koppeling

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rmk
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 mar 2005, 02:33

koppeling

Bericht door Rmk »

ik sta vanmiddag voor een stoplicht en opeens hoor ikeen piepend geluid en me koppelingspedaal begint te trillen, ik zet em in z´n vrij en hoor nix, trap ik weer de koppeling in hoor ik weer een irritant hard piepend geluid.
ik heb van mensen gehoord dat het me drukgroep zou zijn
weten jullie mischien waar het aan ligt en hoeveel dit geintje me ongeveer gaat kosten

alvast bedankt
Romik
Gebruikersavatar
Bazup
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2005, 16:22

Bericht door Bazup »

Meest als je dit doet kun je ook beter gelijk je koppeling laten vervangen, omdat toch je hele versnellingsbak er af moet. Ik geloof dat het iets van ongeveer 250 Euro gaat kosten, om koppeling en druk groep te vervangen.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

koppelings set kost ong. 235 euro ex btw .
dan ga ik uit van de adviesprijs van de normale auto matrialen zaak
Gebruikersavatar
Bazup
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2005, 16:22

Bericht door Bazup »

Dit zou voor een 1.8 anders kunnen zijn dan voor mijn 1.6. Ik had namelijk het geluk dat degene die mijn auto onderhoudt, bij de mazda dealer werkt. Hierdoor heb ik origineel mazda onderdelen voor net iets minder 8)
Ik hoop dat je het met een nieuwe druk groep kunt oplossen!
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Ik denk dat t zowieso een nieuwe koppelingsset word (is ook beter). Ik heb m een maand geleden laten vervangen omdat die een raar soort zuigend/schurend geluid ging maken. Bleek mn lager helemaal aan puin te zijn en de plaat op maar t ging niet piepen en trilde ook niet dus je kunt wel eens op de popnagels aan t koppelen zijn en anders kan er wel eens een veertje geknapt zijn. iig zsm vervangen anders kan je met een beetje pech je vliegwiel laten vervangen/af laten draaien.
want piepen is meestal ijzer op ijzer en dat is niet echt bevordelijk

succes
Driven by a sixpack
Plaats reactie