ruitenvloeistofslang

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

ruitenvloeistofslang

Bericht door skielder »

bij mij zit er ergens een gaatje..

een keer begon mijn auto flink te roken uit mijn motorkap, dacht dat het de koppakking was ofzo....

paar dagen later viel me op dat me resrvoir van ruitenvloeistof wel erg laag was en na ff testen, klopte dat gelukkig (mwa gelukkig :? , beter dan kapotte koppakking)..

magoed...

nu wil ik dus de slang gaan controleren, maar er zit demping voor die onder de motorkap zit..

kan ik dit er gewoon afhalen en eventueel weer terugplaatsen ( zit cker gelijmd?)

heeft alleen als functie voor het geluid te dempen denk of niet?
Gebruikersavatar
clean mx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 aug 2004, 19:21
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Gaatje slang

Bericht door clean mx-3 »

He Skielder!

Gelukkig een simpel probleem!

De bekleding aan de onderzijde van de motorkap zit met de plastic doppen vastgedrukt in het plaatwerk. Deze doppen kun je het beste met daarvoor speciaal gereedschap verwijderen anders beschadig je de stof.
Er s nx gelijmd.

Is inderdaad voor geluiddemping MAAR ook voor hittewering!

Wanneer je motorkap erg heet wordt en hier water of erger vogelstront op komt dan brand dat zich in de lak. het isolatiemateriaal voorkomt te hoge temperaturen.

Succes! :duim1:
skielder
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 dec 2003, 18:15
Locatie: den helder

Bericht door skielder »

ok. thnx :)
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Gaatje slang

Bericht door Qinx »

clean mx-3 schreef:Wanneer je motorkap erg heet wordt en hier water of erger vogelstront op komt dan brand dat zich in de lak. het isolatiemateriaal voorkomt te hoge temperaturen.


Of liever: HOORT daar voor te zorgen. Bij mijn oude motorkap met beschermingslaag aan de binnenkant was alsnog alles verweerd, met name daar waar de heetste onderdelen van de motor zitten. Ik heb nu een andere motorkap waar het spul nooit onder heeft gehangen, en die heeft nog nergens last van.
Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

:blink:
Plaats reactie