HELP HELP !! Auto stottert en wilt afslaan en hoor getik..

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Umit
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2005, 20:46
Locatie: Oldenzaal

HELP HELP !! Auto stottert en wilt afslaan en hoor getik..

Bericht door Umit »

Help Help...

Heb een mazda-mx3 van '92.
Heb nog niet eens kunnen genieten beginnen de problemen.

Wanneer ik de rij stottert de auto heel erg, (behalve als ik de koppeling indruk), Als ik langzaam rij is het zo erg dat ik bijna niet meer de weg op durf. Als ik stil sta is het zo dat he lijkt dat de auto gaat afslaan.

De laatste tijd is het wel als ik ook stil sta dat er een hele rookwolk uit de uitlaat komt. (af en toe) De hele buurt kan dan benzine ruiken.

Wat verschijnselen:

- Ik hoor getik aan het rechterkant (als ik voor de auto sta)
- Soms is het probleem spontaan verdwenen.!!
- De standaart dingen zijn goed (bougi olie enz.)
- Af en toe extreem veel rook uit auto waarbij erg veel benzine lucht is.
- MIsschien raar maar als de auto beetje naar rechts overhelt loopt ie beter. want als hij meer naar links overhelt heeft hij meer problemen.
Ik weet niet of datkan maar zo voel ik het wel.

Nu is mijn vraag wat het kan zijn? Benzinefilter? Want dat getik komt in de buurt van de accu.

Help aub ik ben nieuw....
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

bougiekabels slecht?

want je krijgt iig genoeg benzine

als je bougiekabels slecht zijn dan krijgen de bougies geen vonk
en hoor je getik

druk ze voor de gein eens zorg dat je wat tussen je hand en kabel hebt handschoen of zo anders kun je een schok krijgen.

En anderse ben ik wel benieuwd wat t probleem is want ik heb heel af en toe wanneer t vochtig en koud is dat die van mij ook slecht loopt tot die goed warm is dan loopt die goed
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
Umit
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2005, 20:46
Locatie: Oldenzaal

Bericht door Umit »

Heb ik al eens gedaan. Die getik komt meer van de rechterkant. Maar ik vermoed dat het inderdaad met de onsteking te maken heeft, maar als ik rondvraag kom ik ook op de antwoord dat het met de benziene filter te maken heeft.

Ik ga hem maandag laten controleren. Maar als de bougi-kabels niet goed zijn is het dan ook echt mogelijk dat de auto gaat stotteren. Want als ik langzaam rij is het alsof ik telkens op de rem druk. Want als ik dan probeer vol gas te geven krijg ik amper meer snelheid.

Dus.... alvast dankkkk
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

ik heb af en toe hetzelfde probleem dan geef je gas maar is het net of de motor blijft hangen maar bij mij zijn de kabels vervangen :?

je zei dat er getik aan de accuzijde kwam dat kunnen de kabels zijn dan
maar dat die dan heel erg inhoud kan niet door de kabels komen

we wachten t antwoord van de monteurs wel af ;)
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
Umit
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2005, 20:46
Locatie: Oldenzaal

Bericht door Umit »

Voor de acuu zit nog een kabel, lijkt op een bougie kabel (of is daar afkomstig van) weet niet hoe het heet maar daar is het van afkomstig.

Dus wachte...
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik heb ook een keer gehad dat ie onderin beroerd liep .
maar als ik gas gaf , dan was t voorbij .
hij stonk toen ook goed na benzine en zoop ook goed .
en een rookpluim ontbrak er ook niet aan .
laten we dan maar niet beginnen over het stationair lopen :S
probleem zat bij mij toen bij de lucht massa meter .
bleef beetje hangen .
dus kreeg onderin de verkeerde waardes door
Gebruikersavatar
Umit
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2005, 20:46
Locatie: Oldenzaal

Bericht door Umit »

Ik had vandaag beetje met de bougiekabels zitten te spelen, Ik hoor nog steeds getik maar hij heeft nu niet meer dat hij zo beroerd loopt.

Het lijkt nog wel alsof ik op een HARLEY-motor rij zo klinkt hij nog wel.
Dus waarschijnlijk de bougiekabels vervangen. Ik hoor nog steeds de getik, ik zie zelfs de vonkjes...!!!!

Maar is het zo bijna zeker dat die probleem dan is verholpen?

(sorry heb niet veel verstand maar...)

Waar de bougies in zitten gaat de 4 kabels naar een iets rondere "kap" waar ze bijeenkomen. EN vandaaruit gaat er een kabel naar een "DING" dat tussen de accu en ze zekeringkastje zit.

En daar komt de getik van en zie ik de vonkjes...

DUs kort: Hij loopt nu beter nu ik met die kabel heb zitten te spelen maar de getik is er nog steeds waardoor ik denk dat het daarom lijkt dat ik op een harley davidson rij...
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

ik denk dat je de kabel van de bobine bedoeld dan moet je dat vervangen dat waar de vonkjes vandaan komen. de motor gaat er iig veel beter van lopen.

maar ik weet niet precies hoe het bij jou zit aangezien jij een 4cil heb en ik een 6cil
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Dat ding is de bobine! Maar komen die vonkjes bij de kabel vandaan of uit de bobine? (ding) Wel handig als je eerst verteld of je een 4 of 6 cilinder hebt. Maar begin maar eens met het vervangen van de bougiekabels. Je benzinefilter zou de stank kunnen veroorzaken.maar lijkt me stug. dat er rook uit je uitlaat komt is omdat de benzine door 1 of meerdere cilinders niet of vrijwel niet verbrand worden.je ruikt dan onvolledige verbranding van de benzine.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

je bougie kabels zijn zo lek als een mandje, vervangen dus! dat getik wat je hoort is het overspringen van vonken van de kabels naar bv je blok...
dat het lijkt alsof je op een harley rijd komt doordat 1 van de cylinders dus niet lekker mee doet omdat ie geen of bijna geen vonken krijgt, dat verklaart ook weer de benzine lucht, het word wel in je motor gespoten maar niet verbrand...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Plaats reactie