locatie: Veghel

Bericht door Retuow »

Wat altijd goed werkt bij mij is je ramen goed schoonmaken met glassclean of iets wat speciaal voor ruiten is.

DUS GEEN GLASSEX!! Glassex is voor huisvrouwen die het mooi vinden dat de ruitjes in het huis blinken.... Er komt een blauwe waas op te staan die lekker reflecteerd.... Willen we dat in de auto? Nee? Laten staan dan....

Daar is het probleem nog niet mee opgelost nu je schone ruiten hebt, maar daarna ga je eens een goed stuk rijden met je kachel vol open. Standje sambal dus. Ondertussen heb je je raampje op een kier staan. Rij een half uur rond in deze situatie, je merkt er weinig van met die raam op een kier.

Daarna 10 minuten voordat je thuis bent zet je je raam dicht en de kachel op BRRRRR. Dat is geen leuke optie op dit moment maar daardoor krijg je de koude droge lucht binnen.

Daarna heb je er weinig tot geen last meer van, doe dit regegeld en dan valt het allemaal wel mee. Condens kan dan nog wel eens komen, maar in ieder geval niet meer krabben van binnen.

Oh ja, nog zoiets wat een hoop mensen vergeten, je luchtcirculatie niet op binnen de auto laten staan, wil ook wel eens helpen...

Gegroet! :bier:

Wouter
Vroeger of later kom je erachter dat een poesje leuker is dan een kater!
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

heb nergens last van :mrgreen: (sorry eindelijk heb ik is niks)
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

aggressor schreef:heb nergens last van :mrgreen: (sorry eindelijk heb ik is niks)


me to heb daar iig geen last van.
:mrgreen: :bier:
Driven by a sixpack
Plaats reactie