How to... spiegel (de)monteren

Uitleg over veel gestelde vragen, en "How to's".
Plaats hier uw bericht in overleg met een Moderator

Moderator: Moderators

Gesloten
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

How to... spiegel (de)monteren

Bericht door martinenijenhuis »

Hee mensen,

Ik heb laatst mijn spiegel opnieuw laten spuiten en toen
dacht ik: 'Laat ik er eens wat foto's van maken, misschien
is dit handig voor iemand'

Afbeelding

1: Schroef het afdekkapje van de deurgreep los (op de foto is dit kapje er al af). Ook het schroefje waar de schroevendraaier in staat, moet je los draaien. En aan de zijkant van de deur (aan de kant van het 'touch' plaatje), zit nóg een schroef. Ook deze moet eruit.

Vervolgens om de deurpaneel te demonteren (zit nu nog geklikt voor 3 kwart), trek je linksonder het paneel rustig los en vervolgens ga je verder naar rechts toe (richting scharnieren). Daarna ga je omhoog, zowel links als rechts en kun je het hele paneel iets omhoog tillen.
Dan is het paneel bijna vrij; nu moet je alleen de stekker voor de bediening van de electrische ramen losklikken.


Afbeelding

2. Klik het zwarte driehoekje los.

Afbeelding

3. Trek voorzichtig het folie los, dit mag écht NIET scheuren, dit folie voorkomt namelijk lekkages.

Afbeelding

4. Klik de witte stekker los, deze is van de spiegel.

Afbeelding

5. Haal de 4 schroeven los en hou de spiegel gelijk vast, anders valt deze!
Nu is de spiegel compleet los.

Afbeelding

6. Klik het spiegelglas voorzichtig aan de onderkant los. De rest wijst zich vanzelf. Leg het glas aan de kant.

Afbeelding

7. Schrijf op de witte stekker welke kleur draad waar zit. Zo voorkom je storingen. Om de pinnetjes (3) te demonteren, heb je een paperclip nodig. Hiermee kun je de borgjes van de pinnetjes omhoog duwen, waardoor het pinnetje eruit te trekken is. Het is wel een gepruts...

Afbeelding

8. Pak de voet van de spiegel en klap het foam aan de kant en schroef het houdertje van de bedrading los.

Afbeelding

Afbeelding

9. Schroef de 3 boutjes aan de onderkant van de spiegel los en je kunt de voet loshalen en de kabel er voorzichtig doorheen begeleiden.

Afbeelding

Afbeelding

10. Draai de schroefjes los en til het motortje op. Leg deze even voorzichtig ernaast neer (bedrading zit nog vast).

Afbeelding

11. Schroef de laatste 3 schroeven eruit en je kunt het motortje en het steuntje hiervan uit de spiegelkap weghalen.
En nu is de spiegel volledig gedemonteerd.

Veel plezier ermee!

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gesloten