Warme motor slaat af

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
d-white
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2005, 23:48
Locatie: schiedam

Warme motor slaat af

Bericht door d-white »

Ik heb een probleem, vorige keer toen ik reed sloeg al rijdend mijn motor ineens af. Toen ik hem startte deed hij het weer dus ik kon doorrijden, daarna sloeg hij weer af en kreeg ik hem niet meer gestart. Dus motorkap open en kijken of alles zo zat zoals het hoort te zitten, dat was zo dus uiteindelijk toch de wegenwacht gebeld. Even naar de burger king, daar was ik toevallig in de buurt en ik zit net te eten en de wegenwacht is er. Start de auto maar zegt hij, en ja hoor gelijk draaien.... "Gelukkig" viel hij weer uit. Toen heeft hij wat dingen nagetrokken en zijn conclusie was dat de ontsteking het begeeft als de motor warm wordt. Ik heb hier al wat dingen gelezen dat dit wel vaker een probleem kan zijn, en wat over een HEI module. Maar daar snap ik niet zoveel van, is dit probleem herkenbaar en makkelijk op te lossen met zo'n module? en ik snap ook niet helemaal hoe dat erop gezet moet worden, m'n Engels is niet zo denderend zeg maar.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik zit met m'n handen in m'n haar

Dwight
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=1948

lees daar ook even mijn post...

zoals ik zeg, bastian is dan de man voor je...

helaas is de ontsteking een zwak punt bij de mx3, en deze wil wel vaker kapot gaan... een nieuwe of gereviseerde is dan de beste oplossing, echter vaak ook een heel dure oplossing... bij de mazdagarage praat je dan over meer dan 400 euro!!!! :shock:

een HEI module is inderdaad een stuk beter, gaat haast niet stuk, echter is het wel wat moeilijker om in te bouwen/aan te sluiten volgens mij....

misschien kan bastian je daarover ook wat meer vertellen....

succes verder
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Hugo
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jan 2004, 17:53

Bericht door Hugo »

He Dwight,
Ik las je probleem en dat komt me dus heel erg bekend voor.
Een heimodule is inderdaad DE oplossing en ik ben bastian hier heel dankbaar voor :)
Lees hier meer : http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/vie ... php?t=1681

Ik heb de module nu ongeveer 3500 km en nog steeds verbaas ik me hoe het kan dat hij er zo goed mee loopt.
Je installeerd hem door alleen maar een paar kabeltjes af te knippen of om te leiden die van je orginele ontsteking afkomen.
Enige probleem is ...how to get one?! :roll:
Succes,
Hugo
Plaats reactie