Mijn auto wil nie harder als 200 !!!!!!!!!!!:@:@
Moderator: Moderators
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
tsja, een keertje de autobahn op om te gassen is wel leuk, maar ja, de mx3 kent op gebied van hoge topsnelheid toch een klein gebrek...
als je echt harder wilt dan zou ik eens gaan denken aan een andere versnellingsbak ( voorkeur voor mx6, xedos, )
onze mx3s hebben een korte bakverhouding, wat resulteerd in een korte laatste versnelling...
mx6 e.d hebben een langere 5 tandwielverhouding, waardoor het iets langer duurt om op je top te komen in de overdrive, maar waardoor de top wel hoger ligt...
in de boeken staat de mx3 ook voor 205 km geloof ik...
paar tips:
verkeerde band/velgmaat monteren ( lijkt wel alsof je harder rijdt)
plat op het stuur gaan liggen ( minder drag waardoor de auto net wat harder gaat )
als je echt harder wilt dan zou ik eens gaan denken aan een andere versnellingsbak ( voorkeur voor mx6, xedos, )
onze mx3s hebben een korte bakverhouding, wat resulteerd in een korte laatste versnelling...
mx6 e.d hebben een langere 5 tandwielverhouding, waardoor het iets langer duurt om op je top te komen in de overdrive, maar waardoor de top wel hoger ligt...
in de boeken staat de mx3 ook voor 205 km geloof ik...
paar tips:
verkeerde band/velgmaat monteren ( lijkt wel alsof je harder rijdt)
plat op het stuur gaan liggen ( minder drag waardoor de auto net wat harder gaat )
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
misschien heb je iets aan deze link dit topic gaat over begrenzers
http://www.mx-3.com/phpbb2/viewtopic.php?t=45289
http://www.mx-3.com/phpbb2/viewtopic.php?t=45289
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
begrenzer heeft eigenlijk niks te maken met trekkracht/versnelling aangezien t op de motor werkt en niet in de versnellingsbak
de begrenzer zorgt er alleen voor dat je niet verder dan .... toeren door kan trekken, zodat je m niet gaat opblazen.
t is gewoon een beveiliging van de motor
de begrenzer zorgt er alleen voor dat je niet verder dan .... toeren door kan trekken, zodat je m niet gaat opblazen.
t is gewoon een beveiliging van de motor
Driven by a sixpack
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
De vijfde versnelling van een mx-6 iets ietsje langer.. maar naar mijn bescheiden mening niet de moeite waard voor die hogere topsnelheid..
Jou mx-3 loopt dus op je tellertje 200 als je toerenteller tegen 7000 toeren zit gaat je mx-3 gewoon niet harder...
het toerengebied vlak voor je bergenser is al het gebied dat je motorvermogen met scheepsladingen tegelijk begint af te nemen...
je motor draait dan zo hard dat je cilindervulling ernstig afneemt.
het verwijderen van je begrenser heeft dus een absoluut geen zin..
een mx3v6 1.8 zal dus niet harder lopen dan 200 a 210. bij normale omstandigeheden...
met normale omstandigheden bedoel ik dus rechte weg geen wind normale temperatuur.
Thats it PUNT....
Jou mx-3 loopt dus op je tellertje 200 als je toerenteller tegen 7000 toeren zit gaat je mx-3 gewoon niet harder...
het toerengebied vlak voor je bergenser is al het gebied dat je motorvermogen met scheepsladingen tegelijk begint af te nemen...
je motor draait dan zo hard dat je cilindervulling ernstig afneemt.
het verwijderen van je begrenser heeft dus een absoluut geen zin..
een mx3v6 1.8 zal dus niet harder lopen dan 200 a 210. bij normale omstandigeheden...
met normale omstandigheden bedoel ik dus rechte weg geen wind normale temperatuur.
Thats it PUNT....
To finish first, first you have to finish!
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Bij de mx-6 bak is niet alleen de 5 anders, maar het
differentieel is ook anders!!!!!!
Dat betekent wel degelijk dat je een hogere top gaat krijgen,
maar het betekent ook minder snel acceleren!
Vandaar dat wij ALLEEN de 5 van de mx-6 bak in de
mx-3 bak hebben gezet; iets hogere top en toch geen
verlies met acceleren
Groetjes M&M
differentieel is ook anders!!!!!!
Dat betekent wel degelijk dat je een hogere top gaat krijgen,
maar het betekent ook minder snel acceleren!
Vandaar dat wij ALLEEN de 5 van de mx-6 bak in de
mx-3 bak hebben gezet; iets hogere top en toch geen
verlies met acceleren
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie