Motorblok van een 323........

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

lightspeed
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:21
Locatie: Groningen

Bericht door lightspeed »

Bedankt voor de info!!
Nou bij mij komen er grote pluimen rook uit de uitlaat, en het is vooral als hij koud is, en de rook is vrij vettige, dus dat moeten de rubbers wel zijn of een scheur of kras in de cylinderwand. Ik kan voor 700 euro de 2.0 liter blok kopen, de blok zit nog in de schade auto, dus alles zit er nog op en aan, dan kan ik gelukkig de kabelboom en ecu direct bij meenemen.
Bij een KL-ZE moet er toch veel meer gebeuren?? Ik ben niet zo op de hoogte van de prijzen, maar wat is een redelijke prijs voor een KL-ZE, en hoe is de verbruik ervan, want ik heb geen zin om elke keer na 300km te tanken :lol: maarja, het is wel lekker snel zo'n KL-ZE, maar ik zal ook best tevreden zijn met een 2.0l.

Mvg,

Pascal
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

lightspeed schreef:Bedankt voor de info!!
Nou bij mij komen er grote pluimen rook uit de uitlaat, en het is vooral als hij koud is, en de rook is vrij vettige, dus dat moeten de rubbers wel zijn of een scheur of kras in de cylinderwand. Ik kan voor 700 euro de 2.0 liter blok kopen, de blok zit nog in de schade auto, dus alles zit er nog op en aan, dan kan ik gelukkig de kabelboom en ecu direct bij meenemen.
Bij een KL-ZE moet er toch veel meer gebeuren?? Ik ben niet zo op de hoogte van de prijzen, maar wat is een redelijke prijs voor een KL-ZE, en hoe is de verbruik ervan, want ik heb geen zin om elke keer na 300km te tanken :lol: maarja, het is wel lekker snel zo'n KL-ZE, maar ik zal ook best tevreden zijn met een 2.0l.

Mvg,

Pascal


tsja, klze is wel iets duurder..

blok is iets van 1100 euro. zal iig een zwaardere koppeling opmoeten ( plm 300/400 euro)

andere ECU ( 200 euro)

dus alleen voor de kale ombouw zit je hier al op..

dan zit je nog met vervangen van dingen als; distributieriem, nieuwe ringen, olie etc...

dus reken wel met een KLZE op minimaal 2000 euro denk ik...

als je voor 700 euro die 2l kan krijgen inclusief kabelboom en ecu dan is dat misschien een beter alternatief..

tsja KLZE is 200pk, en die 2l wat is die nou? 140pk, of net als de KFZE 170 pk???

want de kfze is toch volgens mij de 2l v6 motor als ik het goed heb, maar als ik de specs opzoek van de 323f BA v6 dan kom ik op 147pk uit ofzow...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

de 2.0 uit de 323F is 147 PK stock, uit de xedos is het 140Pk...
met de juiste afstelling merk je een behoorlijke vooruitgang vergeleken met de 1.8. die van mij heeft het eerste half jaar niet goed gelopen vanwege verkeerde afstellingen, veeeeel te rijk, maar met de juiste spullen rijd ie echt geweldig!
even a broken clock gets to be right twice a day.
lightspeed
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:21
Locatie: Groningen

Bericht door lightspeed »

Nou het wordt zeker de 2 liter blok, en we gaan er op 2 januari beginnen met de overzet!!
Op langer termijn ga ik nog wat dingen aanpassen, en wil nog graag een nos nx setje erin bouwen.
Ik wilde ook eerst wel graag eeen KL-ZE maar dan kun je aan de gang blijven, want aan dat vermogen wen je ook wel een keer, en dan wil je weer meer vermogen. Hopen dat ze in 2008 met een 3.5 liter v8 MX-3 aan komen :lol:

Pascal
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

gefeliciteerd man.....

wel beter, want blokje is verder al ingereden en gewend aan de nederlandse omgeving ( KLZE moet je toch inrijden en laten wennen aan de omstandigheden hier)

NOS setje erop, en dan heb je ook een mooie klap pks he....

neem eens contact op met MX-blade, dat is de man die je moet hebben voor lachgas installaties.....
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
lightspeed
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:21
Locatie: Groningen

Bericht door lightspeed »

Zal zeker volgend jaar ff contact op nemen met MX-Blade, eerst de blok erin, dan wat spuitwerk en interieurwerk, en dan is het tijd voor een nos set. Ik wens jullie allemaal alvast fijne feestdagen :bier: , en kijk uit met vuurwerk!!!!

Mvg,

Pascal
Plaats reactie